آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه شکلات تخته ای بدون قالب [ آموزش تصویری ]

طرز تهیه شکلات تخته ای بدون قالب

طرز تهیه شکلات تخته ای بدون قالب [ آموزش تصویری ] براحتی انجام می شود و تهیه شکلات تخته ای خانگی ترسناک یا دشوار نیست. این دستور شکلات تخته ای خانگی فقط از 4 ماده و چند مرحله ساده برای شکلات شیری خامه ای ، غنی ، شیرین و طبیعی استفاده شده است.

برای کسانی که تصمیم می گیرند برای اولین بار دستور تهیه شکلات خانگی را تهیه کنند ، شکلات شیری معمولاً گزینه مناسبی است. با این حال ، به همین سادگی می توانید این دستور شکلات شیرین خانگی خوشمزه را فقط با چهار ماده و بدون قندهای تصفیه شده تهیه کنید!

این دستور شکلات خانگی به شما این امکان را می دهد که  میزان شیرین کننده موجود را کنترل کنید ، به راحتی سفارشی و طعم دار می شود و به دلیل استفاده از کره و پودر کاکائو خام و فرآوری نشده سالم تر از شکلات صنعتی است.

یادگیری طرز تهیه شکلات در خانه برای کسانی که عاشق شکلات سفید ، شیری و تلخ هستند نیز بسیار مفید است ، زیرا این فرآیند تقریباً یکسان است – و طعم آن نیز فوق العاده ساده است. در واقع ، اگر به ساختن شکلات سفید و شکلات تلخ شیرین یا بدون شیرین علاقه دارید ، من نیز یک دستور برای آن دارم!

 

پودر کاکائو یا کره کاکائو

 

کره کاکائو

کره کاکائو

 

در این دستور ، می توانید از کره کاکائو  و پودر کاکائو در دستور استفاده کنید. من از کاکائو به دلایل مختلف استفاده کردم.

 

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو

 

 

دانه خام کاکائو

 

دانه ی کاکائو

دانه کاکائو

 

دانه های کاکائو در واقع یکی از بالاترین منابع آنتی اکسیدان در غذاها است که حاوی پروتئین ، فیبر ، آهن ، منیزیم و همچنین مقدار زیادی فلاونوئید است.

 

در مقایسه ، پودر کاکائو تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است که برخی از مواد مغذی را کاهش می دهد. با این حال ، هنوز از نظر تغذیه ای نسبتاً خوب است و گزینه مقرون به صرفه تر از این دو است.

 

از نظر طعم ، دانه کاکائو از پودر کاکائو  تلخ تر است ، اما طعم “شکلات” غنی تری نیز دارد. در همین حال ، پودر کاکائو کمی ملایم تر است. در واقع می توانید پودر کاکائو را نیز خودتان تهیه کنید! یعنی دانه کاکائو را در منزل آسیاب کنید.

 

چگونه می توان شکلات شیری تهیه کرد

 

شکلات تخته ای

شکلات تخته ای

این شکلات شیری خانگی فقط شامل 4 ماده (به اضافه نمک) و چند مرحله ساده است. مواد تشکیل دهنده شامل:

پودر کاکائو (یا کره کاکائو) حتما از پودر کاکائو درجه یک استفاده کنید.

پودر شیر خشک یا پودر شیر نارگیل /پودر شیر سویا برای نسخه بدون لبنیات

پودر کاکائو (یا کره کاکائو) – معمولاً تهیه آن در فروشگاه ها لوازم قنادی بسیار آسان است.

 

مواد لازم شکلات تخته ای

شکلات تخته ای

 

نمک – فقط کمی نمک طعم کاکائو را واقعا افزایش می دهد و به آن عمق می بخشد.

 

(اختیاری) شیرین کننده

 

از پودر قند یا شیرین کننده بدون قند مورد علاقه خود استفاده کنید: شکر نارگیل ، شکر نیشکر ، پودر میوه ، و غیره ، از شیرین کننده مایع اجتناب کنید ، اگر فقط شکر دانه دارید ، می توانید خودتان در خانه پودر قند را تهیه کنید.

 

شکلات تخته ای

شکلات تخته ای

 

این شکلات براحتی و بدون قالب شکل می گیرد . شما می توانید داخل یک دیس یا ظرف به هر شکل و اندازه ای که با مقدار شکلات نهایی شما متناسب است براحتی شکلات خود را فرم دهید.

 

اگر می خواهید شکلات خود را داخل قالب شکلات بریزید باید از قبل قالب شکلات خود را به شکل دلخواه تهیه کنید. اگر می خواهید از قالب پلاستیک استفاده کنید ، باید شکلات را خنک کنید. حتی می توانید قالب چیپس شکلاتی را برای چیپس شکلات شیری خانگی تهیه کنید.

 

بن ماری

بن ماری شکلات

 

دو ظرف برای بن ماری شکلات  برای قرار دادن روی قابلمه یا سماور یا اسه ضد حرارت احتیاج دارید.

 

کفگیر یا لیسک سیلیکونی – از استفاده از مواد متخلخل مانند چوب که به طور تصادفی می تواند آب را به شکلات خانگی رسانده و باعث اشکال در روند کار شود ، خودداری کنید.

 

مرحله 1 ذوب کره کاکائو

 

کره کاکائو

کره کاکائو

 

ابتدا با راه اندازی وسیله ی بن ماری که یک قابلمه  و یا یک سماور و یا کتری  ، چند سانتی متر آب به قابلمه اضافه کنید و روی آن را با یک کاسه ضد حرارت که کمی بزرگتر از محیط تابه است بپاشید. مطمئن شوید که کف کاسه آب را لمس نمی کند.

 

آب را روی حرارت ملایم  به آرامی بجوشانید. در همین حال ، اگر یک قطعه بزرگ کره کاکائو دارید ، آن را به قطعات کوچک و یکنواخت خرد کنید. این به آن کمک می کند تا سریع و یکنواخت بدون سوختگی ذوب شود.

 

کره کاکائو را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید یا به آرامی اما مرتب هم بزنید تا خطر ته گرفتن آن کاهش یابد.

 

مرحله 2 مواد تشکیل دهنده باقی مانده را اضافه کنید

 

الک کردن پودر کاکائو

الک کردن پودر کاکائو

 

هنگامی که کاملاً ذوب شد ، سپس پودر کاکائو و شیرخشک را الک کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

 

مرحله پایانی ساخت مراحل شکلات

 

پودر شیرین کننده دلخواه را اضافه کنید (برای جلوگیری از ترد شدن آن را الک کنید) و یکبار دیگر مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود. حرارت را خاموش کرده و کاسه را از تابه بردارید.

الک مواد

الک مواد

بعد از اینکه از روی حرارت برداشته شد ، هرگونه طعم دهنده اضافی را اضافه کنید. یعنی ، پودر وانیل ، سایر اسانس های طعم دهنده طبیعی ، قهوه ، ادویه جات ترشی جات ، میوه های خشک و غیره.

 

چند دقیقه بگذارید خنک شود ، نه زیاد ، در غیر این صورت شکلات شروع به سفت شدن می کند – فقط به اندازه ای که کمی خنک شود. آخرین بار هم بزنید.

 

شکلات را قالب بزنید

 

قالب شکلات

قالب شکلات

 

مخلوط را در قالب (های) شکلات دلخواه بریزید و بگذارید در فریزر بماند تا خودش را بگیرد.در این مرحله شما می توانید شکلات را داخل هر ظرف و دیس مناسب که در منزل دارید بریزید و دیگر شما نیازی به قالب ندارید.

 

طرز تهیه شکلات ساده | طرز تهیه شکلات سفید

 

دستور شکلات سفید یک دستور العمل ساده و ساده شیرینی پزی با پودر کاکائو ، شیر خشک و پودر قند. شکلات های سنتی با مخلوط پودر کاکائو با کاکائو یا کره کاکائو تهیه می شوند ، اما در این دستور غذا از روغن نارگیل بکر استفاده شده که شما می توانید از کره جامد و یا روغن های جایگزین بی طعم استفاده کنید. این یکی از تنقلات ایده آل شکلاتی است و می توانید آن را به راحتی با دوستان و خانواده در مناسبت های مختلف به اشتراک بگذارید.

 

شکلات تخته ای سفید

شکلات تخته ای سفید

 

دستور العمل های مبتنی بر کاکائو یکی از دسرهای مورد علاقه برای بسیاری است ، به ویژه برای مخاطبان جوان. اینها به طور کلی به کیک ، کوکی ، میلک شیک یا دستورهای موس با شیرینی زیاد تبدیل می شوند. با این حال ، از همان پودر کاکائو می توان برای تهیه شکلات شیر استفاده کرد و از پودر شیر خامه کامل می توان به جای خرید شکلات سفید از فروشگاه ، از آن برای تهیه شکلات سفید استفاده کرد.

 

 

بن ماری روغن نارگیل

بن ماری روغن نارگیل

 

ابتدا با استفاده از روش بن ماری ، یک دوم پیمانه روغن نارگیل را گرم کنید.

 

تهیه شکلات تخته ای

اضافه کردن مواد شکلات تخته ای

 

هنگامی که روغن نارگیل ذوب شد ، ½ فنجان پودر شکر ، ½ فنجان پودر کاکائو و ¼ فنجان پودر شیر را اضافه کنید.

 

شکلات تخته ای

مخلوط کردن مواد شکلات تخته ای

 

خوب مخلوط کنید و یکنواختی روان را ایجاد کنید.

 

اضافه کردن اسانس به شکلات تخته ای

اضافه کردن اسانس به شکلات تخته ای

 

حالا 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل اضافه کنید و مخلوط کنید.

 

قالب گیری شکلات تخته ای

قالب گیری شکلات تخته ای

 

مخلوط شکلات شیری آماده انتقال به قالب است.

من از قالب های شکلات سیلیکونی استفاده کرده ام ، شما می توانید از قالب های دلخواه خود استفاده کنید.

 

مدت 1 ساعت یا تا زمانی که کاملاً خودش را بگیرد در یخچال قرار دهید.

در نهایت ، شکلات خانگی آماده لذت بردن است. اگر در مکان های گرم زندگی می کنید حتماً در یخچال نگهداری کنید تا از ذوب شدن شکلات جلوگیری شود.

 

یادداشت:

در ابتدا ، اگر به دنبال جایگزینی روغن نارگیل هستید ، از کره کاکائو ستفاده کنید.

همچنین ، میزان پودر قند را بر اساس شیرینی که ترجیح می دهید تنظیم کنید.

علاوه بر این ، برای تهیه شکلات تلخ ، در دستور شکلات شیری فوق الذکر شکر اضافه نکنید.

سرانجام ، دستور شکلات سفید و شکلات شیری در یخچال به مدت یک ماه خوب می ماند.

 

طرز تهیه شکلات تخته ای صنعتی

 

طرز تهیه شکلات تخته ای صنعتی

طرز تهیه شکلات تخته ای صنعتی

 

طرز تهیه شکلات تخته ای صنعتی نیز شبیه طرز تهیه شکلات ساده خانگی است با این تفاوت که در صنعت از کره کاکائو در مقیاس کم استفاده می کنند . به جای کره کاکائو که قیمتی بسیار بالا دارد و در ایران نیز تولید نمی شود از روغن جامد قنادی استفاده می کنند.

با این نفاسیر کیفیت ات تخته ای صنعتی بسته به مقدار مصرف کره کاکائو در آن کم می شود و تفاوت کیفیت شکلات تخته ای صنعتی در بازار به این عامل بسته گی دارد.

 

طرز تهیه شکلات ساده خانگی بدون فر

همانطور که در تمام دستورات بالا ملاحظه کردید تمام مراحل تهیه شکلات تخته ای بدون نیاز به فر می باشد . فقط کافی است که شما برای بن ماری یک شعله گازی یا برقی برای جوشاندن و بخار آب داشته باشید

 

طرز تهیه شکلات تخته ای با روغن جامد

 

یکی از روش های تهیه شکلات تخته ای این است که به جای کره کاکائو شما از روغن جامد استفاده کنید. البته شکلاتی که از کره کاکائو تهیه شده است بالاتر ازکیفیت شکلاتی است که از روغن جامد استفاده شده است

 

طرز تهیه شکلات تخته ای با روغن جامد همانند روش های بالاست فقط بجای کره کاکائو از روغن جامد استفاده می شود

 

طرز تهیه شکلات تخته ای رنگی

 

شکلات تخته ای رنگی

طرز تهیه شکلات تخته ای رنگی

 

یکی از شکلات هایی که در بازار از استقبال شده است شکلات رنگی و یا میوه ای است. برای این که شما بتوانید شکلات تخته ای رنگی را در خانه تهیه کنید باید همین روش طرز تهیه شکلات ساده | طرز تهیه شکلات سفید را استفاده کنید.

شما در پایان کار و قبل اینکه شکلات را در قالب بریزد رنگ و اسانس مورد نظر را در داخل شکلات سفید بریزد و با یک لیسک سیلیکونی بهم بزنید تا در تمام شکلات رگ و اسانس بطور یکنواخت پخش شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ استفاده شده در شکلات باید رنگ حلال در روغن باشد و گرنه رنگ های غیر حلال در روغن بریده شده و شکلات ما گلوله گلوله خواهد شد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه شکلات تخته ای بدون قالب [ آموزش تصویری ]

  1. KgZSYV گفت:

    The fact is that taking exemestane in bodybuilding after a course of steroids can speed up the process of secretion of endogenous male hormone propecia results so I think it started fri ovulation

  2. e-commerce گفت:

    Wow, awesome blog structure! How long have you
    been blogging for? you make blogging look easy.
    The whole glance of your web site is excellent,
    as well as the content! You can see similar: sklep online and here e-commerce

  3. Aw, this was an exceptionally nice post. Taking the time and
    actual effort to create a superb article… but what can I say… I put things off a whole lot and don’t manage to get nearly anything done.

    I saw similar here: sklep internetowy and
    also here: sklep internetowy

  4. dobry sklep گفت:

    This design is incredible! You definitely know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my
    own blog (well, almost…HaHa!) Excellent job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool! I saw similar here: Ecommerce

  5. sklep online گفت:

    Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just too excellent.

    I really like what you’ve acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it.

    You make it entertaining and you still care for to keep it wise.
    I can’t wait to read much more from you. This is actually a great site.
    I saw similar here: E-commerce

  6. e-commerce گفت:

    Hi there, of course this paragraph is genuinely good and I have learned lot of things from it on the topic of blogging.
    thanks. I saw similar here: E-commerce

  7. What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it has helped me out loads. I hope to give a contribution & aid other users like its helped me. Good job.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *