آموزش ابزار قنادی

اسم و عکس وسایل کیک پزی [ مجموعه کامل از وسایل لازم ]

وسایل کیک پزی

اسم و عکس وسایل کیک پزی وقتی تصمیم به خرید لوازم و تجهیزات پخت برای کسب و کار یا استفاده شخصی خود می‌گیرید ، باید ابتدا فهرست کنید و بررسی کنید، با نام، عملکرد و کاربرد آنها آشنا گرفته شوید. بنابراین، من انواع مختلف ابزار و تجهیزات پخت را با تصویر و توضیح فهرست می کنم تا درک بهتری از آنها داشته باشید.

ابزار آماده سازی در کیک پزی

ابزار اندازه گیری در کیک پزی

ابزار مخلوط کردن در کیک پزی

ابزار برش در کیک پزی

انواع قالب با کارکردهای مختلف کیک پزی

 

 

ابزار آماده سازی در کیک پزی

 

الک آرد

وردنه

قلم موی شیرینی پزی

توری خنک کننده

جدا کننده تخم مرغ

صفحه سیلیکونی یا ایرمت شیرینی

کاغذ روغنی و کاغذ نسوز

فر پخت

دستکش اجاق

 

 

الک آرد

 

الک

وسایل کیک پزی


الک آرد برای الک کردن یا جدا کردن کلوخه ها از آرد، پودر کاکائو و غیره استفاده می شود. پرکاربردترین الک از نوع الک چرخان می باشد که کاربرد آن آسان می باشد.

 

وردنه

 

وردنه

وسایل کیک پزی


وردنه استوانه ای است که برای صاف کردن یکنواخت هر نوع خمیر استفاده می شود که یکی از وسایل ضروری در شیرینی پزی است. وردنه ها عمدتا از چوب ساخته می شوند. علاوه بر این، می‌توانید وردنه‌هایی با طرح‌های خاص مختلف مانند حکاکی بر روی سطح پیدا کنید.

 

 

قلم موی شیرینی پزی

 

قلم مو شیرینی پزی

وسایل کیک پزی


برس شیرینی پزی برای پخش کره، روغن یا تخم مرغ روی کیک و شیرینی استفاده می شود. برس های شیرینی پزی معمولاً به شکل گرد یا مسطح ساخته می شوند تا متناسب با فعالیت های مختلف باشند. در حال حاضر، بیشتر برس های شیرینی پزی با موهای سیلیکونی ساخته می شوند، در حالی که برخی هنوز با موهای طبیعی ساخته می شوند.

 

توری خنک کننده

 

وسایل کیک پزی

وسایل کیک پزی


یک توری خنک کننده از سیم فلزی ساخته شده است که می تواند کیک و شیرینی را از فر بیرون آمده روی بگذارید تا خنک کند. توری خنک کننده اجازه می دهد تا هوا به طور کامل در اطراف کیک و شیرینی گردش کند اگر بجای توری خنک کننده روی فر بشقاب یا سطح صافی بگذارید ممکن هست زیر کیک و شیرینی که هوا نمی خورد خیس شود.

 

جدا کننده تخم مرغ

 

وسایل کیک پزی

وسایل کیک پزی


اکثر جداکننده‌های تخم‌مرغ معمولی طوری طراحی شده‌اند که زرده در دستگاه باقی بماند و اجازه دهد سفیده تخم‌مرغ از آن عبور کند. آنها معمولاً در طرح ها و متریال های مختلفی عرضه می شوند. علاوه بر این، یکی دیگر از سبک های کمتر رایج جداکننده تخم مرغ، اقلام سیلیکونی با فشار آسان مجهز به دهانه ای برای مکیدن زرده از کاسه است.

 

صفحه کار سیلیکونی

 

صفحه کار سیلیکونی

وسایل کیک پزی


یک صفحه کار سیلیکونی شیرینی سطحی نچسب برای ورز دادن، فرم دادن و برش دادن خمیر فراهم می کند. این صفحه با اندازه های متفاوت طراحی شده اند تا افراد را برای درست کردن کیک و شیرینی کمک کنند. علاوه بر صفحه کار سیلیکونی، می صفحه کار شما تواند مرمر یا گرانیت نیز باشد.

 

کاغذ روغنی یا ورق نسور

 

کاغذ روغنی

وسایل کیک پزی


برای جلوگیری از تماس مستقیم شیرینی و کیک با قالب یا دیس، کاغذ روغنی یا ورق نسور داخل قالب قرارمی دهند، که می تواند از چسبیدن کیک و شیرینی به قالب جلوگیری کند و همچنین شما را از تمیز کردن قالب رها کند. به جای کاغذ روغنی معمولاً از صفحه سیلپد ، کاغذ مومی، ، و فویل آلومینیومی نیز استاده کرد.

 

سوزن تستر کیک (سیخ فلزی)

 

وسایل کیک پزی

وسایل کیک پزی


استفاده از سوزن تستر کیک برای بررسی اینکه آیا کیک پخته شده است یا خیر مفید است. معمولاً تستر از فولاد ضد زنگ و چوب ساخته شده است. اگر آن را در مرکز کیک فرو کنید، باید تمیز و بدون رگه های خمیری بیرون بیاید.

 

دستکش فر

 

دستکش فر

وسایل کیک پزی


دستکش های فر برای محافظت از دست افراد در برابر اشیاء داغ مانند فر، قالب کیک و غیره استفاده می شود. آنها می توانند از چرم، پارچه و سیلیکون ساخته شوند. معمولاً دستکش های فر به جای جفت به صورت تکی فروخته می شوند.

 

فر پخت

 

فر


فرها تجهیزات ضروری در هنگام پخت هستند. به طور عمده دو نوع فر وجود دارد: فر گازی و فر برقی. به علاوه، انواع و ظرفیت های مختلف فر وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

 

2.ابزار اندازه گیری در پخت

 

 

پیمانه اندازه گیری مواد خشک

 

پیمانه اندازه گیری مایعات

 

قاشق اندازه گیری

 

ترازو آشپزخانه دیجیتالی

 

تایمر

 

دماسنج فر

 

 

پیمانه اندازه گیری مواد خشک

 

پیمانه اندازه گیری

وسایل کیک پزی


یک پیمانه اندازه گیری مواد خشک برای وزن کردن مواد خشک مانند آرد، نارگیل ، پودرکاکائو، بکینگ پودر، نمک یا شکر استفاده می شود. معمولا این لیوان ها از جنس پلاستیک، فایبر گلاس ، فولاد ضد زنگ یا چینی هستند. به علاوه ، آنها همچنین در 4 اندازه استاندارد مانند ¼ فنجان، 1/3 فنجان، ½ فنجان یا 1 فنجان عرضه می شوند که به شما امکان می دهد حجم مواد مختلف را کنترل کنید.

 

پیمانه اندازه گیری مایعات

 

لیوان اندازه گیری

وسایل کیک پزی


پیمانه اندازه گیری مایعات در شیشه یا پلاستیک شفاف عرضه می شوند. به دلیل ظاهر شفاف آن، بررسی مقدار مایع ریخته شده در پیمانه آسان تر است. علاوه بر این، همیشه خطوط اندازه گیری روی دیواره پیمانه وجود دارد تا مقدار دقیق را حفظ کند.

 

قاشق اندازه گیری

 

قاشق اندازه گیری

وسایل کیک پزی


یک قاشق اندازه گیری برای اندازه گیری تعداد مواد کوچک اعم از مایع یا خشک استفاده می شود. آنها در مواد مختلفی مانند پلاستیک، فایبر گلاس ، فلز و مواد دیگر وجود دارند. همچنین، آنها اغلب به صورت مجموعه ای، معمولا بین 4 تا 6 قاشق با اندازه های مختلف در یک ست عرضه می شوند

 

ترازو آشپزخانه دیجیتالی

 

ترازو آشپزخانه

وسایل کیک پزی


مقدار برخی از مواد مانند شکر، آرد و برخی دیگر باید بسیار دقیق اندازه گیری شود. بنابراین، استفاده از ترازو آشپزخانه دیجیتالی به شما کمک می کند تا از نتایج کیک و شیرینی اطمینان حاصل کنید. اکنون، چند ترازو قاشقی نیز برای اندازه‌گیری راحت‌تر مواد کوچک وجود دارد.

 

تایمر

 

تایمر آشپزی

وسایل کیک پزی


تایمر وسیله ای است برای کمک به زمان بندی در حین آماده سازی مواد یا پخت و پز. تایمرهای معمولی تایمرهای شمارش معکوس هستند که ممکن است تا 60 دقیقه شمارش معکوس داشته باشند.

 

دماسنج فر

 

دماسنج

وسایل کیک پزی


دماسنج فر اغلب برای اندازه گیری دمای روغن، دمای آب، آب کردن شکلات و پخت غذا در فر استفاده می شود. محدوده دما باید بین 50 تا 320 درجه سانتیگراد باشد تا بتوان آن را در فر قرار داد.

 

 

3.ابزار مخلوط کردن مواد کیک پزی و شیرینی پزی

 

قاشق همزن

 

کاسه های همزن

 

همزن

 

همزن برقی

 

کاردک

 

قاشق همزن

 

قاشق همزن

وسایل کیک پزی


یک قاشق همزن می‌تواند ترکیب مواد را آسان‌تر کند و کف ظروف همزن را بتراشد. این قاشق ها معمولا از فلز، چوب، چینی یا پلاستیک و سیلیکون ساخته می شوند. و طول دسته های مختلف قاشق های مختلف برای جا دادن ظروف مختلف وجود دارد.

 

کاسه های همزن

 

کاسه همزن

وسایل کیک پزی


از کاسه های همزن برای نگهداری و ورز دادن خمیرها، تهیه و مخلوط کردن مواد و غیره استفاده می شود. آنها در مواد مختلفی مانند شیشه، استیل، پلاستیک و چینی وجود دارند. به علاوه، تهیه کاسه ها در اندازه های مختلف برای مصارف مختلف مهم است.

 

همزن

 

همزن

وسایل کیک پزی


می توان از همزن برای مخلوط کردن یکنواخت مواد استفاده کرد. اکثر همزن ها از یک دسته بلند و باریک تشکیل شده اند که در انتهای آن یک سری حلقه های سیمی به هم وصل شده اند. آنها را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد، از جمله بادکنک، همزن فرانسوی، همزن صاف، همزن فنری، و همزن توپی. علاوه بر این، آنها عمدتا از فلز ساخته شده اند و برخی از چوب، پلاستیک یا سیلیکون ساخته شده اند.

 

همزن برقی

 

همزن

وسایل کیک پزی


همزن برقی می تواند به هم زدن کمک کند و سرعت آنرا زیاد کند. از آنها نه تنها می توان برای هم زدن تخم مرغ ها و مواد مایع استفاده کرد، بلکه با استفاده از قلاب خمیر خمیر را ورز داد. دو نوع همزن برقی شامل همزن دستی برقی و میکسر ایستاده می باشد. دومی حرفه ای تر است و سرعت بیشتری نسبت به اولی دارد.

 

لیسک

 

لیسک

وسایل کیک پزی


لیسک وسیله ای صاف برای تراشیدن و هم زدن کاسه ها و بشقاب ها است. بسیار انعطاف پذیر است به طوری که می توان آن را به راحتی خم کرد و گشتاور کرد. انواع مختلفی از مواد کاردک وجود دارد، مانند سیلیکون، فولاد ضد زنگ، لاستیک، پلاستیک و غیره. به طور معمول، آنها برای مقاومت در برابر دمای بالا در صورت ذوب شدن طراحی شده اند.

 

 

4.ابزار برش در پخت

 

رنده

 

کاتر شیرینی

 

کاردک

 

چرخ برش شیرینی

 

مخلوط کن شیرینی پزی

 

چاقوهای سرآشپز

 

 

رنده

 

رنده

وسایل کیک پزی


رنده یکی از ابزار آشپزخانه است که معمولاً از فلز ساخته می شود که سوراخ های تیز روی سطح دارد. از آن برای خرد کردن پنیر، لیمو یا سایر مواد غذایی به قطعات بسیار کوچک استفاده می شود.

 

کاتر شیرینی

 

کاتر شیرینی پزی

وسایل کیک پزی


کاتر شیرینی و کوکی ها قالب های مختلفی با لبه های تیز برای برش خمیر به شکل خاصی هستند. آنها معمولاً در فلز یا پلاستیک با لبه های برش در یک طرف و یک دسته در طرف دیگر تولید می شوند.

 

کاردک

 

کاردک

وسایل کیک پزی


بیشتر کاردک ‌ها دارای تیغه‌ای تیز و نازک هستند که در یک طرف با یک دسته لاستیکی یا پلاستیکی پیچیده شده است. برخی نیز از پلاستیک نازک یا لاستیک ساخته شده اند. از آنها برای برش دادن و تقسیم خمیر استفاده می شود.

 

چرخ برش شیرینی

 

چرخ شیرینی

وسایل کیک پزی


چرخ های برش شیرینی از یک چرخ برش تیز یا دو چرخ متصل به یک دسته چوبی یا فلزی تشکیل شده است. آنها برای برش خمیر و ایجاد لبه های طرح دار استفاده می شوند.

 

مخلوط کن شیرینی پزی

 

مخلوط کن دستی

وسایل کیک پزی


مخلوط کن شیرینی، همچنین به عنوان مخلوط کن خمیر شناخته می شود، برای استفاده از چربی های جامد مانند کره، روغن قنادی به آرد برای ایجاد خمیر استفاده می شود. یک مخلوط کن پایه شامل یک دسته و یک تیغه کند است که از دسته امتداد می یابد. از تیغه برای قرار گرفتن زیر خمیر و جداسازی دقیقتر آن استفاده می شود.

 

 

چاقوهای سرآشپز

 

چاقوی کیک بری

وسایل کیک پزی


از چاقو می توان برای بریدن و خرد کردن اقلام سفت تر مانند میوه ها، آجیل و غیره استفاده کرد، همچنین برای برش نان و کیک با چاقوهای دنده دار استفاده می شود. علاوه بر این، محبوب ترین مواد برای تیغه های چاقو، فولاد ضد زنگ است. و همچنین می توانند از پلاستیک، سرامیک و غیره ساخته شوند.

 

 

5.انواع قالب کیک پزی با کارکردهای مختلف

 

 

قالب مافین

قالب لوف یا قالب کیک صبحانه

قالب گرد

دیس کیک و شیرینی پزی

قالب شیفون یا لوله دار

 

 

قالب مافین

 

قالب مافین

وسایل کیک پزی


یک قالب مافین از چندین حفره ( فنجان) یکسان تشکیل شده است که معمولاً برای پخت مافین یا کاپ کیک استفاده می شود. آنها در اندازه های مختلف وجود دارند. یک تابه استاندارد مافین دارای 12 چاه است که 2.5 اینچ عرض در بالا و 1.5 اینچ عمق دارند.

 

قالب لوف یا قالب کیک صبحانه

 

قالب کیک صبحانه

وسایل کیک پزی


قالب لوف یا قالب کیک صبحانه دارای اشکال مستطیلی باریک هستند که عمدتاً برای پخت نان کیک صبحانه و … استفاده می شود. به طور معمول، یک قالب لوف یا قالب کیک صبحانه استاندارد 22 * 12 * 6 سانت است. برخی از قالب لوف یا قالب کیک صبحانه تفلونی ، گالوانیزه و آلومینیومی هستند.

 

قالب گرد

 

قالب گرد

وسایل کیک پزی


قالب گرد پرمصرف ترین ابزار پخت کیک هستند که در اندازه ها و عمق های مختلف وجود دارند. برخی از قالب گرد دارای کف قابل جابجایی هستند که به کی کمک می کند در حین درآوردن از قالب راحت در بیاید.

 

 

دیس کیک و شیرینی پزی

 

دیس شیرینی پزی

وسایل کیک پزی


دیس کیک و شیرینی پزی یک دیس فلزی کم عمق و مستطیل شکل است که در فر استفاده می شود. اغلب برای پخت محصولات مسطح مانند کوکی ها، پیتزاها ، رولت ، شیرینی و غیره استفاده می شود.

 

 

قالب شیفون یا لوله دار

 

قالب کیک شیفون

وسایل کیک پزی


قالب شیفون یا لوله داربه هر نوع قالب گردی گفته می شود که در مرکز خود لوله ای توخالی وجود دارد. لوله اجازه پخت یکنواخت تری را می دهد. برخی از قالب شیفون یا لوله دار طرحدارهستند که کیک شما را طرحدار می کنند.

 

 

حالا که شما با اسم و عکس وسایل کیک پزی [ مجموعه کامل از وسایل لازم ] آشنا شدید می توانید از بین ابزار کیک پزی اقدام به انتخاب ابزار کیک و سپس خرید ابزار کیک پزی بکنید.

در عین حال شما برای پخت کیک نیاز به انتخاب قالب کیک هم دارید که می توانید با مطالعه انتخاب و خرید قالب کیک مناسب ( راهنمای جامع و کامل ) به جمع بندی برای خرید قالب کیک هم برسید و از بین انواع قالب کیک اقدام به خرید قالب کیک بکنید.

بعد از اینکه با ابزار کیک پزی آشنا شدید یک کیک خوب با دستوری که در  طرز تهیه کیک اسفنجی براتون تهیه کردم درست کنید و بعد اینکه کیک رو درست کردید با آموزش خامه کشی کیک یک مهمانی خوب رو برگزار کنید.

 

اگر هم می خواهید برای تولد عزیزانتان کیک تولد درست کنید حتما آموزش انواع روش های تزیین کیک تولد [ + 10 روش حرفه ای تزئین کیک ] برای شما مفید خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *