آموزش کیک

بهترین دمای فر برای پخت انواع کیک خانگی کدام است ؟

بهترین دمانی پخت کیک

بهترین دمای فر برای پخت انواع کیک خانگی کدام است ؟ این سوال منطقی همه شما می باشد. در این مقاله بصورت علمی و دقیق به شما خواهیم گفت که این عدد طلایی کدام است


آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اکثر کیک ها در دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی گراد ) پخته می شوند؟ و چرا کتابهای آشپزی و مسئولین پخت و پز اینقدر اصرار می کنند که مطمئن شوند دمای فر شما دقیق است؟ آن عدد عرفانی روی صفحه اجاق گاز چیست که آن را برای پخت خوب کار می کند و اگر خدای ناکرده دمای فر شما خاموش باشد چه اتفاقی می افتد؟ بیایید نگاهی سریع به تأثیر دمای فر بر روند پخت داشته باشیم و اینکه چگونه می توانید با کمی دانش حرارتی ، نتیجه محصولات پخته شده خود را کنترل کنید.

 

بهترین دمای فر برای پخت انواع کیک

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

اقدامات زمانی اتفاق می افتد که خمیر به دمای خاصی برسد و میزان وقوع آن بستگی به میزان گرم شدن فر دارد. در اینجا تصاویری از فعالیتهایی که خمیر را به کیک تبدیل می کنند و ترتیب انجام آنها را مشاهده می کنید:

چربی ها ذوب می شوند
گازها منبسط و شکل می گیرند
شکر حل می شود
پروتئین ها منعقد می شوند
نشاسته ها ژلاتینی می شوند
گازها تبخیر می شوند
کارامل شدن رخ می دهد

 در فرآیندها همپوشانی کمتری دارد. افزایش ملایم دمای خمیر به پوسته خارجی کیک اجازه می دهد تا به شکل مشابه با داخل کیک واکنش نشان دهد. برعکس ، خمیر قرار داده شده در اجاق گاز با درجه حرارت بالا چندین فرآیند متوالی و توزیع ناهموار را طی می کند. در این سناریو ، پوسته کیک همه مراحل را سریعتر از قسمتهای داخلی کیک انجام می دهد.


من تعدادی کیک از 300 درجه فارنهایت تا 400 درجه فارنهایت (160 تا 220 درجه سانتی گراد ) پختم تا یک مثال کاربردی از نحوه تغییر دمای فر در تغییر نتایج نهایی ارائه دهم. کیک پخته شده در دمای 300 درجه فارنهایت (160 درجه سانتی گراد ) از کیک پخته شده در دمای 400 درجه فارنهایت (220 درجه سانتی گراد) سبکتر و کرکی تر است. کیک پخته شده در دمای 300 درجه فارنهایت (160 درجه سانتی گراد ) نیز دارای پوسته ای رنگ پریده و بیرونی است که به دلیل کاهش میزان تبخیر در سطح کیک چسبناک باقی می ماند. کیک 400 درجه فارنهایت (220 درجه سانتی گراد) دارای پوسته بیرونی تیره و لبه دار با سطح خشک تر است. تبخیر آب در سطح کیک باعث می شود تا فرآیندهای کارامل شدن رخ دهد. کارامل شدن می تواند طعم را بهتر کند اما اگر بیش از گرم شود می تواند منجر به طعم سوخته و تند شود.

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

تفاوت قابل توجه دیگر در کیک ها با دمای مختلف در قوام کیک بود. کیک پخته شده در دمای 300 درجه فارنهایت (160 درجه سانتی گراد ) دارای خرده بسیار نرم و صاف بود در حالی که کیک پخته شده در دمای 400 درجه فارنهایت ( 220 درجه سانتی گراد ) دارای خرده کمی خشن تر بود. این به احتمال زیاد به دلیل سرعت انعقاد پروتئین ها است.

کیک هایی که از طیف دمایی بین 300 تا 400 درجه فارنهایت (160 تا 220 درجه سانتی گراد ) پخته می شوند انواع تدریجی این دو حالت را نشان می دهند. پخت در دمای 350 درجه فارنهایت ( 185 درجه سانتی گراد ) یک نوع بینا بینی بین 300 درجه فارنهایت و 400 درجه فارنهایت است و کیکی را ایجاد می کند که بهترین هردو دما را داشته باشد. دارای سبکی ، بافت و طعم ناشی از کارامل شدن است.

تغییر درجه حرارت که در آن پخت می کنید تأثیر بسزایی در نتیجه کیک شما دارد. با آگاهی از دقت فر خود ، می توانید نتیجه نهایی کیک خود را بهتر پیش بینی کنید. اگر تا به حال دستور پختن غذا را پرسیده اید و به این فکر کرده اید که چه مشکلی پیش آمده است ، دمای فر خود را دوباره بررسی کنید. اکثر فرها کالیبراسیون نادرستی دارند ، بنابراین نمی دانید که در دمای بالاتر یا پایین تر از دستور العمل خود می پزید.

 

دماسنج فر

دماسنج فر


خرید دماسنج فر برای آزمایش دما و سپس تنظیم در صورت نیاز مفید است. برای خرید می توانید از پیج خرید دماسنج لوازم قنادی حاج مهدی مراجعه کنید.

به علاوه می توانید به سادگی با تنظیم دمای حرارتی روی اجاق گاز کمی بالا یا پایین ، کمی روی ارتفاع و بافت کیک خود کنترل کنید.

کیک ها معمولاً بین 325 تا 450 درجه فارنهایت (180 تا 230 درجه سانتی گراد ) پخت می شوند (به نمودار با نکته 9 مراجعه کنید). اکثر اجاق های جابجایی نیاز به کاهش دما بین 25 تا 50 درجه فارنهایت و همچنین خاموش کردن فن دارند.

 

دمای فر برای پخت کیک ساده

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک


بیشتر کیک ها در دمای 350 درجه فارنهایت (180درجه سانتی گراد ) پخت می شوند. کاهش دما به 325 درجه فارنهایت ( 230 درجه سانتیگراد ) تنها کاری است که باید برای تهیه یک کیک با سطح صاف انجام دهید.


آیا می توانید کیک را در دمای 180 درجه بپزید؟

 

کیک را داخل فر از قبل گرم شده با درجه فارنهایت 350 درجه فارنهایت (یا 180 درجه سانتیگراد) قرار دهید. کیک را به مدت 45-50 دقیقه یا تا زمانی که یک چوب چوبی در مرکز کیک قرار داده است بپزید…


مدت زمان پخت کیک در فر چقدر است؟

 

تا زمانی که روی کیک ها کمی طلایی شود کیک باید در فر بماند و وقتی خلال دندان داخل آن می زنیم بصورت تمیزاز داخل کیک بیرون بیاید ، بعد از اینکه کیک از فر در بیاید 30 تا 35 دقیقه به قفسه ها منتقل کنید و بگذارید کیک خنک شوند ، سپس یک چاقو را در لبه تابه بچرخانید و کیک ها را روی قفسه ها بچرخانید تا کاملاً از قالب جدا شوند.

 

چه مدت زمان کیک طول می کشد تا در دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد ) بپزد؟

 

اندازه قالب کیک 

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

قاعده کلی هنگام پخت کیک این است که “هرچه قالب بزرگتر باشد ، درجه حرارت پایین می آید”. شما یک کیک شکلاتی 9 اینچی را به مدت 30-35 دقیقه در 350 درجه فارنهایت می پزید ، اما اگر همان دستور را در یک تابه 14 اینچی قرار می دهید ، باید دما را به 50-55 دقیقه افزایش و دما به 325 درجه فارنهایت کاهش دهید.

 

اگر کیک را در دمای بالاتر بپزید چه اتفاقی می افتد؟

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

افزایش ملایم دمای خمیر به پوسته خارجی کیک اجازه می دهد تا به شکل مشابه با داخل کیک واکنش نشان دهد. برعکس ، خمیر قرار داده شده در اجاق گاز با درجه حرارت بالا چندین فرآیند متوالی و توزیع ناهموار را طی می کند.

 

آیا می توانم کیک را در دمای 160 درجه سانتی گراد بپزیم؟

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

با دمای پایین تر ، گرما می تواند به طور مساوی توزیع شود. بنابراین اگرچه زمان پخت کیک های من بیشتر طول می کشد. وقتی صحبت از بیسکویت ، کوکی ها و کلوچه ها می شود ، من تمایل دارم در دمای بالاتر ، در حدود 160-180 درجه سانتی گراد ، بپزم ، اما همیشه در دستور ذکر می شود.

 

آیا می توانید هنگام پختن کیک فر را باز کنید؟

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

در حین پخت ، در نیمه اول زمان پخت درب فر را باز نکنید زیرا این می تواند باعث فرو رفتن کیک ها شود. اگر کیک ها بیش از حد قهوه ای شدند ، روی آن را با فویل بپوشانید. بپزید تا طلایی شود و یک سیخ در وسط کیک تمیز بیرون بیاید.

 

آیا می توانید کیک را در دمای 275 درجه بپزید؟

 

فر را با دمای 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب 9 × 13 اینچی را چرب و آردپاشی کنید. … در فر از قبل گرم شده به مدت 1 ساعت بپزید ، یا تا زمانی که یک خلال دندان داخل کیک تمیز بیرون بیاید. از فر خارج کرده و مستقیماً به مدت 45 دقیقه در فریزر قرار دهید.

 

چه مدت زمان قبل از پخت کیک فر را گرم کنیم؟

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

به طور کلی ، قاعده کلی در مورد پخت کیک این است که قبل از پختن کیک ، فر را به مدت 20 تا 30 دقیقه در دمای تنظیم شده گرم کنید. این زمان اضافی زمانی که کیک پخته شده خود را بیرون بیاورید جواب می دهد!

 

برای پخت در فر با دمای 175 سانتی‌گراد

اندازه سینی کیک                                                   مدت زمان پخت تقریبی

۲۴ کیک فنجانی                                                          ۱۸ تا ۲۳ دقیقه
کیک گرد ۸*۱-۱.۲ اینچی                                                 ۳۵ تا ۴۰ دقیقه
کیک گرد ۹*۱-۱.۲ اینچی                                                 ۳۰ تا ۳۵ دقیقه
 کیک ۸*۸*۲ یا ۹*۹*۲ اینچی                                          ۲۵ تا ۳۵ دقیقه
۱۲ کیک باندت فنجانی یا کیک انجل‌فود                            ۳۵ دقیقه تا یک ساغت
چیزکیک ۱۰ اینچی در سینی                                            ۳۵ دقیقه تا یک ساغت
کیک تخته‌ای ۱۳*۹*۲*۱.۴ اینچی                                     ۳۰ تا ۳۵ دقیقه
کیک رولی ژله‌ای بزرگ ۱۵*۱۰*۱ اینچی                               ۲۵ تا ۳۰ دقیقه
لوف‌کیک ۱۰ اینچی                                                      ۲۵ تا ۴۰ دقیقه

 


چه نکاتی را در پخت کیک رعایت کنیم

 

این نکات به شما کمک می‌کنند تا کیکی خوشمزه بپزید


قبل از گرم‌کردن فر حتماً دستورالعمل را کامل بخوانید. حواستان باشد بیکینگ‌پودر را با جوش شیرین اشتباه نکنید. درک صحیح دستورالعمل قبل از شروع پخت و پز، سبب موفقیت در پخت می‌شود. مواد لازم را به دقت بررسی کنید. پخت یک کیک خوب به واکنش‌های شیمیایی مناسب بین عناصر اولیه بستگی دارد. پختن کیک مثل سرخ‌کردن نیست. اینگونه نیست که فقط ماده اولیه خشک را درون آن بریزیم یا مایع زیادی به آن اضافه کنیم و فاجعه‌ای رخ ندهد.هیچ‌چیز بیش‌تر از چسبیدن کیک به ظرف آن را خراب نمی‌کند. قالب را طبق دستورالعمل‌ها چرب کنید و به آن آرد بزنید. اگر کیک‌تان به ظرف چسبید، ناراحت نشوید. اگر فقط در چند نقطه چسبیده است، می‌توانید از رویه‌ خامه‌ای استفاده کنید تا این قسمت‌ها را بپوشانید. در غیر این صورت، آن را نادید بگیرید!

پخت در سینی‌های فلزی براق با سینی‌های فلزی تیره متفاوت است. سینی‌های تیره سریع‌تر از سینی‌های براق، بیرون کیک را می‌پزند. سینی‌ها را بشناسید و مطابق آن تنظیم کنید: هنگام استفاده از سینی فلزی تیره، اجاق را ۱۵ درجه سانتی‌گراد پایین بیاورید.

اجازه ندهید سینی‌ها‌ با یکدیگر یا با دیواره‌های فر تماس داشته باشند. این قسمت‌های سینی ممکن است به علت گرمای زیاد سریع‌تر بپزند. برای کسب بهترین نتیجه، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در فر برای پخت کیک‌ها بدون اینکه سینی‌ها با هم تماس داشته باشند، وجود دارد.

خنک‌شدن کامل کیک، خامه‌زنی را آسان می‌کند. هرچه کیک بیشتر خنک شود، احتمال خردشدن آن هنگام خامه‌زنی کمتر است. کیک سرد مقاوم‌تر است، بنابراین در صورت تمایل کیک را در بسته‌بندی پلاستیکی بپیچید و قبل از خامه‌زدن، آن را برای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید.

اگر می خواهید کیک را به صورت افقی برش دهید، با خلال دندان وسط کیک را مشخص کنید. از چاقوی دندانه‌دار و بلند برای برش وسط کیک استفاده کنید. روش دیگری برای تقسیم کیک به دو لایه، استفاده از نخ دندان بسیار بلند و کشیدن آن از داخل کیک است. ابتدا لایه کیک را در یخچال قرار دهید تا قبل از برش کمی سفت شود.

 

بهترین دمای پخت کیک

بهترین دمای پخت کیک

 

کیک را طبق دستورالعمل‌های نگهداری ذخیره کنید. کیک‌های خامه‌ای یا کره‌ای باید در یخچال نگهداری شوند. کیک‌ها در یخچال کم‌کم خشک می‌شوند، پس ظرف چند روز آن‌ها را بخورید. بهترین روش نگهداری کیک در ظرف کیک شیشه‌ای، روی پیشخوان آشپزخانه می‌باشد.


لایه‌های کیک به زیبایی منجمد می‌شوند. هر لایه را در پلاستیک بپیچید. بعد، لایه یا لایه‌های کیک را در کیسه فریزر قرار دهید. لایه‌های بدون‌ خامه حداقل تا ۳ ماه عطر و طعم خود را حفظ می‌کنند.

اگر تصمیم دارید کیکی را که قبلاً خامه زده‌اید فریز کنید، آن را در فریزر روی صفحه پخت با ورق فویل قرار دهید. آن را حداقل به مدت ۸ ساعت یا یک شب فریز کنید. پس از آن که به ‌خوبی فریز شد، آن را در بسته‌بندی پلاستیکی بپیچید. کیک پیچیده‌شده را درون کیسه فریزر یا ظرفی قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر مقاله نحوه نگهداری کیک را مطالعه کنید

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *