آموزش ابزار قنادی

بهترین قالب کیک روحی [ برای خانم های سر آشپز ]

انواع قالب آلومینیومی

بهترین قالب کیک روحی ، قالبی است که در شکل و اندازه ی دلخواه خانم خانه باشد

قالب کیک روحی 

قالب کیک روحی خوبه

 

ظرف روحی برای پخت غذا بسیار مناسب هستند، زیرا بسیاری از افراد با کمبود روی مواجه هستند اما نه این ظروفی که با نام ظروف رویی در بازار عرضه می شوند زیرا این ظروف آلومینیومی هستند که به راحتی با مواد غذایی واکنش می دهند و وارد بدن می شوند و موجب بسیاری از بیماری ها می شوند.

 

قالب روحی کیک

 

متاسفانه در بازاز فعلی قالب روحی حتی ظرف و قابلمه روحی در بازار سخت پیدا می شود و بخصوص برای قالب کیک نایاب می باشد.

قالب اگر از جنس روی باشد برای بدن بسیار هم مفید می باشد و روی آزاد شده در مواد غذایی جذب بدم خواهد شد.در قالب های کیک چون تعداد مصرف بسیار کمتر از ظرف و قابلمه غذا می باشد و حرارت بصورت مستیقیم به قالب برخورد نمی کند ضرر آن بمراتب از ظرف و قابلمه غذای آلومینیومی کمتر می باشد.

 

راه تشخیص قابلمه رویی از قابلمه آلومینیوم

 

چندین روش برای تشخیص آلومینیوم از روی وجود دارد:

 

ظروف ساخته شده از روی معمولا نسبت به حجمشان، جرم سنگین تری دارند چون چگالی مولکولی در روی بسیار بیشتر از آلومینیوم است. پس به یاد داشته باشید که مثلا یک قابلمه روی اصل خیلی سنگین‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد در حالیکه یک قابلمه آلومینیوم در همان اندازه بسیار سبک‌تر خواهد بود.

اگر به ظروف روی با یک خودکار ضربه بزنید تقریبا هیچ انعکاس و ارتعاشی ندارد ولی ظروف آلومینیوم صدای کشداری تولید می‌کنند.

 

یک روش دیگر هم وجود دارد که تا حد زیادی برای همه عملی نیست. در این روش یک قطره از سولفات مس را روی ظرف می‌چکانید اگر ظرف روی اصل باشد، یک لکه سیاه روی ظرف ایجاد می‌شود البته نگران نباشید این لکه سیاه به راحتی پاک می‌شود. پس اگر سولفات مس در دسترس داشته باشید می‌توانید این راه را امتحان کنید و اگر جای قطره سولفات سیاه نشد یعنی ظرف آلومینیوم است.

 

قالب کیک آلومینیومی

قالب آلومینیومی کیک

 

 

قالب کیک آلومینیومی

 

قالب های آلومینیومی با آلیاژ جدید همواره طرفداران زیادی در زمینه پخت کیک و دسر داشته است. از ویژگیهایی که میتوان برای این نوع قالب نام برد این است که خاصیت نچسب بودن آن عمر طولانی تری نسبت به سایر جنسها داشته و تا زمانی که قالب با اجسام زبر تماس نداشته باشد به خصوص هنگام شستشوی قالب  خاصیت نچسب بودن خود را حفظ میکند .

 

قالب کیک آلومینیومی

قالب آلومینیومی کیک

 

قالب های آلومینیومی قالب های مقاوم هستند که به هیچ وجه زنگ نمی زنند و مدت ها می توانید از آنها استفاده کنید و در کل این قالب ها از ارزان ترین نوع قالب های کیک هستند و همچنین برای درست کردن ژله نیز مناسب هستند.

 

یکی از پرطرافدارترین انواع قالب های کیک، قالب کیک آلومینیومی است. اگر قصد خرید قالب آلومینیوم داشته باشید، بهتر است انواع ضخیم تر و سنگین تر را انتخاب کنید. خرید قالب آلومینیوم نازک، اگر چه ارزان تر است، معمولا توصیه نمی شود؛ زیرا باعث می شود قالب زودتر داغ شود و اطراف کیک برشته شود اما مغزپخت نشود. قالب کیک آلومینیومی در شکل ها و اندازه های مختلفی در بازار دیده می شود و اغلب در میان بانوان پرطرفدار است. سطح براق قالب کیک آلومینیومی باعث می شود زیاد داغ نشود و حرارت را به صورت یکنواخت به همه بخش های کیک می رساند. کیک معمولا در قالب آلومینیومی برشته نمی شود.

 

قالب کیک آلومینیومی

قالب آلومینیومی کیک

 

قالب های آلومینیومی در انواع طرح ها و شکل های متفاوت مانند ساده، شکلی و میان تهی وجود دارند. این قالب ها می توانند گرما را بخوبی انتقال دهند و کیک سریع بپزد. اما سطح براق آنها باعث بازتاب گرما می شود و از قهوه‌ای و برشته شدن کیک جلوگیری می کند. در انتخاب قالب های آلومینیومی بهتر است قالب های سنگین تر را انتخاب کنیم تا کیک در آنها بهتر بپزد. قالب های سبک اگر چه دارای قیمت کمتری هستند، اما چون خیلی سریع داغ می شوند، ممکن است اطراف کیک بسوزد در حالی که وسط آن هنوز نپخته و کیک بطور یکنواخت نپزد.

 

مزایای قالب های آلومینیومی

 

انواع قالب آلومینیومی

قالب آلومینیومی

 

از دیگر مزیت های خرید قالب آلومینیوم، این است که علاوه بر تهیه کیک، برای تهیه ژله هم می توانید از آنها استفاده کنید. قالب آلومینیومی مقاومت بالایی دارد و زنگ نمی زند، همچنین نسبت به بقیه انواع قالب ها با جنس های دیگر، ارزان تر است. شما با خرید قالب آلومینیوم میتوانید مدت ها از آن استفاده کنید اما تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مواد اسیدی در قالب نریزید. مواد اسیدی خوراکی می توانند با آلومینیوم واکنش دهند و باعث تغییر رنگ و طعم کیک شوند و حتی باعث آسیب به سلامتی ما شوند. اگر کیک مورد نظر شما دارای میوه هایی مثل پرتقال است یا باید از آب پرتقال استفاده کنید، بهتر است از یک نوع قالب دیگر استفاده کنید.

 

قالب آلومینیومی

قالب کیک آلومینیومی

یکی از دلایل تمایل بانوان به خرید قالب آلومینیوم، این است که پس از پخت کیک، با رعایت چند نکته ساده، کیک به راحتی و بی نقص از قالب خارج می شود و دردسری ندارد.

 

کدام نوع کیک ها را در قالب روحی و آلومینیومی نباید پخت

 

در قالب های آلومینیومی بهتر است مواد اسیدی را داخل آنها نریزیم. چراکه ممکن است با آلومینیوم واکنش دهند و مواد مضر وارد کیک ما شود. بنابراین لازم است کیک هایی که با آبمیوه های اسیدی مانند آب پرتقال آماده شده در قالب آلومینیومی نپزیم.

شما می توانید مقاله انتخاب و خرید قالب کیک مناسب ( راهنمای جامع و کامل ) و آموزش کامل نحوه جداسازی کیک از قالب | کاملاً تصویری را مطالعه بفرمایید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *