آموزش ابزار قنادی

راهنمای خرید بهترین کاتر شیرینی پزی [ +10 مدل کاتر شیرینی پزی ]

کاتر فشاری شیرینی

راهنمای خرید کاتر شیرینی پزی به شما کمک خواهد کرد تا بهترین کاتر شیرینی پزی را برای تهیه انواع شرینی را انتخاب کنید و طرز استفاده از کاتر شیرینی پزی را آموزش خواهید دید.

 کاتر شیرینی پزی یکی از ابزارهایی است که در شیرینی پزی کاربرد خیلی زیاد دارد و همه ی ما حتما از این کارت ها خرید داشتیم و در خانه های خود داریم. کاتر شیرینی پزی اشکال متنوعی دارد و این امکان را برای شما فراهم می کند که به ساده گی و منظم ترین شکل کیک و شیرینی خود را برش بزنید.  کاتر شیرینی پزی برای قالب زدن خمیر و پخت انواع کوکی و شکل دادن به فوندانت  و کیک اسفنجی و میوه آرایی و … کاربرد دارد .

 

بهترین کاتر شیرینی پزی

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

کاتر شیرینی پزی  با شکل و جنس مختلف در بازار موجود می باشد. با توجه به اینکه شما  کاتر شیرینی پزی را برای برش چه نوع خمیر  می خواهید باید کاتر شیرینی پزی را انتخاب کنید. در این انتخاب سایز ، جنس و شکل  را باید مد نظر قرار دهید. مثلا برای برش هویج وخیار و میوه باید از کاتر فلزی باید حتما استفاده شود و هم چنین سایز و شکل نیز متناسب میوه و مربا باشد.

 

کاتر فلزی

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

یکی از کاربردی ترین کاتر شیرینی پزی این نوع کاتر می باشد چون هم در طرح تنوع زیادی دارد و هم با توجه به شکل و سایز برای هر موردی می توان استفاده کرد.

سایز بزرگ را برای فینگرفود و نان،کیکهای تکنفره..

سایز متوسط را برای ژله ،کوکی،حلوا ،لبو،میوه،خمیر فوندانت ،نیمرو،..

سایز کوچک را برای هویج،خیار،خمیر فوندانت،ژله می توان استفاده کرد

کاترحروف و یا اعداد : که می توان برای تولد و یا مناسبت های دیگر برای خمیر فوندانت و کوکی استفاده کنید

 

کاتر پلاستیکی

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

کاتر پلاستیکی نیز یکی از انواع کاتر شیرینی پزی است. کاتر پلاستیکی خود چند نوع می باشد. ساده و فشاری که با توجه به شکل و سایز بیشتر برای کوکی و خمیر فوندانت و شیرینی استفاده میشود.

کاتر های ساده : این نوع کاتر از جنس پلاستیک می باشد و به اسم کاتر لاکی نیزشناخته میشود که معمولا برای خمیر فوندانت و تزیین کیک استفاده می شود و در طرح های مختلف می باشد

کاترهای فشاری: این نوع کاتر ها به دلیل داشتن فنر باعث می شود که خمیر به راحتی از کاتر جدا شود و برای خمیر فوندانت و کوکی استفاده می شود در بعضی از مدل های این نوع کاتر ها داخل خود کاتر هم طرح دار می باشد که باعث می شود که کارشما زیباتر شود چون هم طرح روی خمیر می اندازد و هم برش می زند که در طرح ها وسایز های ریز و درشت و برای تزیین کیک وکاپ کیک استفاده می شود

شما در این مقاله با انواع کاتر شیرینی پزی آشنا شدید براحتی می توانید بهترین کاتر شیرینی پزی را انتخاب کنید. اصلی ترین مورد در انتخاب بهترین کاتر شیرینی پزی باید در نظر داشت این مورد می باشد که کاربرد شما مهترین مساله می باشد.

اینکه خمیری که که مخواهید برش دهید چه بافتی دارد و میزان سفتی و نرمی آن در انتخاب جنس کاتر شیرینی مهم می باشد. البته شکل و اندازه دلخواه شما هم در لئیت دوم قرار دارد.

بنظر من اگر شکل و اندازه ای که می خواین در جنس استیل پیدا می کنید این نوع کاتر بهترین کاتر شیرینی پزی است . چون جنس ضد زنگ و استحکان کاتر شیرینی پزی بهترین انتخاب را برای شما می دهد.

البته در صورتیکه شکب مورد نظر در کاتر فلزی پیدا نکردید انتخاب بعدی شما در بهترین کاتر شیرینی پزی کاتر فشاری شیرینی می باشد.

 

کاتر شیرینی مربایی

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

شیرینی مربایی جزو خوشمزه ترین شیرینی هایی هست که بخصوص در ایران در قنادی و خانه ها زیاد تهیه می شود. این شیرینی در دسته شیرینی های خشک قرار دارد و معمولا به خاطر ماندگاری و صد البته خوشمزگیش در دسته شیرینی های عید هم قرار می گیرد.

همانطور که از نام این شیرینی پیداست مربا بخش جدایی ناپذیر این شیرینی هست. البته با توجه به شکل و اندازه به نام های آلمانی ، مشهدی و … هم معروف می باشد.

کاتر شیرینی مربایی هم با توجه به سایز به چند دسته عمده تقسیم شده است. مهمترین ویژگی کاتر شیرینی مربایی شکل و اندازه می باشد. همانطور که گفته شد مربای داخل شیرینی و روی شیرینی از خصیصه های جدایی ناپذیر این شیرینی می باشد. برای همین این شیرینی از دو شیرینی پایین و بالا تشکیل شده است. بعضی از کاتر شیرینی مربایی این امکان دارد که روی روی قسمت بالایی را گودی کم عمقی ایجاد می کند که شما می توانید در تزیین شیرینی روی قسمت بالایی کمی مربا برای جلوه دادن به شیرینی اضافه کنید.

 

کاتر فشاری شیرینی

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

کاتر فشاری از انواع کاتر شیرینی پزی می باشد. این نوع قالب همانطور که از نامش پیداست بصورت فشاری است . بدین گونه که این کاتر شیرینی پزی یک قسمت متحرک دارد و یک قسمت ثابت دارد . قسمت متحرک داخل قسمت اصلی کاتر شیرینی پزی می باشد و با کمک دسته و فنر حرکت می کند.

در اشکال و سایز های متفاوتی موجود می باشد و شما می توانید با توجه به کاربردی که مد نظر دارید بهترین کاتر شیرینی پزی را انتخاب کنید.

 

طرز استفاده از کاتر فشاری

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

 این نوع کاتر شیرینی پزی یک قسمت متحرک دارد و یک قسمت ثابت دارد . قسمت متحرک داخل قسمت اصلی کاتر شیرینی پزی می باشد و با کمک دسته و فنر حرکت می کند.

طرز استفاده از کاتر فشاری بدین صورت است که وقتی کاتر شیرینی پزی را به خمیر می زنیم با کمک قسمت متحرک خمیر جدا شده از داخل قالب به راحتی بیرون می آید.

این ویژگی باعث شده است از این نوع کاتر شیرینی پزی استقبال خوبی در بازار انجام شده است. از کاتر فشاری در انواع خمیر شیرینی ، کوکی و خمیر فوندانت استفاده می شود.

 

تولید کاتر شیرینی

 

کاتر شیرینی پزی

کاتر شیرینی پزی

 

تولید کاتر شیرینی با توجه به اینکه انواع مختلفی از لحاظ جنس و شکل دارد نسبت به هرنوع روال تولید مشخصی دارد.

نوع فلزی و استیل به روش  برش ورق و شکل دادن و جوش نقطه ای انجام می پذیرد. در کاتر پلاستیکی قطعات طراحی شده کاتر ، بصورت جدا با پلاستیک فشرده قالب گیری می شوند و پس از انجام مراحل تولید روی هم سوار شده و تبدیل به کاتر شیرینی پزی می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *