آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی [ جامع و کامل ]

بیسکویت کره ای یونانی

طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی [ جامع و کامل ] معروف به کورامبیته (کوکی‌های یونانی) را اگر قبلاً  امتحان نکرده‌اید، مطمئناً از دست داده‌اید!  یک بیسکویت یونانی کره ای خوشمزه با لقمه ترد، طعم غنی بادام و کره و بوی مسحورکننده گلاب هستند.

بنابراین خواندن این دستور را ادامه دهید تا با نکات و ترفندهای من، عکس های مرحله به مرحله، تغییرات مغزی من، نکات من در مورد نحوه نگهداری و سرو آنها و البته دستور پخت این دستور العمل فوق العاده آسان بیسکویت کره ای یونانی (کورامبیته) را به بهترین شکل بخوانیم. !

 

طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی

 

بیسکویت کره ای یونانی (کورامبیته) یک بیسکویت کره بادام یونانی است که با رایحه بادام بو داده، کره تازه و گلاب بسته بندی شده و با لایه های خوش طعم شکر تزئین شده است. آنها کوکی نهایی هستند! هر زمان که آنها را می پزم، عطر باورنکردنی آنها در خانه پخش می شود و تمام آن خاطرات شگفت انگیز جشن را زنده می کند!

به طور سنتی، بیسکویت کره ای یونانی در جشن ها به عنوان بخشی از بشقاب جشن یونانی، سرو می‌شوند.

در برخی از خانواده‌های یونانی نیز می‌توانید بیسکویت کره ای یونانی را پیدا کنید که در مهمانی‌های نامزدی و عروسی سرو می‌شوند. برای یونانی ها آنها بهترین کراسما (درمان) هستند!

 

طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی

 


اگر تا به حال سعی کرده اید خودتان بیسکویت کره ای یونانی خانگی درست کنید، باید بدانید که برای موفقیت نیاز به زمان و تلاش دارد. دیگر نه! این دستور بیسکویت کره ای یونانی همه چیز را تغییر می دهد.

این طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی بسیار سریع و آسان است زیرا من از غذاساز برای مخلوط کردن مواد استفاده می کنم. زمان آماده سازی را به نصف کاهش می دهد بدون اینکه به بافت و طعم لذیذ آنها آسیبی وارد شود.

 

غذاساز ندارید؟

 

نگران نباشید، همچنان می توانید همان دستور العمل را دنبال کنید اما از همزن دستی برای مخلوط کردن مواد با هم استفاده کنید. نتیجه؟ بیسکویت کره ای یونانی شما در کمتر از 15 دقیقه آماده پخت و در کمتر از 45 دقیقه آماده خوردن است!

در طول این سال ها من بسیاری از دستور العمل های بیسکویت کره ای یونانی را امتحان کرده ام. چند نکته و ترفند برای به کمال رساندن آنها وجود دارد که اکثر دستور العمل ها به شما نمی گویند. از تجربه من، اینها عبارتند از:

 

  • به مواد استفاده شده توجه کنید
  • برای جلوگیری از صاف شدن در هنگام پخت، آنها را به روشی درست شکل دهید
  • آنها را به اندازه کافی بپزید تا خشک نشوند

 

نکات مواد لازم برای بیسکویت کره ای یونانی


بیسکویت کره ای یونانی مرغوب نیاز به مواد مرغوب دارند. ابتدا مطمئن شوید که از کره شیر گاو با کیفیت خوب و بدون نمک استفاده می کنید. بیسکویت کره ای یونانی در واقع یک نان کوتاه بادام هستند که کره یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن است و طعم “پایه” را فراهم می کند.

ثانیاً، سعی کنید مقداری گلاب تهیه کنید زیرا عطر منحصر به فرد بیسکویت کره ای یونانی را می دهد.

 

چگونه از صاف شدن کوکی در هنگام پخت جلوگیری کنیم؟

 

بیسکویت کره ای یونانی

بیسکویت کره ای یونانی


یکی از مشکلاتی که در تهیه بیسکویت کره ای یونانی یا هر نوع کلوچه دیگری وجود دارد این است که هنگام پخت پخش می شود. این اتفاق می افتد زیرا کره قبل از پختن آرد نرم می شود و ساختار خود را از دست می دهد. بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا بیسکویت کره ای یونانی شبیه پنکیک نباشند؟

 

ابتدا مطمئن شوید که کره شما خنک می باشد و گرم نشده است. آن را سرد،  استفاده کنید.

همچنین قبل از اضافه کردن آجیل های برشته شده به مخلوط، مطمئن شوید که کاملا خنک شده اند. اگر هنوز داغ هستند باعث می شوند بیسکویت کره ای یونانی شما آب شود! اگر متوجه شدید خمیر در حال گرم شدن است و در دست در حال آب شدن است، آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

ثانیاً به بیسکویت کره ای یونانی خود شکل مناسبی بدهید. بیسکویت کره ای یونانی خود را در قطعات 30-35 گرمی / 1-1.2 اونس تقسیم کنید. آنها را با کف دست به شکل یک توپ کوچک در آورید و سپس آنها را به شکل استوانه ای به همان اندازه بلند و پهن بریزید.

 

بیسکویت کره ای یونانی خود را روی سینی فر قرار دهید و روی آن را با انگشت خود فشار دهید تا وسط آن کمی گودی ایجاد شود. این باعث می شود که داخل کورابیدهای شما بپزد و شکل گرد خود را حفظ کند.

 

در نهایت مطمئن شوید که کورابیدهای خود را به عرض چند انگشت از هم جدا کرده اید. آنها کمی پخش می شوند، بنابراین نمی خواهید هنگام پخت به یکدیگر بچسبند!

 

بیسکویت کره ای یونانی

بیسکویت کره ای یونانی

 

وقتی اولین سینی بیسکویت کره ای یونانی را شکل دادید، آنها را به مدت 5 تا 10 دقیقه در یخچال بگذارید تا کره فرصتی برای سفت شدن داشته باشد. برای کاهش زمان آماده سازی، همانطور که یک سینی را لایه لایه می کنید، قبل از شروع لایه بندی سینی بعد، آن را در یخچال بگذارید. همچنین یک دسته را بیرون بیاورید تا بپزد در حالی که بقیه در یخچال هستند تا خنک شوند.

 

پخت بیسکویت کره ای یونانی


از آنجایی که بیسکویت کره ای یونانی شما یک بیسکویت کره ای غنی هستند، پختن بیش از حد آنها بسیار آسان است. از آنجایی که از نظر بصری، مانند بیسکویت‌های معمولی شما به رنگ قهوه‌ای طلایی در نمی‌آیند، تشخیص اینکه چه زمانی کاملاً پخته شده‌اند، دشوار است.

 

برای پخت کامل بیسکویت کره ای یونانی ، باید آن‌ها را در فر بگذارید تا رنگ طلایی کم‌رنگ و کم رنگی داشته باشند و نه بیشتر. وقتی آنها را از فر خارج می کنید کورابیدهای شما سفت نمی شوند زیرا کره هنوز داغ است.

بیسکویت کره ای یونانی خود را برای چند دقیقه در سینی فر بگذارید تا خنک شوند، سپس آن ها را بلند کرده و روی توری کیک قرار دهید تا کاملا خنک شوند. مواظب باشید وقتی هنوز داغ هستند با آنها دست نگیرید زیرا خرد می شوند!

 

انواع بیسکویت کره ای یونانی

 

بیسکویت کره ای یونانی

بیسکویت کره ای یونانی


انواع مختلفی از طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. می توانید با آجیل و کره ای که استفاده می کنید بازی کنید، بیسکویت کره ای یونانی را با فهوه درست کنید یا حتی روی آن را با شکلات بپوشانید!

 

بیسکویت کره ای یونانی تهیه شده با پسته

 

در حالی که به طور سنتی بیسکویت کره ای یونانی از بادام برای طعم آجیلی خود استفاده می کند، یک نوع محبوب دیگر با پسته درست می شود. بیسکویت کره ای یونانی به طرز باورنکردنی با پوست یک پرتقال و گلاب پاشیده شده جفت می شوند!

یا از گلاب صرف نظر کنید و پسته ها را با پوست یک لیمو و چند قاشق غذاخوری کنیاک ترکیب کنید! اگر می خواهید پسته را امتحان کنید، تمام بادام های موجود در دستور زیر را با مقدار مساوی پسته آسیاب شده جایگزین کنید.

 

بیسکویت کره ای یونانی با کره حیوانی

 

اگر بتوانید مقداری از آن را به دست آورید، پشیمان نخواهید شد! اگر دوست دارید بیسکویت کره ای یونانی قوی‌تر و کامل‌تر شوند.

 

بیسکویت کره ای یونانی با شکلات

 

یکی دیگر از انواع بسیار محبوب دستور پخت بیسکویت کره ای یونانی ، پوشاندن آنها در شکلات است! اگر عاشق شکلات هستید، این تنوع همراه با ملوماکارونای شکلاتی من برای شما مناسب است!

برای درست کردن بیسکویت کره ای یونانی با شکلات از دستور زیر استفاده کنید، اما روی آن را با گلاب و پودر قند نپاشید. حدود 400 گرم شکلات تلخ را در مایکروویو ذوب کنید، یک قاشق غذاخوری کره نارگیل را با آن مخلوط کنید و بیسکویت کره ای یونانی خود را در سس شکلات آغشته کنید. مقداری پودر بادام یا پسته بپاشید و بگذارید روی توری کیک خنک شود.

 

مواد لازم بیسکویت کره ای یونانی

  • 250 گرم کره تهیه شده از شیر گاو، سرد (9 اونس، 1.1 فنجان)
  • (لورپاک بدون نمک)
    150 گرم بادام، تقریباً خرد شده یا خلال بادام، بو داده (6 اونس، 1 1/4 فنجان)
  • 50 گرم بادام (کامل) یا خلال بادام، خام (1.8 اونس، 1/4 فنجان)
  • 75 گرم شکر پودری (2.7 اونس، 1/2 فنجان)
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب
  • 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • یک کم نمک
    400 گرم آرد همه منظوره (ساده) (14.2 اونس، 3 1/5 فنجان)
  • مقدار زیادی پودر قند برای پاشیدن روی کوکی

 

طرز تهیه بیسکویت کره ای یونانی

 

بیسکویت کره ای یونانی

بیسکویت کره ای یونانی

 

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد / 390 درجه فارنهایت گرم کنید. برای تهیه این بیسکویت کره ای یونانی (کورامبیته) با تفت دادن بادام شروع کنید. بادام های تقریباً خرد شده (150 گرم / 6 اونس) یا خلال بادام را در سینی فر قرار دهید و مقداری آب بپاشید.

آنها را به مدت 7-8 دقیقه بپزید تا برشته شوند، مراقب باشید نسوزند. کنار بگذارید یا در یخچال بگذارید تا خنک شود.


در مخلوط کن، بادام خام (50 گرم / 1.8 اونس) یا پسته را اضافه کنید و مخلوط کنید تا پودر شود. کنار بگذارید.


در غذاساز، کره سرد و شکر را اضافه کنید. حدود 10 ثانیه هم بزنید تا کره «بشکسته» و کاملا حل شود. پودر بادام، کمی نمک، گلاب و عصاره وانیل را اضافه کنید. به مدت 10-20 ثانیه مخلوط کنید تا مخلوط شوند.

در انتها بیکینگ پودر و آرد را اضافه کنید و دوباره به مدت 10-15 ثانیه هم بزنید.
مخلوط را در یک کاسه بزرگ بریزید و بادام تفت داده شده را اضافه کنید. به آرامی با دستان خود مخلوط کنید برای اینکه بیسکویت کره ای یونانی کرکی بمانند، مهم است که کره گرم نشود و آب نشود. پس کمی صبر کنید تا بادام تفت داده شده خنک شود، قبل از اینکه آنها را به مخلوط کره اضافه کنید.


فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد / 340 درجه فارنهایت تنظیم کنید. کف 2 سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بیسکویت کره ای یونانی را درست کنید.


1 قاشق غذاخوری (حدود 30 گرم) از خمیر را به شکل گلوله در آورید، روی سینی فر قرار دهید و با انگشت خود به وسط فشار دهید تا گودی کمی ایجاد شود. با بقیه خمیر ادامه دهید. به مدت 5 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سینی بعدی را آماده کنید.
سینی های فر را با بیسکویت کره ای یونانی در طبقه دوم و چهارم فر قرار دهید. پخت به مدت تقریبی 15-20 دقیقه، تا زمانی که رنگ طلایی بسیار کم رنگی پیدا کند و کاملا پخته شود. مراقب باشید بیش از حد آنها را پخته نکنید.


بیسکویت کره ای یونانی را کمی کنار بگذارید تا خنک شوند. اگر سعی کنید آنها را بلند کنید، در حالی که هنوز گرم هستند، می شکنند!
بیسکویت کره ای یونانی را با گلاب اسپری کرده و با پودر قند الک کنید. حالا آماده هست لذت ببرید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *