آموزش دسر

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده [ راهنمای کامل ]

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده [ راهنمای کامل ] و سریع را با فیلم و عکس در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد و خواهید دید که چه دسر ساده ای است این دسر سارما سارای ترکی و در عین حال خوشمزه و لطیف می باشد.

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده که در ترکیه به دسر سارما سارای معروف می باشد خیلی آسان و سریع است و شما در مواقعی که وقت کمی برای درست کردن دسر برای مهمانی را دارید این دسر ترکی برای شما مناسب می باشد.

این دسر ترکی در عین حال ارزان می باشد و با آموزش طرز تهیه دسر ترکیه ای یک دسر ارزان و اقتصادی هم برای مهمانی خود خواهید داشت . در عین حال هم از لحاظ خوشمزگی و هم از لحاظ ظاهر این دسر ترکیه ای بسیار خوشمزه و زیبا می باشد و شما را در مهمانی سربلند خواهد کرد.

 

مواد لازم برای دسر ترکیه ای ساده

 

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده

 

شیر 1 لیتر
آب 1 پیمانه
کره 1.5 قاشق
وانیل شکری 5 گرم ( وانیل شکری اتکر )
کرم شانتی 1 بسته ( کرم شانتی ترک )
آرد 1 لیوان
شکر 1 لیوان
پودر نارگیل خشک 2 لیوان ( نارگیل خشک )
پودر پسته مقداری برای تزیین دسر 

 

طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده

 

یک سینی با ارتفاع حدود 4 سانت را انتخاب می کنیم. این سینی می تواند سینی فر گازی خودتان باشد. تمام پودر نارگیل که در مواد لازم برای دسر آمده است را در تمام قسمت های سینی بطور یکنواخت می پاشیم و کناری می گذاریم.

 


کره را داخل قابلمه متوسطی می ریزیم و روی اجاق با حرارت ملایم آب می کنیم. کره که بطور کامل ذوب شد شکر را اضافه می کنیم و بعد از شکر آرد را هم به مخلوط اضافه می کنیم.
به مدت 2 دقیقه مخلوط را تف می دهیم بطوریکه تمام مواد با هم ترکیب و بصورت یکنواخت تف داده شود. در این قسمت شیر را به مخلوط با یکدست اضافه می کنیم و با دست دیگر با همزن مواد را هم می زینم. عملیات هم زدن را تا جوشیدن مخلوط ادامه می دهیم.
این همزدن روی حرارت را تا غلیظ شدن مواد ادامه می دهیم. وقتی مخلوط ما یواش یواش شروع به غلیظ شدن کرد وانیل را در این مرحله به مواد اضافه می کنیم.
حال اجاق را خاموش می کنیم و مواد را کناری می گذاریم تا کاملا خنک شود. مواد که سرد شد مخلوط را داخل سینی و روی پودر نارگیل می ریزیم و با لیسک یا پالت صاف می کنیم تا در تمام سینی بصورت یکدست پخش شود.

 

 

حالا نوبت کرم شانتی می باشد که با یک لیوان شیر خنک داخل یک کاسه ریخته و با همزن بهم بزنیم تا یک خامه خوشمزه فرم بگیرد.

 


خامه که فرم گرفت با یک لیسک روی مواد داخل سینی میریزیم و صاف و یکدست می کنیم. در این مرحله سینی را 3 الی 4 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مواد خوب خنک شوند.
توجه کنید که این مرحله اگر خوب انجام نشود و مواد خنک نشود در هنگام رول کردن دسر رول ها می شکند و نمای زیبا به خود نمی گیرد.
در این مرحله که مواد به خوبی خنک و سرد شد مواد سینی را با یک چاقو از عرض سینی به 2 یا 3 قسمت و از طول سینی به 6 یا 8 قسمت مساوی برش می زنیم. تقسیم بندی شما باید طوری باشد که بتوانید قطعه های برش داده شده را کاملا رول کنید و حداقل بیش از یک دور بزند. در فیلم اگر دقت بکنید این تقسیم بندی رعایت شده است.

 


این تقسیم بندی با توجه به اندازه سینی و اینکه شما بخواهید هر تکه از دسر در نهایت چه اندازه ای شود به انتخاب خودتان می باشد.
بعد از تقسیم بندی مقداری از پودر پسته را طوری روی سینی می ریزیم که پودر پسته ها داخل قسمت های تقسیم شده بیشتر باشد تا در هنگام رول کردن داخل رول ها قرار بگیرد.

 


البته شما می توانید بجای پسته از مغز گردو ، فندق و یا بادام استفاده کنید که این سلیقه ای است و به خودتان بستگی دارد.
بعد از اینکه دسر را از قسمت های برش داده شده رول کردیم دوباره با نارگیل اندود می کنیم و با پودر پسته تزیین می کنیم و داخل ظرف سرو قرار می دهیم.
البته شما می توانید روی دسر را با میوه و مربا و انواع مغز آجیل ها تزیین کنید. در اینجا من با پودر پسته و تکه گیلاس یا آلبالو تزیین کردم.
این دسر ترکیه ای به گونه ای است که شما می توانید حتی بصورت شیرینی هم آن را سرو کنید. این شیرینی بسیار خوشمزه و به نسبت کم کالری هست.

 

 

دسر ترکیه ای ساده
همانطور که ملاحظه کردید طرز تهیه دسر ترکیه ای ساده همانطور که از اسمش مشخص است بسیار ساده هست و شما می توانید با مواد کمی با هزینه مناسب در زمان کم یک دسر ساده را درست کنید.

 


این دسر ساده را می توانید هر زمان که بچه ها هوای دسر کردند برای آنها درست کنید و لذت خوردن یک دسر ترکیه ای خوشمزه را به آنها بچشانید.

 

شما می توانید برای انتخاب لوازم دسر و آگاهی از قیمت لوازم دسر به بخش لوازم دسر مراجعه و بررسی لازم را انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *