آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر

شیرینی بهشتی

طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر بسیار آسان است؛ این را برای کسانی می‌گوییم که می‌خواهند در خانه خود شیرینی مجلسی خوشمزه و سالم درست کنند؛ اما وسایلی مانند اجاق گاز فردار در خانه ندارند. اگر جز این دسته از افراد هستید؛ جای نگرانی نیست. باید به شما بگوییم که می‌توانید به‌راحتی و با کمترین ابزار در خانه خود انواع شیرینی مجلسی را آماده کنید. در سایت‌های مختلف و صفحه‌های مجازی دستور پخت‌های بسیار متنوعی برای پخت شیرینی‌های مجلسی وجود دارد.


تنها کافی است که مواد لازم باکیفیت را خریداری کنید و به دقت آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. نتیجه نهایی هیچ چیزی کمتر از شیرینی‌های پخته‌شده در فر نخواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر بسیار خوشمزه را برایتان شرح دهیم.


طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر؛ شیرینی بهشتی

 

شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی


یکی از خوشمزه‌ترین و زیباترین شیرینی‌های مجلسی که می‌توانید در خانه بدون استفاده از اجاق‌گاز فردار درست کنید، شیرینی بهشتی است. روش پخت این شیرینی بسیار ساده است و نتیجه آن بسیار سالم و خوشمزه خواهد بود. برای طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر از نوع بهشتی به مواد مختلفی احتیاج دارید. مواد لازم جهت پختن این شیرینی خوشمزه عبارت‌ است از:


 روغن صاف قنادی به میزان ۱۵۰ گرم
 آرد به میزان ۳۰۰ گرم
 پودر قند به میزان ۱۵۰ گرم
 وانیل به میزان یک دوم قاشق چایخوری
 پودر کاکائو به میزان یک قاشق چایخوری
 زعفران دم‌کرده به میزان یک قاشق چایخوری
 روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
 تخم خرفه و پودر پسته به میزان کافی


مرحله اول طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر


برای تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه و سالم بدون نیاز به فر ابتدا باید یک ظرف با ابعاد مناسب انتخاب کنید، سپس در این ظرف روغن صاف قنادی که به میزان ۱۵۰ گرم کنار گذاشته بودید، بریزید. بعد از آن باید پودر قند را در یک الک مناسب، به‌خوبی الک کنید و روی روغن صاف قنادی بریزید.
حالا وقت آن رسیده که به مدت ۱۰ دقیقه این ترکیب را با همزن برقی مخلوط کنید. اگر در خانه همزن برقی ندارید، می‌توانید با همزن دستی این کار را انجام دهید. تنها کافی است آنقدر این مخلوط را هم بزنید تا حجیم و خامه‌ای بشود. سپس باید وانیل را به این ترکیب اضافه نمایید و مخلوط کردن را ادامه دهید. حال باید آرد را به آرامی و در دو مرحله به این مخلوط روغن اضافه کنید تا ترکیب اولیه شیرینی مجلسی شما آماده اضافه کردن روغن بشود.


مرحله دوم طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر

 

طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر

طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر


مواد مخلوط شده را باید کاملا هم بزنید تا یکدست شده و خمیر هم جمع شود. بعد از آن باید روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مخلوط شما به یک خمیر نرم و کمی چسبناک تبدیل شود. سپس باید خمیر شیرینی مجلسی خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
زعفرانی که پیش از این دم کرده‌اید را به قسمتی از خمیر اضافه کنید و هم‌ بزنید تا مواد کاملا رنگ زعفران دم‌کرده را به خود بگیرد. قسمت دوم خمیر را با پودر کاکائویی که کنار گذاشته‌اید مخلوط کنید تا به یک ترکیب یکدست برسید.


دقت کنید که در این مرحله اگر خمیر شما کمی سفت بود می‌توانید مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا نرم شود. بعد از این باید مایه خمیر آماده شده را درون یک قیف ماسوره‌ای مناسب بریزید؛ اجاق گاز را روشن کنید، روی شعله متوسط تنظیم کنید و یک شعله‌پخش‌کن در ابعاد مناسب را بر روی آن قرار دهید.


مرحله سوم طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر


حالا در مرحله سوم طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر وقت آن رسیده تابه‌ای که می‌خواهید شیرینی بهشتی را در آن بپزید، انتخاب کنید. کاغذ روغنی با ابعاد مناسب را بردارید و درون تابه انتخاب‌شده قرار دهید. حالا باید خمیر شیرینی‌ که در مراحل قبل آماده کردید را بر روی کاغذ روغنی پهن‌شده در تابه به اندازه‌ای که می‌خواهید قالب نهایی شیرینی‌تان باشد، پایپ کنید. مقداری از پودر پسته و تخم خرفه را بر روی شیرینی‌ها بریزید. کار شما با خمیرهای شیرینی تمام شده است. روی درب تابه یک دم‌کنی قرار دهید و آن را بر روی شعله متوسط بگذارید تا بپزد.


مرحله نهایی طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر


به مرحله نهایی پخت شیرینی مجلسی بدون استفاده از فر رسیدید. تا به اینجا خمیر شیرینی‌های شما درون تابه ریخته شده و بر روی شعله گاز قرار گرفته است. اجازه دهید در ۱۰ دقیقه اول پخت شیرینی‌ها دم‌کنی بر روی آن قرار گرفته باشد. بعد از گذشت ۲۰ یا ۳۰ دقیقه از پخت، نگاهی به آن‌ها بیندازید. اگر مطمئن شدید که کاملا پخته‌اند، باید شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شیرینی بهشتی مجلسی شما کاملا خنک بشود؛ زیرا اگر این شیرینی‌های خوشمزه داغ باشند، در صورت جا به جا کردنشان پودر می‌شوند و تمام زحمات شما به باد می‌رود.


آماده‌سازی نهایی شیرینی‌های بهشتی خوشمزه

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

شیرینی‌های بهشتی و خوشمزه شما آماده میل شدن هستند. باید آن‌ها را در آخرین مرحله طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر از تابه خارج کنید و در ظرف مورد نظر خود که می‌خواهید شیرینی را در آن سرو کنید، قرار دهید. می‌توانید آن‌ها را در اشکال مختلف کنار یکدیگر چیدمان کنید و به یک ترکیب زیبا و جذاب دست پیدا کنید. این شیرینی بسیار زیبا، خوشمزه و سالم است و می‌توانید از آن در پذیرایی مهمان‌های خود استفاده کنید.
همچنین این شیرینی‌های خانگی خوش‌طعم و خوشرنگ یک میان‌وعده مقوی و دوست‌داشتنی برای شما محسوب خواهد شد. با میل کردن آن در کنار یک فنجان چای یا قهوه، یک عصرانه جذاب برای خود ترتیب دهید. چای زعفرانی مکمل بسیار مناسب و خوش‌عطری برای این شیرینی‌های کوچک و سالم محسوب می‌شود.


طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر

 


در این مقاله با طرز تهیه شیرینی مجلسی بدون فر [ خوشمزه و سالم ] به شکل کامل و جامع آشنا شدید. این دستورالعمل یکی از ساده‌ترین و کامل‌ترین دستورالعمل‌های پخت شیرینی مجلسی بدون فر در خانه است که شما می‌توانید با کمی وقت گذاشتن و سلیقه به خرج دادن، آن را آماده کرده و در پذیرایی از مهمان‌های خود و یا به‌عنوان یک وعده عصرانه جذاب استفاده کنید. نداشتن فر نمی‌تواند محدودیتی برای پخت شیرینی‌های متنوع شود. امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کرده و با این دستورالعمل یک شیرینی بهشتی خوشمزه و سالم را برایتان به ارمغان بیاوریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *