آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

برای آشنایی با طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید در این مقاله همراه ما باشید. یکی از انواع شیرینی‌های بسیار محبوب برای عید شیرینی نخودی است که هم طعم بسیار مطلوبی دارد و هم روش پخت بسیار آسانی دارد. شیرینی نخودچی ارزش غذایی بالایی دارد و از این جهت برای بچه‌ها مناسب است. برای پخت شیرینی نخودچی امکانات و تجهیزات خاصی لازم نیست و به راحتی و با کمترین امکانات می‌توانید شیرینی نخودچی بسیار خوشمزه‌ای در منزل تهیه کنید و از خوردن این شیرینی خوشمزه که دستپخت خودتان است در کنار خانواده لذت ببرید.

شیرینی نخودچی سالم و خوشمزه

 

در اینجا طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید آورده شده است. شیرینی نخودچی یکی از انواع شیرینی‌های محبوب و مورد علاقه اکثر ایرانی‌هاست که برای عید نیز بسیار پر طرفدار است.

 

مواد لازم برای پخت شیرینی نخودچی

 

• آرد نخودچی ۲ لیوان
• آرد سفید ۳ قاشق غذاخوری
• پودر قند یک لیوان
• روغن جامد نصف لیوان
• پودر هل نصف قاشق چایخوری

روش پخت شیرینی نخودچی :

 

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

در طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید ابتدا آرد نخودچی را الک کنید و ۳ قاشق از آن را بردارید و ۳ قاشق آرد سفید را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. حالا این مخلوط را ۳ بار الک کنید. پودر هل و قند الک شده را در یک ظرف جداگانه بریزید و روغن جامد را به آن اضافه کنید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا سفید و خامه‌ای شود. حالا مخلوط آرد را در ۳ مرحله به مخلوط روغن و پودر قند اضافه کنید و هم بزنید.

خمیر را خوب ورز دهید. برای این کار از نوک انگشتانتان استفاده کنید تا حرارت کمتری از طریق دستتان به خمیر وارد شود. چون از روغن جامد استفاده کردید و اگر این نکته را رعایت نکنید خمیرتان روغن می‌اندازد. روی خمیر را سلفون بکشید و به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. بعد از ۸ ساعت خمیر را به قطر یک سانت با وردنه باز کنید و با قالب دلخواه کاتر بزنید.

در سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی‌های کاتر زده را در آن قرار دهید. سینی فر را در طبقه وسط بگذارید. زمان پخت این شیرینی کوتاه است و حدود ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد برای پخت کافیست. حتما مراقب باشید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها کاملا خنک شود.

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

توجه داشته باشید که شیرین نخودچی بسیار ترد است و اگر قبل از خنک شدن کامل شیرینی بخواهید آن‌را جابه‌جا کنید کاملا از هم می‌پاشد. بعد از خنک شدن شیرینی را در ظرف دلخواهتان بچینید و نوش جان کنید. در اینجا با طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید آشنا شدید. البته روش‌های پخت این شیرینی خوشمزه متفاوت است که در این مقاله به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی سریع

 

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

در اینجا یک دستور دیگر از طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید آورده شده است که در آن لازم نیست خمیر استراحت کند.

مواد لازم برای پخت شیرینی :

• آرد نخودچی ۵۰۰ گرم
• آرد گندم ۳ قاشق غذاخوری
• پودر قند ۱۷۵ گرم
• روغن صاف قنادی ۱۷۵ گرم
• پودر هل ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

 

روش تهیه شیرینی نخودچی

 

ابتدا ۳ قاشق از آرد نخودچی را بردارید و ۳ قاشق آرد گندم به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. آردها را الک کنید و پودر قند، پودر هل و روغن را اضافه کنید. خمیر را ورز دهید تا به یک خمیر یکنواخت و چسبنده برسید. خمیر را روی یک سینی یا یک جای تمیز پهن کنید و با قالب دلخواه کاتر بزنید و در سینی فر که در آن کاغذ روغنی انداخته‌اید قرار دهید. فر را از قبل روشن کنید و روی دمای ۱۷۰ درجه تنظیم کنید.

سینی فر را در طبقه وسط بگذارید. بعد از گذشت ۱۵- ۲۰ دقیقه شیرینی نخودچی آماده است. حتما در زمانی که شیرینی در فر است آن‌را چک کنید تا زیر شیرینی‌ها نسوزد. بعد از اتمام زمان پخت حتما صبر کنید تا شیرینی نخودچی کاملا خنک شود و بعد آن را از روی سینی فر بردارید و به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید.

 

شیرینی نخودچی با تزئین شکلاتی

 

در اینجا طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید با تزئین شکلاتی آورده شده است که شما می‌توانید برای عید یا هر زمان دیگری که دوست دارید آن‌را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای پخت شیرینی نخودچی

 

• آرد نخودچی ۳۷۵ گرم
• پودر قند ۱۵۰ گرم
• روغن صاف قنادی ۱۵۰ گرم
• پودر هل ۱ قاشق چایخوری
• پودر کاکائو به مقدار لازم

 

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید

 

برای تهیه آرد نخودچی می‌توانید از نخودچی تازه استفاده کنید و آن را در آسیاب بریزید و خوب آسیاب کنید. آرد نخودچی مرغوب در ایجاد طعم مطلوب شیرینی نخودچی بسیار تاثیرگذار است. حتما بعد از آسایب کردن نخودچی‌ها آن‌ها را الک کنید تا از پودر بودن آن مطمئن شوید. برای اینکه عطر هل از بین نرود قبل از استفاده آن‌را الک کنید تا عطر فوق‌العاده‌ای به شیرینی شما بدهد.

 

روغن و پودر قندی که الک کردید را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی خوب مخلوط کنید تا کاملا سفید و سبک و پوک شود. برای این کار بهتر است ۱۰ دقیقه زمان بگذارید. پودر هل را به ترکیب اضافه کنید و یکی دو قیقه هم بزنید.

 

زمان همزدن با همزن برقی در ترد شدن شیرینی شما بسیار مهم است. پس حتما این نکته را رعایت کنید. آرد نخودچی را که قبلا الک کرده‌اید قاشق قاشق به مخلوط اضافه کنید و هر قاشق آردی که اضافه کردید خوب با همزن برقی ترکیب کنید.

 

وقتی همه آرد را اضافه کردید خمیر یکنواختی به دست میآید. با دست خمیر را جمع کنین و با نوک انگشتانتان خوب خمیر را ورز دهید تا یک دست و منسجم شود.

 

به خمیر زمان دهید تا استراحت کند و بعد آن را با وردنه باز کنید و با قالب مورد نظرتان کاتر بزنید و روی سینی که قبلا کاغذ روغنی انداخته‌اید قرار دهید. برای تزئین مقداری از خمیر نخودچی آماده شده را با یک قاشق پودر کاکائو خوب ترکیب کنید و سپس خیر را با وردنه باز کنید و با یک کاتر گل ۶ پر قالب بزنید و روی نخودچی‌ها قرار دهید.

می‌توانید از پودر پسته یا تخم خرفه نیز برای تزئین استفاده کنید.

 

سینی را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه شیرینی‌ها را چک کنید. وقتی عطر شیرینی در خانه پخش شد شیرینی شما آماده است. حتما تا خنک شدن کامل شیرینی نخودچی صبر کنید و بعد آن‌را در ظرف دلخواهتان بچینید. شیرینی نخودچی شما آماده است نوش جان.

در این مقاله با طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید با شما همراه بودیم. شما می‌توانید به راحتی این شیرینی راحت و خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

شما می توانید آموزش شیرینی ساده و سریع بدون فر (فقط 5 دقیقه)  برای درست کردن شیرینی فوری یاد بگیرید و اگر می خواهید بدانید با آرد نخود چه چیزهایی می توان درست کرد به مقاله با آرد نخودچی چی درست کنم [ + 5 مدل شیرینی خوشمزه ] مراجعه کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *