آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی

طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی

 طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی یکی از پرکاربردترنی آموزش های شیرینی پزی بخصوص برای شیرینی عید می باشد. شیرینی مشهدی که به شیرینی آلمانی هم معروف است طرفداران بسیار زیادی دارد و برای پذیرایی عید هم بسیار مناسب است. این شیرینی را می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از هر نوع مارمالادی که دوست دارید می‌توانید در پخت شیرینی مشهدی استفاده کنید. حتی اگر از طرفداران شکلات هستید می‌توانید از شکلات بین شیرینی مارمالادی مشهدی استفاده کنید. برای درست کردن این شیرینی خوشمزه با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی بسیار آسان


• آرد ۳۰۰ گرم
• پودر قند ۵۰ گرم
• کره ۱۵۰ گرم
• شیر ۲ قاشق غذاخوری
• عسل گرم ۲ قاشق غذاخوری
• وانیل نصف قاشق چایخوری
• زرده تخم مرغ ۱ عدد


طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی بسیار آسان


ابتدا کره را از یخچال بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس کره و پودر قند را با همزن برقی آنقدر بزنید تا کرمی و کشدار شود. در ادامه وانیل و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه خوب بزنید. عسل و شیر را اضافه کنید و با قاشق به آرامی مخلوط کنید. آرد را الک کنید و به آرامی به مواد اضافه کنید.
مخلوط را با نوک انگشتانتان ورز دهید. از کف دستتان برای ورز دادن خمیر استفاده نکنید زیرا حرارت دست باعث به روغن افتادن خمیر می‌شود و در نتیجه نهایی تاثیر منفی می‌گذارد و باعث خشک شدن شیرینی مارمالادی مشهدی می‌شود.


اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه دهید تا به خمیر نرم و یکنواختی برسید. ممکن است چند قاشق از آرد اضافه بیاید. خمیر را در یک کیسه فریزر قرار دهید و درون یخچال بگذارید و ۲ ساعت به آن استراحت دهید.
وقتی استراحت خمیر کامل شد سطح کارتان را آرد پاشی کنید و خمیر را با وردنه به قطر ۲ تا ۳ میلی‌متر باز کنید. با قالب دلخواهتان خمیرها را کاتر بزنید و روی نیمی از خمیرها را با انتهای ماسوره با قالب گرد کوچک یک سوراخ گرد ایجاد کنید.

فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا گرم شود. در سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی‌های مشهدی کاتر خورده را روی سینی فر بچینید. مدت زمان پخت شیرینی مشهدی حدود ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است. حتما شیرینی‌ها را چک کنید. وقتی زیر شیرینی مارمالادی طلایی شد به این معنی است که شیرینی شما آماده است.

حتما صبر کنید تا شیرینی کاملا خنک شود. سپس از مارمالاد مورد نظرتان روی شیرینی که سوراخ ندارد بریزید و شیرینی که دارای سوراخ است را روی شیرینی مارمالادی قرار دهید. می‌توانید از پودر قند یا پودر پسته برای تزئین استفاده کنید. برای این‌کار ابتدا کمی عسل روی شیرینی مارمالادی بمالید و سپس آن‌را تزئین کنید. از شکلات ذوب شده هم می‌توانید برای تزئین استفاده کنید. مارمالاد شیرینی مشهدی شما آماده است. نوش جان.


طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی خوش طعم و خوش عطر


در اینجا یک دستور پخت دیگر برای طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی آورده شده است. هنگام درست کردن شیرینی به تازگی مواد اولیه توجه کنید. هر چه مواد اولیه شما تازه‌تر و با کیفیت‌تر انتخاب شود شیرینی شما خوشمزه‌تر خواهد شد.


مواد لازم برای تهیه شیرینی مارمالادی مشهدی


• کره یا روغن جامد ۱۰۰ گرم
• پودر قند نصف پیمانه
• وانیل نصف قاشق چایخوری
• زرده تخم مرغ ۱ عدد
• شهد یا عسل ۱ قاشق مرباخوری
• شیر یا آب ولرم ۱ قاشق غذاخوری
• پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
• آرد یک و نیم پیمانه


مواد لازم برای تزئین شیرینی مارمالادی مشهدی:


• شکلات شیری و کاکائویی ذوب شده برای تزئین به مقدار لازم
• مارمالاد به مقدار لازم
• پودر پسته به دلخواه
• پودر نارگیل به دلخواه


طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی خوش طعم و خوش عطر


برای درست کردن شیرینی مارمالادی مشهدی ابتدا کره یا روغن جامد را آب کنید. توجه کنید که نباید گرم شود. سپس با پورد قند و وانیل مخلوط کنید و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه خوب بزنید تا سبک و پوک شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید. این مخلوط را به مدت ۲ دقیقه با همزن برقی خوب بزنید تا زرده تخم مرغ کاملا با مواد ترکیب شود.
سپس ۱ قاشق عسل یا شهد را به همراه آب یا شیر ولرم به ترکیب اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید و پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید. برای مخلوط کردن مواد از همزن برقی استفاده کنید تا مواد کاملا یکدست شود. در مرحله آخر آرد را قاشق قاشق به مواد اضافه کنید تا خمیر شیرینی مشهدی کم کم شکل بگیرد.


با نوک انگشتانتان خمیر را جمع کنید و زیاد ورز ندهید چون به روغن می‌افتد و باعث سفت شدن شیرینی مارمالادی مشهدی شما می‌شود. خمیر را در نایلون قرار دهید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند. سپس خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کنید و سعی کنید تا خمیر را به صورت یکنواخت باز کنید و با قالب مورد نطرتان کاتر بزنید. روی نصف خمیرهایی که کاتر زدید را با یک قالب گرد سوراخ کنید.

فر را روشن کنید تا گرم شود. در یک سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی‌های کاتر زده را روی سینی بچینید. شیرینی مارمالادی مشهدی را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. وقتی زیر شیرینی‌ها طلایی شده فر را خاموش کنید و بگذارید تا شیرینی‌ها کاملا خنک شوند. سپس روی لایه اول شیرینی‌ مشهدی را با مارمالاد مورد نظرتان بپوشانید و لایه دوم را روی آن قرار دهید.

برای تزئین می‌توانید شکلات شیری و کاکائویی را به روش بن‌ماری ذوب کنید و با استفاده از قیف روی شیرینی‌ها را تزئین کنید. هم‌چنین از پودر پسته یا پودر نارگیل هم می‌توانید استفاده کنید. این شیرینی خوشمزه را با یک فنجان چای تازه دم میل نمایید. نوش جان.


کلام آخر


در این‌جا چندین طرز تهیه مارمالاد شیرینی مشهدی آورده شده است و شما می‌توانید از هر روشی که دوست دارید این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. این شیرینی که ظاهر جذابی دارد مورد علاقه و توجه بچه‌ها است و یک عصرانه دلچسب برای افراد خانواده به حساب می‌آید.
درست کردن این شیرینی خوشمزه بسیار آسان است و همچنین طعم و عطر بسیار مطلوبی دارد. این شیرینی مارمالادی را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *