آموزش کیک

طرز تهیه کیک هویج و گردو بدون فر [ آموزش جامع و تصویری ]

هویج و گردو بدون فر

طرز تهیه کیک هویج و گردو بدون فر [ آموزش جامع و تصویری ] یک کیک بسیار خوشمزه است. شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید در منزلتان کیک درست کنید؛ اما ابزار حرفه‌ای مانند فر، همزن و موارد این چنینی را در خانه نداشته باشید و از تصمیم خود منصرف شوید. باید به شما بگوییم که به‌راحتی می‌توانید در منزل خود انواع کیک مانند کیک هویج و گردو بدون فر درست کنید و نتیجه عالی از پخت بگیرید.

 

هویج و گردو بدون فر

هویج و گردو بدون فر

 

در سایت‌های مختلف فیلم کیک هویج بدون فر قرار گرفته است که دستورالعمل‌های لازم جهت پخت این کیک خوشمزه و خوش‌طعم را به شما می‌دهد.
کافی است به دقت مواد را به میزان مورد نیاز با یکدیگر ترکیب کنید و روند پخت را آغاز نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین دستورالعمل‌های پخت کیک هویج و گردو بدون فر را به شما آموزش دهیم.


مواد لازم جهت پخت کیک هویج و گردو بدون فر

 

هویج و گردو بدون فر

هویج و گردو بدون فر


 آرد به میزان ۱ و ۳/۴ پیمانه سرخالی
 شکر به میزان ۱ پیمانه
 تخم مرغ ۴ عدد
 روغن مایع به میزان ۳/۴ پیمانه
 هویج رنده شده به میزان ۲ پیمانه
 وانیل به میزان ۱/۸ قاشق چایخوری
 نمک به میزان ۱/۸ قاشق چایخوری
 دارچین به میزان ۲ قاشق چایخوری
 بیکینگ‌ پودر به میزان ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
 مغز گردو ۱/۲ پیمانه
 خامه برای تزئین نهایی کیک به میزان لازم

 

هویج و گردو بدون فر

هویج و گردو بدون فر


نحوه پخت کیک هویج بدون فر و همزن بسیار ساده است و با ابتدایی‌ترین امکانات می‌توانید برای عصرانه و یا صبحانه خود یک کیک هویج و گردو و یا یک کیک هویج و دارچین داشته باشید. برای این کار کافی است ابتدا درون یک ظرف با ابعاد مناسب تخم مرغ، وانیل و شکر را با هم دیگر مخلوط کنید. اگر همزن دارید؛ می‌توانید از آن استفاده کنید تا سرعتتان بالا برود؛ اما اگر در خانه خود همزن ندارید هم جای نگرانی نیست. می‌توانید با یک همزن دستی یا یک چنگال مواد را به حدی هم بزنید که رنگ آن کاملا تغییر کند. حال نوبت آن رسیده که روغن را به این مخلوط اضافه کرده و مجددا آن را به‌خوبی هم بزنید تا مواد یکدست شود.

 

هویج و گردو بدون فر

هویج و گردو بدون فر


اکنون وقت آن است که بیکینگ پودر، نمک، آرد و پودر دارچین را در الک مخصوص بریزید و آن را کم کم و به آهستگی به موادتان اضافه کنید. حتما توجه داشته باشید که باید مواد را در حین اضافه کردن این‌ها هم بزنید تا گلوله گلوله نشوند و یکدست بودن خود را از دست ندهند.

 

هویج و گردو بدون فر

هویج و گردو بدون فر


موادی که تا به الان برای کیک هویج و گردو بدون فر آماده‌ کرده‌اید را کنار بگذارید. هویج را بشویید و آن را در ابعاد دلخواه رنده کنید. گردوها را نیز کاملا خرد کنید. هویج و گردوی رنده‌شده و خردشده را به مخلوط مواد خود اضافه کنید و با یک قاشق به آرامی و به شکل دورانی مخلوط کنید تا مواد یکدست شود.

 

هویج و گردو بدون فر

هویج و گردو بدون فر


مرحله نهایی طرز تهیه کیک هویج و گردو بدون فر
یک قابلمه تفلون در ابعاد مناسب را انتخاب کرده و کف آن را به‌خوبی چرب کنید. کمی آرد را بر روی سطح آن بپاشید تا مواد کیک شما به ته ظرف نچسبد. مایع آماده، خوش‌طعم و خوشبوی کیک هویج و گردوی خود را درون قابلمه بریزید و سطح آن را کاملا صاف کنید.


شعله گاز خود را روشن کنید و یک شعله‌پخش‌کن مناسب را روی آن گذاشته و اجازه دهید برای دقایقی این شعله‌پخش‌کن گرم شود. قابلمه حاوی مواد کیک را روی شعله‌پخش‌کن قرار داده و شعله گازتان را کم کنید تا کیکتان ته نگیرد. می‌توانید یک دم‌کنی رو در قابلمه خود قرار دهید تا بافت کیکتان اسفنجی‌تر شود.


نیم ساعت منتظر بمانید. پس از آن می‌توانید کیک خود را از لحاظ پخت و بافت بررسی کنید. برای این کار می‌توانید یک خلال دندان را در کیک فرو کنید. اگر کیکتان پخته باشد، هیچ گونه موادی به دور خلال دندان نمی‌چسبد؛ اما اگر کیکتان هنوز نپخته باشد مواد درون بافت کیک به خلال دندان می‌چسبند.


اگر کیک هویج و گردو بدون فر شما هنوز نپخته بود، اجازه دهید قابلمه کمی دیگر روی شعله بماند تا کاملا بپزد. بعد از پخت کامل کیک، آن را از روی شعله بردارید و بگذارید کمی خنک شود. یک ظرف مناسب برای سرو و تزئینات آماده کنید و کیک هویج و گردو را پس از خنک شدن در آن ظرف برگردانید.


نکته


می‌توانید از دستورالعمل کیک هویج در ماهیتابه رژیمی نیز استفاده کنید. روند تهیه کیک در ماهیتابه رژیمی نیز به همین شکل است. تنها تفاوت آن این است که لازم نیست کف ماهیتابه رژیمی خود را با روغن چرب کنید؛ زیرا مواد کیک به کف آن نمی‌چسبد. مواد را درون ماهیتابه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. پس از اطمینان حاصل کردن از پخت کامل کیک؛ می‌توانید آن را در ظرف مناسب و دلخواه خود سرو کنید.


تزئینات کیک هویج و گردو بدون فر


برای تزئین کردن کیک هویج و گردو بدون فر خود می‌توانید از مواد بسیار زیادی استفاده کنید. می‌توانید بر روی آن کمی پودر دارچین بپاشید و حتی چوب دارچین را با سلیقه فراوان در کنار آن بچینید. می‌توانید برای تزئین از کمی آرد استفاده کنید. استفاده کردن از هویج و گردو که خود جزئی از مواد کیک است نیز خلاقانه است؛ می‌توانید روی هویج برش‌ها و طرح‌های زیبا در بیاورید و با کمی گردو اطراف کیک را تزئین‌ کنید. استفاده از خامه قنادی، توت فرنگی، شکلات، اسمارتیز و موارد این چنینی نیز به زیبایی کیک شما می‌افزاید. کیک هویج و گردو بدون فر و خوشمزه شما آماده است؛ می‌توانید آن را در وعده صبحانه یا عصرانه با یک لیوان چای، قهوه و یا شیر نوش جان کنید.

 


کلام پایانی


با طرز تهیه کیک هویج و گردو بدون فر به‌طور کامل آشنا شدید. کافی است مواد مورد نیاز جهت پختن این کیک را تهیه کرده و در منزل برای خود، خانواده و عزیزانتان کیک هویج و گردو یا کیک هویج و دارچین درست کنید. اگر طبق دستورالعملی که برایتان توضیح دادیم پیش بروید، یک میان‌وعده بسیار مقوی، خوش‌رنگ، خوش‌طعم و خوش‌بو خواهید داشت. این کیک به دلیل داشتن هویج و گردو در ترکیب اصلی خود بسیار مقوی است و ویتامین‌های زیادی را به بدن شما می‌رساند. امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *