آموزش ابزار قنادی

مقایسه بهترین قالب ژله + [ مزایا و معایب ]

مقایسه بهترین قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله + [ مزایا و معایب ] کاری بسیار سخت می باشد. چون هر قالبی می تواند ، قالب ژله باشد. قالب ژله می تواند قالب کیک ، قالب کیک فلزی ، قالب کیک گالوانیزه ، قالب یخچالی پلاستیکی ، قالب سیلیکونی و حتی قالب تفلون باشد.

در استفاده از هر نوع قالب بعنوان قالب ژله شما مختار می باشد. ولی این را در نظر داشته باشید لزوما همه ی این قالب ها بهترین قالب ژله نیست. هر کدام ویژگی خودش را دارد و شما باید در هر کدام از قالب ها که بعنوان قالب کیک استفاده می کنید باید نکاتی را رعایت کنید.

 

بهترین قالب ژله

 

قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

بهترین قالب ژله را نمی توان به راحتی مشخص کرد و تاکید کرد این نوع قالب ، بهترین قالب ژله می باشد. این یک امر تجربی است که هر کس با توجه به تجربه خود بهترین قالب ژله را انتخاب می کند. مواردی که در این مقاله به آن می پردازیم بعنوان یک تجربه شخصی است که در طی 20 سال تجربه خودم در بازار ، لوازم قنادی حاج مهدی به آن رسیده ام. شاید این تجربه برای شما مقداری تفاوت داشته باشد واین طبیعی است. شما خودتان با توجه به تجربه بنده و تجربه خودتان می توانید بهترین قالب ژله را انتخاب کنید.

 

قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

این نکته را در نظر داشته باشید که غیر از ویژگی های جنس قالب ژله ، شاخصه شکل و اندازه ای که در نظر دارید هم برای سما در انتخاب قالب ژله موثر خواهد بود. چون لزوما شما شکل و سایز مورد نظر را در جنس قالب ژله ای که مد نظر داردی پیدا نخواهید کرد.

بطور مثال  شما برای ژله خود ، قالب ژله گل رز می خواهید که از جنس فلزی باشد اما این نوع قالب را در قالب فلزی نمی یابید. پس مجبور می شوید قالب سیلیکونی گل رز را بعنوان قالب ژله استفاده کنید.

 

قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

چون ژله یک دسر یخچالی و آبکی می باشد جنس قالب ژله فقط دو ویژگی را داشته باشد کافیست.

 

  • مقاومت در دمای فریزر

 

بسیاری از ژله و دسر در فریزر یا یخچال قرار می گیرند پس لازم است که قالب ژله در دمای فریز مقاوم باشد

 

  • نفوذ ناپذیر در مقابل آب

 

اصولا ژله یا دسر مواد آبکی می باشند پس لازم است قالب ژله در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.

 

پس داشتن این دو ویژگی هر نوع قالب را برای شما قالب ژله خواهد ساخت. اینکه کدام جنس یا شکل بهترین قالب ژله می باشد این امری است که به سلیقه ی شما بر می گردد.

اینکه بهترین قالب ژله را با قابلیت جداسازی بررسی کنیم نیز به این مورد بر می گردد که هر نوع قالب از هر جنس برای ژله در سالم و راحت درآوردن ژله به رعایت اصولی است که برای هر قالب ژله تقربا یکی است.

 

 

قالب ژله فلزی

 

قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

قالب ژله فلزی یکی از قالب هایی می باشد که شما می توانید از این نوع قالب برای ژله استفاده کنید. قالب فلزی کیک بدلیل اینکه سرما را زودتر انتقال می دهد بهمین دلیل ژله شما نسبت به دیگر قالب ها زودتر خود را می گیرد.

انوع قالب کافیست کمی با پنبه روغن کاری کنید و داخل فریز به مدت نیم ساعت قرار دهید سپس شما براحتی ژله خود را داخل قالب فلزی ژله بریزد و داخل فریزر قرار دهید.

 

قالب ژله قلبی

 

قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

قالب ژله قلبی بعلت شکل ظاهری با استقبال زیادی روبرو شده است. قالب ژله قلبی چند طرح قلب در بازار موجود می باشد. قالب ژله قلبی ، ساده ، کف طرح دار ، قلب اوریگامی بزرگ ،  قالب قلب کف قلب و بسیار طرح قلبی که بعنوان قالب ژله تولید شده است.

 

قالب ژله پلاستیکی

 

قالب ژله پلاستیکی

مقایسه بهترین قالب ژله

 

قالب ژله پلاستیکی یکی از قالب ژله های پر مصرف می باشد. قالب ژله پلاستیکی بدلیل تولید راحت ، تولید در ایران و تنوع شکل و رنگ و در نهایت قیمت مناسب مورد استقبال بالایی قرار گرفته است. این نوغ قالب ژله در چندین ده طرح مختلف با قیمت ماناسب در بازار ایران موجود می باشد.

 

قالب ژله سیلیکونی گل رز

 

قالب سیلیکونی ژله قلب

مقایسه بهترین قالب ژله

 

قالب ژله سیلیکونی گل رز از اولین طرح های قالب ژله های موجود در بازار قالب سیلیکونی می باشد. این قالب ژله که به شکل گل رز کامل می باشد در چند سایز در بازار موجود می باشد. قالب ژله سیلیکونی گل رز بزرگ تکی ، متوسط 6 عددی ، حلوایی 12 عددی و 15 عددی و ریز شکلاتی که همه را می توان بعنوان قالب ژله استفاده کرد.

 

ژله در قالب تفلون

 

مقایسه بهترین قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

قالب ژله را به هر جنسی از قالب ها می توان نسبت داد. چون ژله به هیچ عنوان به جنس قالب بستگی ندارد. جنس قالب کافیست که در برابر آب و یخ زدگی مقاوم باشد کافیست که به آن قالب ژله اطلاق شود.

ژله در قالب تفلون هم می تواند شکل خوبی را به شما تحویل بدهد. قالب تفلون چون در برابر یخ زدگی مقاوم است و همانطور که مشخص است در برابر نفوذ آب هم مقاوم است پس می تواند برای شما یک قالب ژله خوب باشد.

 

قیمت قالب ژله فلزی

 

قالب ژله

مقایسه بهترین قالب ژله

 

قیمت قالب ژله فلزی به چند عامل بستگی دارد.سایز قالب ، شکل قالب و جنسی که قالب فلزی از آن ساخته شده است . قالب ژله ی فلزی می تواند از آلومینیوم ، گالوانیزه و تفلونهم باشد که این امر در قیمت قالب ژله فلزی موثر می باشد.

همانطور که بالا اشاره شد  هر قالبی را می توان قالب ژله نامید. پس بازه قیمت قالب ژله فلزی می تواند زیاد باشد. نوعی قالب ژله فلزی در بازار موجود است که از جنس آلومینیوم یا گالوانیزه می باشد که مخصوص قالب ژله تولید شده و جنس نازک و ظریفتری نسبت به دیگر قالب فلزی موجود در بازار دارد پس قیمت پایین تری نسبت به دیگر قالب ها دارد. باید دقت شود که این نوع قالب ژله فلزی فقط  بعنوان قالب ژله و قالب دسر استفاده می شود و لاغیر.

 

 کاری بسیار سخت می باشد. چون هر قالبی می تواند ، قالب ژله باشد. قالب ژله می تواند قالب کیک ، قالب کیک فلزی ، قالب کیک گالوانیزه ، قالب یخچالی پلاستیکی ، قالب سیلیکونی و حتی قالب تفلون باشد.

در استفاده از هر نوع قالب بعنوان قالب ژله شما مختار می باشد. ولی این را در نظر داشته باشید لزوما همه ی این قالب ها بهترین قالب ژله نیست. هر کدام ویژگی خودش را دارد و شما باید در هر کدام از قالب ها که بعنوان قالب کیک استفاده می کنید باید نکاتی را رعایت کنید.

 

چطور ژله را از قالب در آوریم

 

جدا کردن ژله از قالب

مقایسه بهترین قالب ژله

 

اینکه ژله را از قالب سالم و راحت دربیاید یک امر تجربی است که هر نفر بسته به تجربه خود این امر را بخوبی انجام می دهد. ولی رعایت چند نکته شما را در این امر یاری خواهد داد . 

  • قالب را با رغن مایع روغن کاری کنید هر نوع قالبی با هر جنسی داشته باشید این امر به شما کمک زیادی خواهد کرد.
  • بعد از روغن کاری و قبل از ریختن مواد قالب را برای مدت نیم ساعت در فریزر بگذارید.
  • به ژله یا دسر خود یک پنجم یا 20 درصد اضافه تر از مقداری که در دستور گفته شده پودر ژلاتین بریزید. دلیل این امر اینست که دستورات موجود بیشتر برای ژله یا دسر ظرفی نوشته شده است و برای ژله قالبی یا دسر قالبی باید ژله یا دسر شما استحکام بالایی داشته باشد تا در موقع در آوردن از قالب از هم وا نرود  
  • راه کار دیگر به جای اضافه کردن پودر ژلاتین همین مقدار آب ژله خود را کم کنید.
  • در هنگام در آوردن ژله از قالب با دست ژله را از کناره های قالب جدا کنید تا ژله راحت تر از قالب بیرون بیاید.
  • اگر در در آوردن قالب از ژله با مشکل مواجه شدید بیرون قالب را با سشوار و یا قرار دادن قالب در آب گرم این امر را تسهیل کند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *