آموزش کیک

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

همین هفته گذشته برای سفارشی داشتم یک تعداد زیادی از کاپ کیک موزی می پختم. من مطمئن شدم که همه چیز درست است، آنها را دقیقا زمانی که قرار بود بیرون آوردم. هوا پر از شیرینی شد و کاپ کیک ها کاملاً عالی به نظر می رسیدند، فقط 15 دقیقه بعد دو سینی از غم انگیزترین کاپ کیک های فرو رفته را دیدم.

منظره ناامید کننده ای بود. تصور کنید، تمام آن زمان و کار سخت هدر می رود و باید از نو شروع کنید. البته، این باعث شد تا من را در تلاش برای یافتن اینکه دقیقا چه چیزی باعث فاجعه کیک کوچک من شده بود، دنبالش باشم.

من ، بیش از 10 سال است که در حال پختن کاپ کیک هستم، اما هنوز هم گاهی اوقات بهم می ریزم. پس از یک سری تحقیقات عمیق و تأمل در تجربه خودم، دلایل زیر را برای فرو رفتن کیک ها کشف کردم و اینجا هستم تا این نکات را با شما به اشتراک بگذارم.

 

سرفصل مقاله

 

دلیل 1: کار نکردن بکینگ پودر
دلیل 2: درجه حرارت خیلی بالا یا خیلی پایین
دلیل 3: خمیر بیش از حد مخلوط شده است
دلیل 4: حفره های قالب مافین بیش از حد پر شده است
دلیل 5: پیروی نکردن از دستور کیک
سوالات متداول
چگونه از غرق شدن کیک ها جلوگیری می کنید؟
کیک ها باید مسطح باشند یا گنبدی؟
آیا می توانید کاپ کیک های فرو رفته را بخورید؟
سخن پایانی

 

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

 

دلیل 1: کار نکردن بکینگ پودر

 

اگر کاپ کیک شما به درستی پف نمی کند یا در وسط فرو رفته است، ممکن است به این دلیل باشد که بکینگ پودر شما کار خود را انجام نمی دهد. بکینگ پودر تاریخ مصرف گذشته قدرت خود را از دست می دهند و نمی توانند اثر مخمری کافی بر روی محصولات پخته ما ایجاد کنند.

رطوبت و قرار گرفتن در معرض هوا و بوهای اطراف بکیگ پودر را ضعیف می کند، بنابراین بکینگ پودر که به درستی نگهداری نشده باشد نیز می تواند قدرت خود را از دست بدهد.

 

چگونه آن را برطرف کنید:

 

برای اینکه مطمئن شوید کاپ کیک‌های شما به دلیل بکیگ پودر شما غرق نمی‌شوند، آزمایش زیر را قبل از شروع پخت انجام دهید.

یک قاشق غذاخوری بکیگ پودر را در یک کاسه کوچک بریزید.
کمی سرکه، آب لیمو یا مایع اسیدی دیگر را روی بکیگ پودر بریزید.
اگر مخلوط وز کند و حباب بزند، بکینگ هنوز خوب است.
شما می توانید با تهیه بکیگ پودر ایرانی با کیفیت و بکیگ پودر ترک با کیفیت این مشکل را حل کنید.

 

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

 

دلیل 2: درجه حرارت خیلی بالا یا خیلی پایین

 

پختن یک علم است و همانطور که آزمایشات آزمایشگاهی شما از دوران تحصیل به شما نشان داده است، دما می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

اگر دمای فر شما خیلی بالا باشد، کناره های کاپ کیک شما خیلی سریع بلند می شود و زمان کافی برای رسیدن به مرکز باقی نمی گذارد. تا زمانی که هر قسمت از کیک پخته شود، کناره ها قهوه ای یا سوخته می شوند.

با این حال، زودتر بیرون آوردن کیک ها به شما کاپ کیک به همان اندازه فرو رفته می دهد، زیرا مرکز پخته نشده پس از خنک شدن صاف می شود زیرا هنوز به نقطه بلند شدن نرسیده است.

 

نحوه رفع آن:

 

مطمئن شوید که دماسنج فر داشته باشید و همیشه دمای فر را بر اساس آن تنظیم کنید. همچنین در مدت زمان پخت، فر را زیاد باز نکنید تا کیک ها را زیاد چک کنید زیرا باعث می شود دمای داخل آن تغییر کند.

یک دماسنج فر با کیفیت و قیمت مناسب شما را می تواند از این مشکل رهایی ببخشد.

 

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

چرا کاپ کیک من پف نمی کند

 

دلیل 3: خمیر بیش از حد مخلوط شده است

 

اگر مدتی است که پخته اید، احتمالاً به شما گفته شده است که خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید. شاید دلیل آن را نمی دانستید، اما اکنون می دانید. فرو رفتن کاپ کیک های شما به این دلیل است.

اکنون می دانیم که مخلوط کردن خمیر ما به ترکیب شدن هوا در آن کمک می کند. هوا به کیک‌های ما کمک می‌کند تا حجم و پف کنندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. با این حال! مهم این است که زیاده روی نکنیم.

مخلوط کردن برای مدت طولانی می تواند باعث شود گلوتن بیشتر از آنچه ما می خواهیم رشد کند، که باعث می شود کیک شما سفت تر شود و احتمال ور آمدن آن کمتر شود. علاوه بر این، هوای اضافی در خمیر هنگام پختن کیک‌ها فرو می‌ریزد که منجر به فرورفتگی مرکز می‌شود.

 

نحوه رفع آن:

 

به محض اینکه همه مواد ترکیب شدند و یکدست به نظر می رسند، مخلوط را متوقف کنید.

 

چرا کاپ کیک پف نمی کند

چرا کاپ کیک پف نمی کند


دلیل 4: حفره های قالب بیش از حد پر شده است


به طور منطقی ممکن است فکر کنید که هرچه بیشتر قالب های کاپ کیک خود را پر کنید، کیک شما بزرگتر می شود. اما این فقط تا حدی درست است. می دانم چون این اشتباه را بارها مرتکب شده ام.

دلیل اینکه ما فقط باید کیک هایمان را حدود ½ تا ⅔ پر کنیم این است که کیک شما بلند می شود و به کناره های تابه می چسبد. اگر قوطی های شما خیلی پر شده باشد، خمیر شما به راحتی سرریز می شود. هنگامی که کیک شما خنک شد یا به پایان رسید، مرکز آن خالی می شود که باعث می شود ظاهری فرو رفته داشته باشید.

 

چگونه آن را برطرف کنیم:

 

اکثر دستور العمل ها به شما می گویند که چقدر باید حفره های قالب کیک خود را پر کنید، اما قانون کلی این است که همیشه آن را تا ⅔ پر کنید و فضای کافی را برای کیک ایجاد کنید تا بدون سرریز شدن آن بالا بیاید.

 

چرا کاپ کیک پف نمی کند

چرا کاپ کیک پف نمی کند

 

دلیل 5: پیروی نکردن از دستور کیک

استفاده بیش از حد یا کم از برخی مواد می تواند باعث فرو رفتگی کیک شما شود. اگر اتفاقاً مواد خیس زیادی را بدون مواد خشک کافی برای متعادل کردن آن اضافه کرده‌اید، ممکن است کیک‌های شما پف نکنند. برعکس.

افزودن مواد اضافی به دستور یا استفاده از جایگزین‌ها نیز می‌تواند منجر به فرو رفتن کیک شما شود. (در مورد من – موز!) هنگامی که مواد اضافی به دستور پخت شما اضافه می شود، باید مقدار ماده خمیر کننده را در نظر بگیرید که هنوز برای کمک به رشد پایدار کیک های شما لازم است. عدم انجام این کار منجر به فرو رفتن کیک های کوچک می شود.

 

چگونه آن را برطرف کنیم:

 

شیرینی پزی یک علم است! سعی کنید زیاد بداهه گویی نکنید و برای نتایج قابل پیش بینی تر دستور العمل را دنبال کنید.

 

سوالات متداول


در اینجا چند سوال دیگر که ممکن است در مورد کیک های کوچک داشته باشید وجود دارد که در زیر به آنها پاسخ خواهم داد.

 

چگونه از فرو رفتن کاپ کیک جلوگیری می کنید؟


می توانید با رعایت نکات بالا از غرق شدن کاپ کیک خود جلوگیری کنید – مطمئن شوید که مایه خمیر مایه قوی است، دمای فر خود را به درستی تنظیم کرده اید، خمیر را بیش از حد مخلوط نکنید، قالب را بیش از حد پر نکنید، و به سادگی دستور العمل های داده شده را بدون تهیه دنبال کنید. تغییرات بسیار زیاد

 

کاپ کیک باید مسطح باشند یا گنبدی؟


برای کاپ کیک ایده آل آن است که بین مسطح و گنبدی باشد. شما می خواهید رویه کیک کوچکی داشته باشید که به طور یکنواخت برآمده باشد اما مرکز سخت شده و نوک تیز نباشد.

 

آیا می توانید کاپ کیک های فرو رفته را بخورید؟


به طور کلی، کاپ کیک های فرو رفته تا زمانی که کاملاً پخته شده باشند هنوز برای خوردن خوب هستند. با انجام تست خلال دندان قبل از خارج کردن آن از فر، باید بدانید که آیا کیک کاملاً پخته شده است یا خیر.

 

سخن پایانی


نتیجه پخت کاپ کیک فرو رفته می تواند ناامید کننده باشد، اما نگران نباشید، آنها همچنان طعم خوبی خواهند داشت و می توانید از آنها برای تهیه کاپ کیک استفاده کنید. آنچه مهمتر است این است که نکات بالا را به خاطر بسپارید تا دفعه بعد دوباره همان اشتباه را تکرار نکنید.

آیا تا به حال کاپ کیک های فرو رفته پخته اید؟ اگر چنین است، در نهایت با آنها چه کردید؟ از آن زمان برای جلوگیری از تکرار آن چه کرده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *