خلاقیت در آشپزخانه

آموزش ته چین قالبی – صفر تا 100 کاملاً تصویری

آموزش ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی – صفر تا 100 کاملاً تصویری ، آموزشی است که شما را برای پخت یک ته چین قالبی و ته چین مجلسی و پذیرایی از مهمانان آماده می کند.

 

آموزش ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی

 

برای پخت ته چین قالبی به چه وسایلی نیاز داریم؟ ته چین قالبی چگونه درست می‌شود؟ آیا ته چین قالبی در فر هم درست می‌شود؟ ته چین قالبی مجلسی چیست؟ طرز تهیه ته چین قالبی از خامه ترش چگونه است؟ همه این‌ها مواردی است که ذهن هر خانم خانه‌داری را درگیر خود می‌کند. می‌توان گفت هرکسی که تاکنون حتی یک‌بار ته چین خورده باشد به‌ شدت به این غذا علاقه‌مند شده است. ته چین مرغ قالبی از جدیدترین ته چین‌هایی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

 

آموزش ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی

 

شما می‌توانید ته چین را برای چند نفر درست کنید یا از ته چین قالبی تک نفره استفاده کنید. این غذای اصیل ایرانی یک غذای مجلسی نیز محسوب می‌شود و زمانی که مهمان دارید به‌ راحتی می‌توانید از ته چین برای پذیرایی از او استفاده کنید. در ادامه به آموزش طرز تهیه ته چین تک نفره قالبی می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای آموزش ته چین قالبی مرغ

 

آموزش ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی

 

در این قسمت از مطلب ما به شما موادی که برای ته چین قالبی برای 4 نفر احتیاج دارید را خواهیم گفت.

  • برنج سه لیوان یا پیمانه
  • سینه مرغ دو عدد یا 250 گرم
  • پیاز یک عدد متوسط
  • ماست چکیده شیرین یک پیمانه یا کاسه ماست‌خوری
  • تخم مرغ دو عدد
  • زرشک یک‌سوم پیمانه
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • روغن مایع سه قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ پاستوریزه یا حیوانی گرم
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • زعفران دم‌کرده غلیظ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، برگ‌بو، زردچوبه به مقدار لازم

 

دستور پخت ته چین قالبی

 

آموزش ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی

 

برای پخت ته چین مجلسی مراحل زیر را بادقت و ظرافت دنبال کنید.

 

· مرحله اول

 

ابتدا برنج را که در آن مقداری نمک ریخته‌اید خیس کنید و اجازه دهید کمی بماند. زرشک را پاک کنید و در آب بریزید. زعفران سابیده شده را به همراه یخ بگذارید تا به رنگ دلخواهتان در آید. این‌ها مراحل آماده‌سازی ته چین سنتی ایرانی و وسایل آن هستند.

 

· مرحله دوم

 

برای تهیه ته چین مرغ قالبی ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه گذاشته و روی آن پیازی را 4 تکه کنید و به همراهش فلفل سیاه، برگ ‌بو و نمک را در قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید و بگذارید سینه مرغ شما کاملاً مغز پخت شود. هنگامی که مرغ پخت سینه مرغ را از قابلمه درآورید و با استفاده از دو چنگال آن را ریش‌ریش کنید و استخوان‌های آن را دور بیندازید. در همین هنگام مرغ‌های ریش‌ریش شده را به همراه کمی زعفران طعم‌دار کنید تا به مراحل بعدی طرز تهیه ته چین قالبی بپردازیم.

 

· مرحله سوم

 

دو عدد تخم مرغ را که به دمای محیط رسیده داخل ظرفی به همراه نمک و فلفل سیاه با چنگال مخلوط کنید تا حالت دو‌قسمتی بودن و لختگی آن از بین برود. پس از مخلوط کردن و هم زدن تخم‌مرغ‌ها، یک پیمانه ماست چکیده شیرین را با کمی از زعفران و روغن مایع به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. تا مواد ته چین قالبی آماده شود.

 

· مرحله چهارم

 

یک تابه یا ظرف کوچک بردارید و درون آن 50 گرم کره را ذوب کنید و زرشک‌هایی را که از قبل خیس کرده بودید را آبکش کرده و درون تابه بریزید و تفت دهید. اما در این مرحله باید حواستان باشد که زرشک‌ها بیش از حد روی حرارت باقی نمانند زیرا به‌‌سرعت می‌سوزند.

 

· مرحله پنجم

 

برنج ته چین قالبی از قبل خیس شده را روی حرارت بگذارید، هنگامی که برنج کف کرد، کف روی برنج را به‌ وسیله یک ملاقه دور بریزید. مهم‌ترین نکته در پخت برنج مخصوص ته چین قالبی این که است که برنج را باید کمی زنده‌تر ازروی حرارت بردارید و آن را آبکش کنید. برنج را پس از آبکش کردن داخل مواد ته چین که از قبل درست کردید بریزید و به‌خوبی باهم مخلوط کنید تا حالتی یک‌دست پیدا کنند.

 

· مرحله ششم:

ته چین قالبی بدون فر

 

آموزش ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی

 

کف قابلمه‌ای نچسب کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا روغن داغ شود؛ سپس نصف مواد ته چین را در قابلمه بریزید و به ‌خوبی با استفاده از قاشق یا کفگیر آن را فشرده کنید. حال نوبت به مرغ ریش‌ریش رسیده است؛ مرغ را روی برنج بریزید و کمی با قاشق فشار دهید تا به برنج‌ها بچسبد روی مرغ‌ها زرشک را اضافه کنید در آخر باقی مواد و برنج را روی سطح آخر ته چین قالبیریخته و روی آن را صاف کنید. سپس ته چین قالبی را روی حرارت ملایم و کم به مدت 50 الی 60 دقیقه بگذارید تا به ‌خوبی بپزد و دم بکشد. زمانی که پخت تکمیل شد با استفاده از زعفران و خلال پسته و بادام ته چین خود را تزئین کنید.

 

· مرحله هفتم:

 

ته چین قالبی در فر

 

اگر قصد دارید ته چین قالبی تک نفره درست کنید باید مواد درست شده را در قالب‌های مافین یا قالب‌های کوچک بریزید و در فر بگذارید در غیر این صورت از قالب‌های بزرگ‌تر مانند قالب‌های کیک پزی می‌توانید برای تهیه ته چین قالبی یک نفره استفاده کنید.

کف ظرف یا قالب خود را با روغن کمی چرب کنید. سپس همان‌طور که در بالا گفته شد مواد را روی ‌هم بچینید. پس از آماده‌شدن قالب روی ته چین چند تکه کره قرار دهید و روی قالب خود را با استفاده از فویل یا ورقه آلومینیوم بپوشانید تا روی آن نسوزد. ته چین قالبی را به مدت 60 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا مواد به‌ خوبی بپزد. در انتها زمانی که از پخت مطمئن شدید فویل را ازروی قالب بردارید و گریل فر را روشن کنید تا سطح ته چین شما نیز طلایی شود. ته چین قالبی شما آماده است. نوش جان کنید.

 

سخن آخر

آموزش ته چین قالبی

 

 ته چین قالبی

آموزش ته چین قالبی

 

برای تهیه یک ته چین مجلسی باید به نکاتی توجه داشته باشید. برنج را بیش از حد نپزید و آن را زنده بردارید زیرا در غیر این صورت ته چین شما بسیار شل خواهد شد. از ماست‌های آب‌رفته و سفت یا خیلی شل استفاده نکنید، ماست سون یکی از انتخاب‌های خوب برای ته چین است. میزان استفاده از زعفران کاملاً به ذائقه شما بستگی دارد. حتماً از برنج‌های ایرانی و مرغوب استفاده کنید؛ برنج خارجی به‌‌خاطر درشت‌دانه بودن قدرت چسبندگی ندارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *