آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار { آموزش تصویری }

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار { آموزش تصویری } را برای شمایی که عاشق درست کردن شیرینی خانگی هستید، تهیه کردیم تا شما با مطاله آن یک رولت خانگی خوشمزه درست کنید.


رولت خامه ای طرح دار چگونه تهیه می‌شود؟

 

رولت طرح دار خانم گل آور چیست؟ طرز تهیه کیک طرح دار چگونه است؟ رولت خامه ای به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. بسیاری از بانوان خانه‌دار و باسلیقه از این رولت‌ها برای دسر یا به‌عنوان میان وعده استفاده می‌کنند. چه ‌بهتر که شما بتوانید این رولت‌های خامه ای را به شکل طرح دار در منزل تهیه کنید.


طرح‌هایی که روی رولت می‌زنید کاملاً دلخواه است و شما می‌توانید هرطور که دوست دارید رولت‌های خود را تزئین کنید. می‌توانید رولت طرح دار ورساچه نیز تهیه کنید و طرحی شیک روی رولت خود بیندازید. رولت‌های خامه ای از پرطرفدارترین شیرینی‌های ایرانی هستند که طرز تهیه بسیار آسانی دارند که در ادامه قصد داریم به طرز تهیه این شیرینی خوشمزه به ‌صورت طرح دار بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

 

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای طرح دار


• آرد سفید به میزان صد گرم نیاز است.
• 4 عدد تخم‌مرغ متوسط
• 100 گرم شکر سفید برای رولت
• یک‌هشتم لیوان آب گرم نیاز داریم.
• 1 قاشق چایخوری عسل برای طعم بهتر
• یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نیاز به وانیل است.
• خامة فرم گرفته یا خامه قنادی 250 گرم

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

 

مواد لازم برای طرح روی رولت طرح دار


در این مرحله نیاز به:
• 40 گرم آرد
• 30 گرم پودر قند
• یک عدد سفیده تخم‌مرغ
• رنگ خوراکی به میزان کافی داریم.
طرز تهیه طرح روی رولت خامه ای طرح دار


برای تهیه رولت خامه ای طرح دار در آغاز باید سفیده یک عدد تخم‌مرغ و سی گرم پودر قند را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا از حالت خامی خارج شود. در این مرحله باید آرد را الک کنیم و به ‌آرامی و با سرعت کم به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. حال مقدار مناسبی از رنگ خوراکی را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً یک‌دست شود.

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار


خمیر تهیه شده را داخل قیف ساده که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید و طرح انتخاب شده را بر اساس سلیقه‌تان روی کاغذ روغنی که از قبل چرب شده است بکشید و طرحی زیبا خلق کنید. پس از کشیدن طرحی که مدنظر داشتید، قالب را برای یک ساعت در فریزر و دمای کم بگذارید تا استراحت کند.

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار


در نظر داشته باشید وقتی که می‌خواهید طرح‌های چند رنگ برای رولت خامه ای طرح دار داشته باشید بهتر است بین هر رنگ ترکیبی که می‌خواهید طراحی کنید فاصلة زمانی چند دقیقه‌ای آن در فریزر و دمای خنک بگذارید تا رنگ‌ها کمی منسجم شوند و خودش را بگیرد و با هم مخلوط و قاطی نشوند. از قبل باید فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید تا گرم شود.


طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار


در فاصله‌ای که قالب را در فریزر قرار داده‌ایم به سراغ تهیة رولت خامه ای طرح دار می‌رویم. در آغاز باید زرده و سفیده چهار عدد تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و در ظرف‌هایی جداگانه بیندازید. آرد را 3 مرتبه از الک رد کنید تا حالتی یکنواخت بگیرد. زرده، شکر و وانیل را به همان مقداری که گفته شد با هم خوب مخلوط و ترکیب کنید. آب داغ و عسل را با مخلوطی که از زرده درست کردید اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به ‌صورت یک‌دست و یکنواخت درآید. سپس سفیده را آن‌قدر با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا از کاسه برنگردد و بیرون نریزد. مخلوط زرده، آرد و سفیده را در 3 مرحله به‌ صورت متناوب و به‌آرامی با یکدیگر زیرورو کنید و اما دقت کنید که نباید مواد را خیلی هم بزنید زیرا مواد خراب می‌شود.


سینی رولت خامه ای طرح دار را که طرح را روی آن زده‌اید، از فریزر بیرون آورید و مواد رولت را که آماده کرده‌اید روی قالب و طرح‌ها ریخته و به طور یکنواخت و یکدست، آن را در سطح قالب پخش کنید. سینی را درون فر برای 15 تا 20 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید.
بگذارید تا رولت بعد از بیرون آمدن از فر کاملاً خنک شود و استراحت کند. سپس روی رولت را خامه کشی و رول کنید. سعی کنید رولت 24 ساعت داخل یخچال و دمای خنک استراحت کند و بعد آن را برش دهید.


نکات تهیه رولت خامه ای طرح دار

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار


برای تهیه رولت خامه ای طرح دار و بقیه کیک‌هایی که در طرز تهیه و مواد اولیه آن از سفیده و زرده به‌ صورت جداگانه استفاده می‌کنیم، زمانی که می‌خواهیم به جداکردن زرده و سفیده بپردازیم اصلاً و به ‌هیچ‌ عنوان نباید هیچ‌گونه زرده درون سفیده وجود داشته باشد حتی درصورتی‌که اتفاقی باشد در غیر این صورت سفیده پف نخواهد کرد و کیک به‌ خوبی درست نخواهد شد.


بهتر است زمانی که می‌خواهید سفیده را هم بزنید یک قاشق شکر به سفیده اضافه کنید، در این صورت پف سفیده به‌زودی نمی‌خوابد و خطای هم زدن و مخلوط کردن سفیده به میزان حداقلی خواهد رسید. همچنین می‌توانید به میزان یک‌هشتم کرم تارتار و یا آب‌لیمو تازه گرفته شده به سفیده خود بزنید تا سفیده پف بهتر و سبک‌تری داشته باشد.


همچنین شما می‌توانید برای تهیه رولت خامه طرح دار از میوه خرد شده یا مربا برای طعم بهتر و خاص‌تر در مغز رولت خود استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید از موز یا هر میوه‌ای دیگری مانند توت‌فرنگی و… به‌ صورت خرد شده و ریز روی خامه ای که بین رولت یا کیک طرح دار زده‌اید استفاده کنید.


سخن آخر رولت خامه ای طرح دار

 

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار

طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار


همان‌طور که گفتیم طرز تهیه رولت طرح دار فانتزی بسیار آسان‌تر از چیزی است که شما فکر می‌کنید. شما به همین صورت می‌توانید طرز تهیه نان طرح ‌دار را نیز فرا بگیرید. رولت خامه ای طرح دار یکی از بهترین شیرینی‌ها برای استفاده در مجالس یا مهمانی‌ها است که شما قصد انجام بهترین پذیرایی از مهمان‌هایتان را دارید. باید تمام مراحل را به‌صورت قدم‌به‌قدم اجرا کنید تا هیچ مشکلی در تهیه این رولت برای شما پیش نیاید و بهترین رولت را بتوانید بپزید. امیدواریم از پخت و خوردن این شیرینی بسیار خوشمزه و لذیذ لذت بسیاری را ببرید. این شیرینی بسیار لذیذ یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های ایرانی است؛ آن را نوش جان کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه رولت خامه ای طرح دار { آموزش تصویری }

  1. Hey, I think your blog might be having browser compatibility
    issues. When I look at your blog in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  2. Spot on with this write-up, I really think this website needs a great deal more attention. I’ll probably be returning to read
    through more, thanks for the information!

  3. certainly like your website but you need to take a look at the spelling on quite a
    few of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to inform the reality then again I will
    definitely come again again.

  4. This is my first time pay a quick visit at here and i am in fact pleassant to
    read all at single place.

  5. Howdy! Would you mind if I share your blog with my twitter group? There’s a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *