آموزش ابزار قنادی

راهنمای خرید بهترین قالب سیلیکونی کیک [ +10 مدل قالب سیلیکونی ]

قالب سیلیکونی کیک

راهنمای خرید بهترین قالب سیلیکونی کیک [ +10 مدل قالب سیلیکونی ] و هر آنچه که باید در مورد قالب پخت سیلیکونی بدانید و نحوه خرید بهترین ظروف سیلیکونی و اینکه  قالب سیلیکون بهتر ازقالب فلزی و قالب تفلون است یا نه  شما در این مقاله یاد خواهید گرفت.

 

راهنمای خرید بهترین قالب سیلیکونی

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

1) مزایای قالب سیلیکونی

 

 

ماندگاری طولانی

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

ظروف سیلیکونی به راحتی از بین نمی روند ، زنگ نمی زنند و به راحتی نمی شکنند. اگرچه در بازار مدت زمان طولانی نیست که وارد شده اند که بتوان شواهدی در مورد دوام آن ارائه دهیم ، اما ما می دانیم که سیلیکون طبیعتاً تجزیه پذیر نیست. شایان ذکر است که برخی از ظروف فلزی مانند ورق آلومینیوم در دراز مدت زنگ می زنند.

 

 

قالب سیلیکونی مقاوم به حرارت می باشد

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

سیلیکون نیز مانند سایر ظروف شیرینی پزی می تواند در دمای سرد و گرم از -40 تا +260 درجه سانتی گراد مقاومت کند. می توانید آن را از فریزر خارج کرده و بلافاصله بدون هیچ مشکلی در فر قرار دهید.

 

قالب سیلیکونی نچسب می باشد

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

غذا را می توان به راحتی بدون چربی اولیه ، که شبیه ظروف نچسب است ، جدا کرد. با این حال ، برخی از کاربران ادعا می کنند که این قابلیت نچسب پس از استفاده مداوم در فر در مدت زمان طولانی از بین می رود.

 

نحوه نگهداری قالب سیلیکونی

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

آن را زیر آب داغ قرار دهید و با یک پارچه صابون پاک کنید. اکثر ظروف سیلیکونی نیز مانند ماشین ظرفشویی معمولی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و به راحتی تمیز می شوند.

 

2) قالب سیلیکونی بهداشتی و ایمن است؟

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

سیلیکون مورد استفاده در محصولات آشپزی نوعی ماده معدنی است که در تماس با حرارت زیاد نمی سوزد. ابزارهای سیلیکونی ساخته شده از 100٪ سیلیکون به طور کلی برای پخت و پز بی خطر هستند. برخی از اجناس سیلیکونی با کیفیت پایین دارای پرکننده هایی در ترکیب خود هستند که می تواند بر دوام تأثیر بگذارد و بخارات را آزاد کرده و روی مواد غذایی شسته شود. همیشه قبل از خرید برچسب سازنده را بررسی کنید.

 

3) معایب قالب کیک سیلیکونی

 

بسیار انعطاف پذیر

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی را می توان به راحتی رول یا تا کرد که باعث می شود نگهداری بدون زحمت انجام شود. با این حال ، این همچنین می تواند به این معنا باشد که قالب کیک سیلیکونی و سینی مافین شما ممکن است بیش از حد خم شود و باعث پخته شدن شیرینی های تازه یا ریختن مخلوط کیک شود. در صورت امکان ، اجازه دهید ظروف سیلیکونی شما روی یک سینی فلزی برای حمایت بهتر قرار گیرند.

 

قهوه ای شدن

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

هنگام استفاده از ظروف سیلیکونی برخلاف سینی ها یا قوطی های سنتی ، کیک های شما تقریبا قهوه ای می شود.

 

 

مدت زمان پخت کیک در قالب سیلیکونی

 

 

سیلیکونی کیک 8

قالب سیلیکونی کیک

به دلیل تفاوت در رسانایی گرما با سینی های آلومینیومی یا فولادی معمولی ، ممکن است لازم باشد زمان پخت خود را تنظیم کنید زیرا سیلیکون معمولاً بیشتر طول می کشد.

 

 

استاتیک و گرد و غبار

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

سیلیکون به تدریج الکتریسیته ساکن ایجاد می کند که باعث جذب گرد و غبار در ظروف می شود.

 

 

قالب سیلیکونی و ابزار برش

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

عموماً ظروف سیلیکونی با یک لایه فایبرگلاس پوشانده شده اند. از ابزارهای تیز روی ظروف سیلیکونی خود برای جلوگیری از بریدگی هایی که می توانند باعث آلودگی فایبرگلاس شوند جلوگیری کنید.

فقط مارک های معتبر بخرید سیلیکون خالص هنگام پیچ خوردن تغییر رنگ نمی دهد. برای بررسی مواد پرکننده در محصولات سیلیکونی ، یک سطح صاف را روی آن بچسبانید و بچرخانید. اگر رنگ سفید نمایان شود ، به احتمال زیاد محصول حاوی پرکننده است.

 

 

 نکاتی در مورد قالب سیلیکونی

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

در حالی که بسیاری از سرآشپزهای خانگی از جدیدترین خط تولید محصولات شیرینی پزی استقبال کرده اند ، برخی از آنها تمایلی به ترک قالب های سنتی پخت فلزی یا شیشه ای ندارند. این به این دلیل است که این استانداردهای قدیمی آزمون زمان را پشت سر گذاشته اند ، در حالی که یک ظرف سیلیکونی دارای منحنی یادگیری کمی است. و باید از قبل بدانید که شیرینی های سیلیکونی ، به طور کلی ، بازخوردهای متفاوتی دارد. برای برخی کار می کند و برای برخی دیگر کار نمی کند.

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

رنگهای شاد و درخشان ظروف سیلیکونی توجه ها را به خود جلب می کند ، اما این رنگ های شاد نباید شما را فریب دهد . در خرید خود کاملا هوشیار باشید و به نکات گفته شده دقت کنید

 

 

مزایای قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

اگر هنوز جرات نکرده اید که یکی از این موارد را امتحان کنید ، ممکن است شگفت زده شوید. در ابتدا به آرامی کار خود را شروع کنید ، با کفگیرهایی که بسیار مقرون به صرفه هستند – هیچ خطر بزرگی وجود ندارد. آنها جایزه ای در دارنده ابزار اصلی دستی دریافت کردند. خداحافظ لاستیک سلام ، کفگیرهای سیلیکونی!

 

ظروف سیلیکونی واقعا خوب هستند. آنها می توانند گرما را (در درجه حرارت خود) تحمل کنند و شما حتی می توانید از آنها در یک ماهیتابه داغ برای هم زدن تخم مرغ خود استفاده کنید. پس از یک سال و استفاده  قابل توجه ، آنها هنوز شبیه به ظاهر جدید هستند. از این کاردک ها و ظروف سیلیکونی عقب نمانید.

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

اندازه قالب مافین نیز می تواند متفاوت باشد. بدون چربی ، بدون سر و صدا و بسیار بهتر از استفاده از روکش کاغذی که ممکن است در زمان سرو به راحتی برداشته شود یا نشود.

 

قالب سیلیکونی خریداری شده از مارک های معروف ظروف آشپزخانه معمولاً از سیلیکون مواد غذایی تأیید شده توسط بهداشت ساخته شده اند و این باید در توضیحات بسته بندی مشخص باشد. هر قطعه سیلیکون محدودیت خاص خود را در مورد حداکثر دمای فر توصیه شده توسط سازنده دارد ، که معمولاً مستقیماً روی محصول مهر می شود. به این محدودیت های حرارتی توجه کنید و سالها از استفاده از آنها لذت خواهید برد.

 

 

برای  قالب  سیلیکونی روغن کاری لازم است ؟

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب های سیلیکون به سرعت گرم می شوند و کیک شما بدون لبه های سوخته یا تیره یا ته سوخته ، پخته خواهد شد.

بیرون آوردن از قالب سیلیکون بسیار آسان است – کمی بچرخانید یا به آرامی از کناره ها بکشید و کیک خود را بیرون بیاورید.

آنها در فریزر ، یخچال ، مایکروویو ، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز قابل استفاده هستند.

شما می توانید بدون ترس از زنگ زدگی و لک شدن در قالب های سیلیکون بپزید ، ذخیره کنید ، فریز کنید و دوباره گرم کنید.

نیازی به تغییر خمیر یا درجه حرارت ندارید – طبق معمول بپزید.

 

قالب سیلیکونی کیک سبک می با شد

 

 

نگهداری آسان- اگرچه آنها به راحتی کشو جا می شوند ، اما توجه خاصی لازم تا شکل خود را حفظ می کنند.

 

نکاتی برای پخت موفق در قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

به حداکثر درجه حرارت سازنده را دقت کنید

وقتی در فر قرار می گیرد داغ است اما سریع خنک می شود.

همیشه از دیس فر یا یک دیس فلزی در زیر قالب سیلیکونی استفاده کنید.

قالب های سیلیکونی را قبل از اولین استفاده کاملاً بشویید. برای تمیز کردن آب و صابون گرم بهتر است.

از چاقو یا اشیاء تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است به قالب شما آسیب برساند.

هرگز روی شعله آآتش یا مشعل اجاق گاز استفاده نکنید.

انواع مختلفی از ظروف سیلیکونی از کیک های خاص گرفته تا نان و کلوچه های روزمره در بازار وجود دارد.

 

 

نکات منفی قالب سیلیکونی

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

بدانید که همه ظروف سیلیکونی دقیقاً یکسان عمل نمی کنند. برخی از قنادان چرب کرده اند یا بعضی چرب نکرده اند و هنوز نتایج خوبی نداشته اند. دیگران دریافتند که زمان پخت نیاز به تنظیم دارد یا نتایج به طور کامل در وسط پخته نشده است.

 

از آنجا که قالب سیلیکونی شهرت زیادی به دست آورده اند و اساساً برخی افراد یا به آن علاقه دارند یا از آن متنفرند . عملکرد قالب سیلیکون  در گرما خوب است و همچنین نچسب است ، بنابراین ابزارهای ایده آل برای پخت انواع کیک می باشد

 

قالب سیلیکونی کیک

 

 

سیلیکونی کیک 8

قالب سیلیکونی کیک

 

 

این نوع قالب را بیشتر برای پخت  کیک استفاده می کنند. قالب های سیلیکونی در چند طرح و اندازه وارد بازار شده اند. قالب سیلیکونی کیک باید نسبت به قالب های دیگر عمق بیشتر داشته باشد و طرح آن برای کیک مناسب باشد

 

چون قالب سیلیکونی کیک باید داخل فر قرار گیرد تحمل دمایی داشته باشد تا در داخل فر دچار تجزیه نشود

 

 

قیمت قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

در وضعیت کنونی بازار قیمت قالب سیلیکونی و تفلون تقریبا در یک حد می باشد ولی قیمت قالب سیلیکونی نسبت به قالب فلزی از قیمت بالاتری برخوردار است.

ولی باید این را در نظر داشته باشید که طرح و شکل در قالب های سیلیکونی بیشتر از قالب های فلزی و تفلون می باشد.  این مزیت را در خرید بهترین قالب سیلیکونی کیک در نظر داشته باشید و قیمت قالب سیلیکونی را در درجه دوم اهمیت قرار دهید.

 

قالب سیلیکونی ژله

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی ژله را می توان به همه قالب های سیلیکونی اطلاق کرد چون در ژله در هر نوع قالب سیلیکونی شکل می گیرد. همهی قالب های سیلیکونی مقاوم به دمای یخچال و فریزر هستند و شما با توجه به پسند خود می توانید قالب سیلیکون ژله و ددسر خود را خریدری کنید

 

شما برای اطلاع از قیمت قالب سیلیکونی و خرید قالب می توانید در فروشگاه لوازم قنادی حاج مهدی به بخش قالب سیلیکونی مراجعه کنید.

 

 

10 مدل قالب سیلیکون کیک

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

من می خواهم به 10 مدل قالب سیلیکون که در لوازم قنادی های ایران در زمان نوشتن این مقاله موجود می باشد اشاره کنم که شما می توانید از آنها در پخت کیک و تهیه شکلات و دسر و ژله از آنها استفاده کنید

 

 

  1. قالب سیلیکون کیک پیچ


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

همانطور که از اسم قالب مشخص می باشد این قالب بصورت پیچ می باشد و در 3 سایز کوچک ، متوسط و بزرگ درست شده است.

 

این قالب برای پخت کیک مناسب می باشد و کیک تهیه شده در این قالب بسیار شیک و مناسب پذیرایی می باشد.

 

2. قالب سیلیکونی کیک مافین

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب مافین را همه می شناسیم. از این قالب برای تهیه انواع کیک مافین و کیک یزدی و حتی بعضی نان و دسر ها استفاده می کنند. قالب سیلیکونی کیک مافین همان قالب کیک است که می شناسیم با این تفاوت که جنس آن از سیلیکون می باشد. اندازه و طرح این قالب سیلیکونی کیک متفاوت می باشد و بسته به نوع کیک و طرح دلخواه باید انتخاب کنبم.

 

 

3.قالب سیلیکونی شکلات

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی شکلات اکثرا برای تهیه شکلات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در بالا به این نکته اشاره شد که قالب های سیلیکونی با اندازه های متفاوت و طرح های مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام کاربری خاص خود را دارد

قالب سیلیکونی شکلات باید در سایزی باشد که مناسب شکلات می باشد و طرح که برای آن انتخاب می شود دارای طرح شکلاتی باشد . قالب شکلات چون داخل فر نمی رود پس تحمل دمایی بالایی را نمی طلبد.

 

 

4.قالب سیلیکونی کیک اسلایسی

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی کیک اسلایسی مناسب همین نوع کیک ساخته شده است. این قالب از تکه های اسلایسی شکل تشکیل شده است که شما را از برش کیک برای سرو آن بی نیاز می سازد.

 

قالب سیلیکونی کیک اسلایسی کاربری خاصی دارد و در خرید آن باید به این نکته توجه داشته باشید که کیک های شما بشکل اسلایس های آماده پخته خواهد شد.

 

5.قالب سیلیکونی کیک مستطیل و مربع

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

قالب سیلیکونی کیک در شکل ها و اندازه های متفاوتی تولید شده اند. یکی از پرکاربرد ترین قالب سیلیکونی ، قالب سیلیکونی مربع و مستطیل می باشد که در چند سایز مختلف در بازار موجود می باشد.

 

 

6.قالب سیلیکونی کیک لوف

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی کیک لوف یا کیک صبحانه به شکل مستطیل می باشد که عرض کم بوده و قالب را به شکل باریک در می آورد. در این نوع قالب کیک لوف یا کیک صبحانه و انواع دسر ها را می توان تهیه کرد.

 

7.قالب سیلیکونی نیم کره

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب سیلیکونی نیم کره طرح جدیدی است که تولید شده و از استقبال خوبی در بازار مواجه شده است. از این قالب بیشتر برای تهیه انواع دسر و شکلات استفاده می شود که دسر و شکلات های تهیه شده از این قالب بسیار شیک و لاکچری می باشد.

 

8.قالب سیلکونی کیک گرد

 

 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

قالب کیک گرد از اشکال بسیار پرکاربرد در بین قنادان می باشد. بیشتر کیک تولد ها با قالب های گرد تهیه می شوند. حال با توجه به مزایای قالب سیلیکونی کیک شما می تواندی از قالب سیلیکونی کیک گرد برای پخت انواع کیک ها استفاده کنید. این قالب ها در قطر و ارتفاع متفاوتی در بازار موجود می باشند.

 

9.قالب سیلیکونی کیک اشکال 3 بعدی هندسی

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

 

از مزایای قالب کیک سیلیکونی شکل دادن راحت به سیلیکون می باشد. برای همین از موقع ظهور این قالب ها در صنعت آشپزی قالب های سه بعدی هندسی شکل زیبایی که در تهیه انواع کیک و دسر کاربرد های زیادی دارند ، ظهور کرده است

شما می توانید از این قالب ها کیک و دسر های بسیار زیبا و مدرنی را تهیه کنید.

 

10.قالب سیلیکونی مولد

 


 

قالب سیلیکونی کیک

قالب سیلیکونی کیک

 

همانطور که گفته شده با توجه به اینکه مواد سیلیکونی شکل پذیری بالایی دارند بعد از به بازار آمدن قالب سیلیکونی نوع جدیدی از قالب ها به نام مولد در بازار مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت . مولد برای تهیه اشکال زیبا با جزئیات بسیار بالا با خمیر علی الخصوص خمیر فوندانت استفاده می شود.

قالب سیلیکونی دارای تنوع زیادی در بازار است و شما با توجه به راهنمایی بالا و کاربردی که از قالب می خواهید می توانید از بخش قالب سیلیکونی قیمت قالب سیلیکونی را مقایسه سپس اقدام به خرید قالب سیلیکونی کنید.

شاید بعضی از شما در جداکردن کیک از قالب مشکل داشته باشید به شما توصیه می کنم مقاله آموزش کامل نحوه جداسازی کیک از قالب | کاملاً تصویری را مطالعه کنید چون برای شما بسیار مفید خواهد بود.

 

اگر هنوز در استفاده از قالب سیلیکونی در فر دچار تردید هستید  راهنمای گذاشتن قالب سیلیکونی در فر [ باید ها و نبایدها ] در رفع تردید به شما کمک خواهد کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *