آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه بامیه خانگی آسان به روش قنادی

طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان به روش قنادی در این ایام ماه مبارک رمضان از خواسته های خیلی از شما عزیزان هست . چون می دانید که بامیه خانگی خیلی بهداشتی هست و برای سلامتی شما مضر نیست. البته اینکه بامیه خانگی هم تازه هست و اینکه هر طعم و مزه ای بخواهید می توانید برای خودتان در منزل درست کنید.

در دستور زیر مقدار مواد متناسب برای ۶ نفر بامیه ارائه شده است که شما می توانید با تغییر مواد به مقدار لازم تعداد افرادی که می توانند با این دستور بامیه میل کنند را تغییر دهید.


مواد لازم شربت بامیه


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان



  • شکر ۲ لیوان
  • آب ۱٫۵ لیوان
  • گلاب ¼ لیوان
  • آبلیمو ½ قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری


طرز تهیه شربت بامیه



برای تهیه شربت بامیه ابتدا آب را در یک ظرف می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و بعد از مدتی که آب گرم شد شکر را به آب اضافه می کنیم و بصورت مرتب هم می زنیم تا کاملا شکر حل شود و اثری از آن نماند.
بعد از اینکه شکر کاملا حل شد زعفران دم کرده را داخل شربت می ریزیم همزمان می توانیم آبلیمو و گلاب را نیز اضافه می کنیم.
بعد از مدتی که شربت جا افتاد و قوام گرفت و کمی غلیظ شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود و به دمای محیط برسد شربت را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.


مواد لازم بامیه بازاری


  • آرد نول یا آرد سه صفر ۱لیوان
  • سرخالی(لیوان دسته دار فرانسوی)
  • آب ۱ لیوان
  • کره به دمای محیط رسیده ۲۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
    عسل یا شربت بار۱ ق غذاخوری
    وانیل ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


1- جوشاندن مواد


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


برای تهیه بامیه ابتدا آب را در ظرفی می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم سپس کره و شربت بار یا عسل را را به آن اضافه می کنیم. بهم می زنیم تا مواد مخلوط شود. صبر می کنیم تا کناره های ظرف حاوی مواد شروع به زدن جوش های ریز کند یعنی برای جوشیدن کامل آماده می شود در این زمان آرد را یکباره به مواد اضافه می کنیم.


2- داغ زدن خمیر بامیه


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


همه آرد را باید به یکباره به مواد داخل ظرف اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیری یکدست شود. این مرحله حساس ترین مرحله تهیه بامیه می باشد. اگر بدقت عمل نکنید بامیه بازاری درست نمی شود. در این مرحله باید به مدت ۸ دقیقه خمیر را خوب تف دهید و تمام قسمت های خمیر را بالا و پایین کنید. یادتان نرود که در حین تف دادن حرارت کاملا کم باشد. اگر این مرحله را خوب انجام ندهید باغث خمیر شدن بامیه خانگی شما خواهد شد. چون در این مرحله آب اضافی خمیر بخار و داخل بامیه توخالی می شود.


3- افزودن تخم مرغ


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان

بعد از مرحله داغ زدن خمیر را به داخل یک ظرف تمیز بریزید و صبر کنید تا به دمای محیط برید و کاملا خنک شود. سپس تخم مرغ ها را تک تک اضافه کنید و با اضافه کردن هر تخم مرغ خمیر را حدود ۱ دقیقه به هم بزنید تا تخم مرغ بصورت کامل جذب مواد شود به همراه تخم مرغ آخر پودر وانیل را هم اضافه کنید. بعد از کمی ورز دادن خمیر باید حالت چسبنده داشته باشد و بتوان به راحتی ماسوره زد.


4- آماده سازی روغن بامیه


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


در ظرف کوچک گودی روغن زیادی می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن کم کمک داغ شود. دقت داشته باشید اگر می خواهید زولبیا با بامیه را با هم سرخ کنید پس حتما اول زولبیا را سرخ کنید و و سپس بامیه ها راسرخ کنید چون بامیه تخم مرغ دارد و ممکن است روغن کف کند.


5- سرخ کردن بامیه


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


ماسوره مورد نظر را داخل قیف قرار می دهیم و برای قیف زدن بامیه آماده می کنیم . وقتی خمیر به دمای محیط رسید و کاملا خنک شد، خمیر بامیه را در قیف ریخته و قیچی یا چاقوی تمیزی را در روغن می زنیم تا زمان برش بامیه به آن نچسبد. قیف را بالای ظرف روغن که داغ شده است نگه می داریم سپس قیف را فشار می دهیم خمیری که از سر ماسوره بیرون آمده است را با قیچی یا چاقو برش می دهیم.
دقت کنید که در هنگام برش، بامیه ها روی هم نیوفتند چون بهم می چسبند. صبر می کنیم تا خوب با حرارت کم مغز پخت و سرخ شوند. در مدت زمان سرخ شدن با قاشق بامیه ها را در روغن حرکت می دهیم تا بامیه ها به هم نچسبند.


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


همانطور که در تهیه شربت زولبیا بامیه گفتیم شربت را که در آخر کار بعد از خنک شدن در یخچال قرار داده ایم بیرون می آوریم.

بامیه ها که خوب مغز پخت و سرخ شدن را از روغن در آورده و داخل شربت می اندازیم. اجازه می دهیم بامیه به مدت حدود ۲ دقیقه در داخل شربت بماند تا شربت جذب بامیه شود.
بعد از اینکه شربت به خورد بامیه رفت آنها را از شربت بیرون می آوریم و در توری روغن گیر می گذاریم تا شربت اضافی از بامیه جدا شود.
بعد از اینکه از شربت اضافی از بامیه جدا شد آنها را داخل ظرف سرو می چینیم. بامیه خانگی آسان بازاری رمضان شما آماده هست. نوش جان


فوت و فن طرز تهیه بامیه ترد و خوشمزه خانگی


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


• بعد از اینکه آرد را بامواد مخلوط کردید و خمیر بامیه حاصل شد حتما این خمیر حدود 4 دقیق روی حرارت ملایم با لیسک بالا پایین کنید تا آب اضافی خمیر گرفته شود. اگر این عمل را به خوبی انجام دهید بامیه ترد درست خواهید کرد.

• دقت کنید طبق روال بالا بامیه ها که سرخ شد مستقیما از داخل روغن به داخل شربتی که در یخچال به مدت 1 ساعت خنک شده است بیاندازید اینوطری شربت به خوبی جذب بامشه می شود و خمیر نمی ماند.


طرز تهیه بامیه خانگی آسان

طرز تهیه بامیه خانگی آسان


• بعد از اینکه بامیه ها حدود 2 دقیقه داخل شربت ماندند حتما روی توری قرار دهید تا شربت اظافی آن جدا شود.

• در تهیه شربت بار به دقت عمل کنید چون بر ترد شدن بامیه شما تاثیر زیادی دارد.

• برای اینکه از بامیه شما بوی تخم مرغ نیاید حتما پودر وانیل اضافه کنید.


فیلم طرز تهیه بامیه خانگی آسان


حالا که شما طرز تهیه بامیه خانگی را یاد گرفته اید فیلم طرز تهیه بامیه خانگی آسان را تماشا کنید.

 

 
 
 

 

طرز تهیه بامیه خانگی بدون قیف 


 


اگر شما می خواهید بامیه خانگی خوشمزه درست کنید حتما ضروری نیست که شما قیف و ماسوره داشته باشید. قیف و ماسوره وسیله ای است که به بامیه و شیرینی شما طرح و شکل می دهد و کار دیگری انجام نمی دهد.

البته طرز تهیه بامیه خانگی طبق دستور بالا خواهد بود و فقط قسمت قیف زنی تغییر خواهد کرد و روال بالا عینا تکرار خواهد شد.


اگر شما قیف و ماسوره در اختیار ندارید می توانید به دو روش زیر برای درست کردن بامیه خانگی عمل کنید :


1- روش قاشق:

طرز تهیه بامیه خانگی بدون قیف

طرز تهیه بامیه خانگی بدون قیف


با یک قاشق تمیز که داخل روغن زده اید  مقداری از خمیر بامیه را برداشته و داخل روغن بریزید و دوباره قاشق را به روغن بزنید و مقداری خمیر بامیه بردارید و داخل روغن بریزید و به همین ترتیب تکرار کنید.


2- روش کیسه فریزر:


تهیه بامیه خانگی بدون قیف 1


در این روش خمیر آماده شده بامیه را داخل کیسه فریزر ریخته و قسمتی از نوک کیسه فریزر را با قیچی بریده تا از آن قسمت خمیر را با فشار دادن خارج شود.

وقتی با فشار ما خمیر خارج شد با یک قیچی یا چاقوی تمیز که به روغن زده ایم خمیر را برش می دهیم این کار را تا تمام شدن خمیر و سرخ کردن کامل بامیه ها انجام می دهیم.


طرز تهیه بامیه رژیمی

 

شیرینی بامیه یکی از شیرینی پرطرفدار و جذاب ماه مبارک رمضان می باشد.

این شیرینی بدلیل اینکه با شربت بار شیرین می شود و شربت بار شربت غلظی می باشد از لحاظ مقدار کالری و کلسترول برای همه افراد علی الخصوص افراد دیابتی و چاق مضر می باشد.

برای اینکه شما بتوانید یک بامیه رژیمی در خانه درست کنید دو راهکار پیشرو دارید

1- کم کردن مقدار شکر در شربت بار 

2- استفاده از گلوکز بجای شکر در شربت بار

البته گلوکز بدلیل ساختار خود علاوه بر اینکه جایگزین مناسبی برای شکر می باشد به زولبیا بامیه شما براقیت و شفاقیت بیشتری می بخشد

شما می توانید برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد گلوکز و نحوه استفاده گلوکز دریافت کنید به مقاله  

شربت گلوکز را از کجا بخریم؟ [ راهنمای کامل ] مراجعه کنید.


در ماه مبارک رمضان بامیه در کنار زولبیا خوشمزه تر می شود. اگر در نظر دارید یک زولبیا خانگی و البته سالم و رژیمی را درست کنید یک آموزش بسیار عالی طرز تهیه زولبیا رژیمی برای شما تدارک دیده ایم.

می دانیم این آموزش کامل و تصویری برای تهیه یک زولبیا خانگی خوشمزه مفید خواهدی بود. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *