آموزش دسر

طرز تهیه حلوا آدامسی [ آموزش تصویری برای حرفه ای ها ]

طرز تهیه حلوا آدامسی

طرز تهیه حلوا آدامسی [ آموزش تصویری برای حرفه ای ها ] را به تفضیل برای شما آموزش خواهیم داد تا بمانند یک حرفه ای طرز تهیه حلوا آدامسی را برای اطرافیان خود آموزش دهید

حلوا یکی از دسرهای شیرین اما سنتی و مشهوری است که اغلب مردم در مراسم مذهبی و عزاداری‌ها با پخت آن از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. طرز تهیه حلوا آدامسی کار ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه دارد اما با مطالعه این مطلب می‌توانید فوت کوزه‌گری درست کردن یک حلوای خوب و خوشمزه را یاد بگیرید. همچنین در این مقاله با علت کشدار شدن حلوا آشنا خواهید شد.

 

طرز تهیه حلوا آدامسی

 

حلوا دارای انواع مختلفی است که روش درست کردن اغلب آنها شبیه به یکدیگر است اما تفاوت اصلی آنها در ترکیب مواد است. در ادامه مطلب طرز تهیه حلوا آدامسی را آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کوتاهی قابل سرو کردن برای مهمان شما خواهد بود.

طرز تهیه حلوا آدامسی بدین شکل است که ابتدا شکر (سه لیوان) و آب (دو لیوان) را روی حرارت قرار می‌دهیم. سپس زعفران را اضافه می‌کنید و در مرحله بعد با اضافه کردن عصاره هل (یک قاشق) و گلاب (نصف لیوان) و مقداری جوش خوردن، شعله را خاموش می‌کنیم.

در این مرحله نشاسته و آرد را تفت می‌دهیم تا رنگ آرد تغییر کند و بعد 150 گرم کره را اضافه خواهیم کرد و باز هم تفت می‌دهیم. سپس آرام آرام شربت را به این مواد اضافه می‌کنیم. موقع هم زدن حلوا به میزان قابل توجهی کش می‌آید اما موقع خوردن بافت نرمی خواهد داشت.

 

علت کشدار شدن حلوا چیست؟

 

هر کسی حلوا به سبک مورد علاقه و طبق ذائقه فردی خود درست می‌کند اما علت کشدار شدن حلوا در طرز تهیه حلوا آدامسی سوال بسیاری از خانم‌ها است که می‌توان گفت دلیل آن اضافه کردن نشاسته و هم زدن مداوم حلوا است. به همین خاطر به این نوع حلواها، حلوای آدامسی می‌گویند.

 

طرز تهیه حلوا انگشتی

 

طرز تهیه حلوا انگشتی

طرز تهیه حلوا آدامسی

 

آب و شکر هر کدام به میزان یک لیوان و یک ربع لیوان گلاب را با یکدیگر مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس یک لیوان آرد گندم را روی حرارت قرار می‌دهیم و بدون اینکه آرد را تفت بدهیم، یک و یک چهارم لیوان روغن مایع را به آرد اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم. بعد از قوام آمدن مخلوط آب و شکر و گلاب را اضافه می‌کنیم و به کفگیر دسته چوبی به خوبی هم می‌زنیم و مایع حلوا نباید سفت شود و باید غلظتی مانند ارده داشته باشد.

 

طرز تهیه حلوا کارامل

 

طرز تهیه حلوا کاراملی

طرز تهیه حلوا آدامسی

 

طرز تهیه حلوا کارامل به دلیل اینکه نیاز به تفت دادن ندارد، بسیار ساده‌تر از طرز تهیه حلوا آدامسی است و بیشتر طعم شکلاتی دارد. ابتدا دو و نیم لیوان شکر را به مدت یک ساعت روی حرارت با شعله خیلی کم قرار دهید تا شکر به رنگ کاراملی تغییر کند. بعد سه لیوان آب جوش را به شکر اضافه می‌کنیم و بعد مخلولط از صافی رد می‌کنیم تا خنک شود.

یک لیوان آرد فرانسوی را الک کرد و شربت را آرام به آرد اضافه کنید و با همزن هم بزنید. کره و روغن به میزان 100 گرم را به مواد اضافه کنید و مراقب باشید که ته نگیرد. وقتی غلظت حلوا شبیه فرنی شد، نصف لیوان گلاب و سه قاشق زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت حلوا شبیه باسلوق شود. در آخر هم یک سوم لیوان گردو اضافه کنید و بگذارید حلوا دم بکشد و بعد در دیس تزیین کنید.

 

طرز تهیه حلوا آدامسی با شیر

 

طرز تهیه حلوا آدامسی با شیر

طرز تهیه حلوا آدامسی

 

در طرز تهیه حلوا شیر مجلسی ابتدا یک و یک سوم لیوان آرد را الک کرده و روی حرارت ملایم تفت دهید و سپس به آن نصف لیوان روغن اضافه کنید. حالا به آن یک قوطی شیر عسلی، یک قاشق چایخوری هل، یک چهارم لیوان گلاب و زعفران اضافه کنید. انقدر هم بزنید که مواد صاف و یکدست شود. در مرحله آخر طرز تهیه حلوا آدامسی، در صورتی که حلوا شل بود روی حرارت قرار دهید و در نهایت آن تزیین کنید.

 

طرز تهیه حلوا کشی ارده

 

طرز تهیه حلوا ارده

 

طرز تهیه حلوا کشی ارده همانند طرز تهیه حلوا آدامسی است و تنها ترکیب مواد آن فرق دارد. ابتدا آرد را روی شعله ملایم تفت می‌دهیم. سپس ارده را به آرد اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید و بعد گردو خرد شده را به این مخلوط اضافه کرده و مواد حلوا ارده را به ظرف دیگری منتقل کنید. در مرحله شربت حلوا را با شکر، آب زعفران و گلاب درست کنید و به مخلوط آرد و ارده اضافه کنید به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

 طرز تهیه حلوا کشی زعفرانی

 

طرز تهیه حلوا زعفرانی

طرز تهیه حلوا آدامسی

 

طرز تهیه حلوا کشی زعفرانی تقریبا شبیه به طرز تهیه حلوا آدامسی است و تنها تفاوت در برخی از مواد اولیه آن است. پس همانند طرز تهیه حلوا آدامسی، در ابتدا شربت را با مخلوط آب (یک و نیم لیوان) و زعفران آب کرده و شکر(یک لیوان) مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا بعد از چند دقیقه مواد حل شوند و مایع جوش بیاید.

آرد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ آن به اندازه دلخواه تغيير كند. در اين مدت 30 دقیقه‌ای بايد آرد را مرتب هم بزنيد. حال روغن و کره را اضافه کرده و مجدد تفت دهيد تا رنگ آن به قهوه‌ای کم‌رنگ نزدیک شود. در این مرحله آرد تفت داده شده را به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی ایجاد شود و سپس گلاب و مغز هل را به حلوا اضافه کنید. در صورتی که حلوای شما شل بود، آن را روی حرارت به مدت چند دقیقه بگذارید تا سفت شود.

 

نكات مهم برای طرز تهیه حلوا آدامسی

 

طرز تهیه حلوا آدامسی همانطور که در بالا گفته شد، بسیار ساده و راحت است اما باید هنگام درست کردن آن به نکاتی توجه کنید تا طعم یک حلوای خوشمزه را بچشید.

  • هنگام درست کردن حلوا باید یک شعله پخش کن را در زیر ظرف حاوی مواد بگذارید تا حرارت به صورت یکنواخت پخش شود.
  • در صورتی که برای طرز تهیه حلوا آدامسی از آرد برنج استفاده کنید، رنگ آن روشن می‌شود و میزان چسبندگی حلوا نیز کمتر می‌شود. اما در صورت استفاده از آرد سنگک رنگ حلوا تیره‌تر می‌شود.
  • گلاب را در لحظات آخر به حلوا اضافه کنید چرا که بر اثر حرارت زیاد، عطر آن سریع از بين مي‌رود.
  • رنگ حلوا بستگی به میزان تفت دادن آرد با روغن و کره دارد. هر چه آرد را کمتر تفت دهید رنگ آن روشن‌تر می‌شود.
  • به منظور جلوگیری از چسبندگی و گلوله شدن آرد گندم باید هنگام تفت دادن، آرد را زیاد هم بزنید، در صورتیکه آرد برنج و سبوس‌دار احتیاج به هم زدن زیاد ندارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *