آموزش تزیین کیک

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه [ سریع و ساده! ]

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه [ سریع و ساده! ] یکی از سوالات رایج شما عزیزان می باشد که در ادامه مطلب به طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه می‌پردازیم.

 

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با پودر خامه

 

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

 

برای تهیه خامه فرم گرفته به‌وسیله پودر خامه به یک سری وسایل و لوازم نیاز خواهید داشت. قبل از شروع مطلب بهتر است اقدام به تهیه این مواد کنید. این مواد عبارت‌اند از:

  • یک لیوان یا پیمانه پودر خامه
  • شیر یا خامه سرد به‌اندازه یک لیوان یا یک پیمانه
  • پودر قند الک شده یک لیوان یا پیمانه
  • یک قاشق‌چای‌خوری وانیل

 

دستور تهیه خامه کیک با پودر خامه

 

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

 

  • در آغاز پودر قند و پودر خامه را در ظرف درست و مناسبی بریزید و با هم به‌خوبی ترکیب کنید.
  • شیر یا خامه را در فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند و حالتی مانند یخ‌دربهشت پیدا کند. سپس شیر را با وانیل به‌خوبی ترکیب کرده و با مواد خشک خامه ترکیب می‌کنیم و کمی با هم ترکیب می‌کنیم.
  • حالا موادی را که آماده شده است به مدت 3 دقیقه با شدیدترین درجه همزن به‌خوبی ترکیب می‌کنیم؛ سپس با سرعت کند و کم همزن تا زمانی که جای پره‌های همزن روی خامه به‌وضوح دیده شود کار را ادامه می‌دهیم. حال خامه قنادی ما کاملاً آماده است این خامه را برای اینکه تغییر شکل و حالت ندهد بهتر است درون یخچال نگه‌داری کنید.

 

طرز استفاده از پودر خامه چگونه است؟

 

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

 

طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه بدون همزن برقی چگونه است؟ خامه فرم گرفته برای تزیین و دکور اشکال مختلف کیک و شیرینی و دسر کاربردهای زیادی دارد. اگر تابه‌حال تلاش کرده باشید کیک‌های پخته شده در خانه خود را با خامه فرم گرفته دکور کنید، حتماً فهمیده‌اید که خامه فرم گرفته‌ای که در منزل تهیه می‌کنیم سریع شکل خود را از دست می‌دهد و دفرمه می‌شود.

خامه فرم گرفته یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین تزئیناتی است که بر روی کیک‌ها و دسرها به کار برده می‌شود. برای تزیین اشکال مختلف کیک و شیرینی با خامه، باید از خامه ای که فرم گرفته است کنید. خامه فرم گرفته را می‌توانید به صورت درست شده از قنادی‌ها تهیه کنید. یک روش برای درشت کردن خامه فرم گرفته با استفاده از پودر خامه است. توصیه می‌شود که زمانی که قصد درست‌کردن خامه را دارید ظرف هم زن را درون ظرفی که حاوی تکه‌های یخ است، قرار داده و آنگاه خامه را بزنیم. در ادامه به طرز تهیه خامه با پودر خامه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

 

طرز تهیه خامه با پودر خامه بدون شیر

 

همچنین شما می‌توانید به‌جای استفاده از شیر و یا خامه در مواد اولیه خامه فرم گرفته خود از آب استفاده کنید و به این نحو خامه فرم گرفته شما با استفاده از آب درست می‌شود.

 

نکات طلایی طرز تهیه خامه کیک با پودر خامه

 

  • به‌هیچ‌عنوان به‌جای پودر قند از شکر استفاده نکنید زیرا دانه‌های آن درشت است و باعث بد فرمی خامه شما خواهد شد.  
  • از خامه کم‌چرب و سبک برای درست‌کردن خامه فرم گرفته استفاده نکنید.
  • خامه را با سرعت خیلی پایین ترکیب نکنید چون باعث می‌شود بعد از استفاده روی کار ترک و مشکل ایجاد شود.
  • خامه قنادی را می‌توان تا  6 ماه در فریزر و به صورت بسته‌بندی نگهداری کنید.
  • برای تهیه کیک برای کودک و خردسالان با رنگ‌های زیبا کافی است این خامه را با رنگ و اسانس خوراکی موردنظر خود ترکیب و استفاده کنید.

 

طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه

 

برای فرم دادن خامه قنادی ابتدا باید آن را در محیطی یخ و خنک نگه دارید. به یاد داشته باشید اگر محیط آشپزی شما گرم باشد خامه فرم نمی‌گیرد. هرقدر خامه لازم دارید به‌اندازه نیاز، خامه را چندین ساعت قبل از فریزر بیرون بگذارید آن را در یخچال بگذارید تا نرم شود. خامه فقط باید نرم شود و از حالت یخ بودن دارید اما نباید گرم باشد. از ظرف پیرکس استفاده کنید و حتماً در فضای سرد به این کار بپردازید.

بهتر است اندازه ظرف مناسب با مقدار خامه شما باشد. به این صورت پره‌های همزن به همه جای خامه به صورت یک اندازه می‌چرخد و خامه به نحو عالی فرم می‌گیرد. به مدت ۵ دقیقه پره‌های همزن را در فریزر و سرما بگذارید تا سرد و خنک شوند و کار فرم دهی خامه را بهتر و راحت‌تر از قبل پیش بگیرید.

 

سخن آخر

 

برای تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه بهتر است از شیر و آب یخ استفاده کنید. خامه فرم گرفته را می‌توانید به صورت درست شده از قنادی‌ها تهیه کنید. یک روش برای درشت کردن خامه فرم گرفته با استفاده از پودر خامه است. توصیه می‌شود که زمانی که قصد درست‌کردن خامه را دارید ظرف هم زن را درون ظرفی که حاوی تکه‌های یخ است، قرار داده و آنگاه خامه را بزنیم. تهیه خامه با پودر خامه بدون یخ نیز همین‌گونه است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *