آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه لگیمات با آرد برنج [ آموزش جامع و تصویری ]

طرز تهیه لگیمات

طرز تهیه لگیمات با آرد برنج به یکی از پرطرفدارترین شیرینی رمضان تبدیل شده است.

لگیمات یک شیرینی خوشمزه عربی است که در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان پخته می‌شود. طرز تهیه لگیمات ماه رمضان می‌تواند دستور‌های بسیار متنوعی داشته باشد و ما قصد داریم طرز تهیه آن با آرد برنج را به شما بیاموزیم.

لگیمات خوزستان یک شیرینی بسیار پرطرفدار است که می‌توانید آن را با چای میل کنید و برای مهنون‌ها نیز سرو کنید. برای آموزش طرز تهیه لگیمات و طرز تهیه آن با آرد برنج پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 

لگیمات چیست؟

 

این دسر در واقع نوعی شیرینی بوشهری است. ما می‌خواهیم طرز تهیه لگیمات با آرد برنج را به شما بیاموزیم. این شیرینی معمولا در کنار زولبیا و بامیه پخته می‌شود و در ماه مبارک رمضان سرو می‌شود. لگیمات یک دسر ساده، خوشمزه و سنتی است که طرز تهیه نسبتا ساده‌‌ای دارد. شما می‌توانید لگیمات یا لقیمات را در سفره بسیاری از هم وطنان ما ببینید. طرز تهیه این شیرینی خوشمزه اصلا سخت نیست.
اگر دستور پخت آن را به دقت رعایت کنید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ترد‌ترین شیرینی را بپزید. با دستور پخت ما، لگیمات خوزستان را بدون دردسر در خانه درست کنید و آن را هنگام افطاری و سحری میل کنید.

 

طرز تهیه لگیمات ماه رمضان

 
 

برای پخت شیرینی لگیمات، می‌توانید از دستور‌های پخت زیر استفاده کنید:

 

دستور پخت لگیمات ماه رمضان

 

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی در طرز تهیه لگیمات با آرد برنج

 

• آرد برنج دو پیمانه
• نشاسته به اندازه یک پیمانه
• خمیر مایه به اندازه یک قاشق چایخوری
• روغن یک پیمانه
• ماست یک پیمانه
• وانیل یک قاشق چایخوری
• بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
• تخم مرغ یک عدد

مواد لازم برای تهیه شهد:

• دو لیوان شکر
• یک لیوان آب
• نصف لیوان گلاب
• دو قاشق مرباخوری آبلیمو
• زعفران، هل و هر طعم دهنده دیگر که دوست دارید

 

طرز تهیه لقیمات با آرد برنج

 
 

• در یک کاسه آرد برنج را با مایه خمیر مخلوط کرده و سپس کم کم آب را اضافه کنید. این مخلوط را به هم بزنید تا یکنواخت شود. در ظرف را ببندید تا دو الی سه ساعت در مکانی گرم استراحت کند و ور بیاید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ را بشکنید و آن را خوب به هم بزنید. می‌توانید از چنگال یا همزن استفاده کنید. سپس تخم مرغ همزده را همراه با نشاسته به خمیر ور آمده اضافه کنید. مرحله بعدی سرخ از طرز تهیه لگیمات با آرد برنج کردن خمیر است.

 

• خمیر را به شکل گرد در بیاورید و در روغن داغ سرخ کنید. خمیر باید به شکل پفکی و طلایی رنگ دربیاید. می‌توانید لگیمات‌های سرخ شده را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آنان گرفته شود. پس از این باید شهد را تهیه کنید و لگیمات‌ ماه رمضان را داخل شهد غوطه ور کنید تا طعم بگیرد.

 

• طرز تهیه لگیمات در ماه رمضان به این شکل است که باید ابتدا خود خمیر را سرخ و طلایی کنید و سپس آن را شیرین کنید. برای تهیه شهد، آب و شکر را روی گاز به هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و یک شیره غلیظ به دست بیاید.

 

 

• به این شیره که در طرز تهیه لگیمات با آرد برنج درست می‌شود، آبلیمو، هل و زعفران را اضافه کنید. می‌توانید هر طعم دهنده‌ای که به آن علاقه دارید را به شیره اضافه کنید. نکته دیگری که وجود دارد این است که می‌توانید از شیره خرما یه جای این شهد شکری استفاده کنید. شیره خرما سالم‌تر است و طعم متفاوتی به لگیمات خوزستان می‌دهد. می‌توانید از خلال پسته، گل محمدی و … برای لگیمات ماه رمضان استفاده کنید.

برای اینکه شربت شما قوام بیشتری داشته باشد و براق تر شود شما می توانید از یک قاشق غذاخوری گلوکز استفاده کنید.

شما می توانید برای سفارش  شربت گلوکز به فروشگاه لوازم قنادی مراجعه کنید. البته می توانید شربت گلوگز خانگی را نیز با آموزشی که برای شما تدارک دیده ایم نیز در خانه تهیه کنید

 

لگیمات را همراه با چه سرو کنیم؟

 

لگیمات یک دسر شیرین است. برای اینکه دسر را برای مهمان‌ها سرو کنید، می‌توانید آن را بعد از افطاری همراه با چای بیاورید. اما اگر می‌خواهید آن را در سفره افطار سرو کنید مشکلی وجود ندارد. لگمیات خوزستان مانند زولبیا و بامیه می‌تواند هنگام باز کردن روزه مصرف شود و در کنار چای در سفره افطاری به کار برود. طرز تهیه لگیمات با آرد برنج طوری است که لگیمات‌های ترد، خوشمزه و خوش عطر را به شما می‌دهد. با این شیرینی خوشمزه و مهمان پسند، کدبانو بودن خودتان را به همگان نشان دهید.

شیرینی را با سلیقه تزئین کنید تا علاوه بر طعم عالی، ظاهر آن نیز عالی باشد. گل محمدی و هل علاوه بر زیبایی، عطر بی نظیری به شیرینی لگیمات می‌دهند که کاملا مناسب ماه مبارک رمضان است. به علاوه می‌توانید لگیمات را با آب فراوان در سحری میل کنید تا در طول روز تشنه نشوید زیرا این دسر شیرین است.

در طرز تهیه لگیمات با آرد برنج این نکته مهم است که می‌توانید لگمیات را هر چه قدر که می‌خواهید شیرین کنید و مقدار شیرین بودن آن کاملا به خود شما بستگی دارد. اگر دوست ندارید که لگیمات‌ بیش از حد شیرین شود، آن را مدت کمی در شیره غوطه ور کنید. هر جه قدر شیرینی در داخل شهد باقی بماند، شیرین‌تر می‌شود و شهد بیشتری را جذب می‌کند.

 

 طرز تهیه لگیمات با آرد برنج

 

طرز تهیه لگیمات ماه رمضان با آرد برنج را یاد گرفتیم. به یاد داشته باشید که می‌توانید دستور‌های دیگری را نیز امتحان کنید و آرد برنج را جایگزین آرد گندم به کار رفته در این دستور‌ها بکنید. طرز تهیه لگیمات با آرد برنج یک دستور ساده و کاربردی است. آرد برنج طعمی خوب به لگیمات به می‌دهد و آن را ترد‌تر می‌کند.
برای شیرین کردن لگیمات می‌توانید از شیره‌های طبیعی مثل شیره خرما یا انگور استفاده کنید و می‌توانید هنگام تزئین کردن آن نیز خلاق باشید. استفاده از پودر پسته، پودر بادام، هل، گل محمدی و … می‌تواند کمک کننده باشد.
لگیمات ماه رمضان را با آرد برنج درست کنید و با خانواده خود از آن لذت ببرید. این شیرینی خوشمزه را به سفره افطار خود اضافه کنید و هنگام سحری نیز آن را میل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرز تهیه لگیمات با آرد برنج می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

 

خوب حالا که شما یک شیرینی دوست داشتنی برای ماه رمضان رو آموزش دیدید حالا نوبت طرز تهیه زولبیا بامیه هست که برای شما آموزش های تصویری خوبی تدارک دیده ایم.

 

شما می توانید آموزش طرز تهیه بامیه خانگی آسان به روش قنادی و همچنین طرز تهیه زولبیا رژیمی خانگی را بصورت مرحله به مرحله با تصویر مطالعه کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *