آموزش دسر

طرز تهیه کیک دسر اسنیکرز مجلسی خوشمزه

طرز تهیه کیک اسنیکرز
طرز تهیه کیک دسر اسنیکرز مجلسی خوشمزه را در این مقاله یاد بگیرید.  همونطور که  با هم طرز تهیه چند مدل چیز کیک رو تجربه کردیم، میدونیم که چیزکیک ها به به دسرهایی اطلاق میشن که از یک کراست بیسکوئیتی ترد و فیلینگی که با پنیر خامه ای و ژلاتین تشکیل شده اند ساخته میشن و انواع مختلفی دارن. برای تهیه این دسر همچنین هم از روش سرمادهی و یخچالی استفاده میشه و هم روش پخت در فر. یکی از خوشمزه ترین چیزکیک هایی که از روش دوم یعنی روش پخت در فرساخته میشه چیزکیک اسنیکرز هست که مخصوصاً برای عشاق شکلات جایگاه خاصی داره. امروز قرار هست چگونگی و طرز تهیه این چیزکیک جذاب رو با هم ببینیم، پس با ما همراه باشین.
این دستور یکی از پرطرفدارترین دستور های کیک دسر اسنیکرز هست که از یک سایت آلمانی ترجمه شده است
فکر کن، یک لایه کیک شکلاتی یک لایه کارامل و بادام زمینی و یک لایه خامه پنیری-بادام زمینی حتما عاشق ش میشی امتحان کن و نتیجه رو برامون زیر همین مطلب برامون بفرست

مواد لازم

برای کیک:
۲ تخم مرغ همدمای اتاق
۱۵۰ گرم یا ۳/۴ پیمانه شکر
یک پنس نمک
۱ و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر
وانیل
۲۰۰ گرم یا حدود یک و نیم پیمانه، آرد
۳ قاشق غذاخوری ، پودر کاکائو
۶۰ میلی لیتر یا ۱/۴ پیمانه، روغن مایع
۳/۴ پیمانه بعلاوه یک قاشق غذاخوری، شیر (۲۰۰ میلی لیتر)

برای لایه کاراملی:
۲۰۰ گرم یا یک پیمانه شکر
۱۹۰-۲۰۰ گرم خامه صبحانه یا قنادی
۱۵۰-۲۰۰ گرم بادام زمینی بوداده

برای خامه پنیری-بادام زمینی:
۴۰۰ گرم خامه قنادی
۴۰۰-۵۰۰ گرم پنیر ماسکارپونه یا ویلی یا مخلوطی از هردو
۱۵۰ گرم کره بادام زمینی
۱۰۰ گرم بادام زمینی بوداده و خرد شده (اختیاری)
پودر قند بمقدار لازم

برای تزیین:
کارامل و شکلات آب شده و اسنیکرز

برای کیک، تخم مرغها، وانیل، نمک و شکر رو هم بزنین تا پفی و کشدار شه بعد روغن و شیر رو اضافه و مخلوط کنید بعد آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر رو مخلوط و الک کنین سه بار و اضافه کنین و مخلوط کنین تا ترکیب شن بعد داخل قالب ۲۶-۲۸ سانتیمتری که کاغذ روغنی گذاشتین بریزین و در فر از قبل گرم شده ۱۷۵ درجه حدود ۲۵-۳۰ دقیقه بپزین تا خلال چوبی از وسط کیک تمیز دربیاد .بعد از سرد شدن از قالب دربیارین و کاغذ روغنی رو جدا کنین و داخل قالب کمربندی یا رینگ که زیرش سلفون یا کاغذ روغنی گذاشتین، بذارین و خواستین با کمی شیر خیس کنین.
برا لایه دوم، شکر رو داخل تابه استیل بریزین و با حرکت دادن تابه اجازه بدین کاملا آب شه و دونه ای شکر نمونه. دقت کنین نسوزه. بعد خامه گرم رو اضافه و مخلوط کنید بعد بادام زمینی هارو اضافه و مخلوط کنید و بعد ازینکه از داغی افتاد ولی هنوز سفت نشده، روی کیک کاملا سرد شده بریزین و پخش کنین. بعد روش ترکیب خامه ای رو پخش کنین.
برای لایه خامه ای، خامه قنادی که یخش باز شده رو با همزن برقی بزنین تا فرم بگیره کاملا بعد در طرف دیگه، پنیر و کره بادام زمینی رو هم بزنین و اضافه کنین بعد خامه فرم گرفته رو اضافه و مخلوط کنید بعد بچشین و نیاز بود کمی پودر قند الک شده اضافه و مخلوط کنید .
۳-۴ ساعت بذارین یخچال بعد از قالب یا رینگ دربیارین و تزیین کنین.
میتونین دستور رو نصف کنین و در قالب کوچکتر درست کنین.

چیز کیک ما آماده سرو کردن هست، برای اینکه برش های تمیزی داشته باشیم از یک چاقوی بزرگ تر و تیز تر استفاده می کنیم. این دسر قابلیت نگهداری خوبی داره و برای مثال از یکی دو روز قبل از مهمانی پیش رو می تونیم اون رو تهیه و در یچال نگهداری کنیم. اگرچه ممکنه تهیه اش یه مقدار زمان بر باشه ولی واقعاً ارزش داره و مشتری ثابتش میشین. نوش جــــان 🙂

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *