آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه مافین شکلاتی خیس بدون فر [ آموزش جامع و کامل ]

مافین شکلاتی خیس

طرز تهیه مافین شکلاتی خیس را اگر تا آخر این مقاله بخوانید یاد خواهید گرفت و براحتی در خانه مافین شکلاتی خیس و یا کاپ کیک شکلاتی مرطوب و حتی طرز تهیه مافین شکلاتی خیس بدون فر را درست کنید.

مافین شکلاتی که واقعاً طعم شکلات می گیرند و روزها تازه می مانند ، نادر هستند! این دستور به لطف برخی ترفندهای مرتب از جمله شیر داغ برای بهتر شدن طعم کاکائو و کمی قهوه برای افزایش طعم شکلات ارائه می دهد. در عین حال استفاده از شکر قهوه ای ، روغن ، خامه ترش و تخم مرغ کمتر راز مرطوب نگه داشتن خرده مرطوب و نرم است!

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مرطوب 

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مرطوب هم همین دستور می تواند باشد. چون کاپ کیک شکلاتی مرطوب همان مافین شکلاتی خیس نیز می باشد. با تفاوت خیلی کم که در اندازه و نوع بافت دارند.

 

طرز تهیه ی کاپ کیک شکلاتی 

 

طرز تهیه ی کاپ کیک شکلاتی  از این دستور استفاده کنید. با توجه به تشابه اسمی این دو با هم تفاوت های خیلی کمی دارند که شما می توانید از آن چشم پوشی کنید.

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

مافین های شکلاتی یکسان پخته نمی شوند. یک مافین شکلاتی عالی باید  ویژگی های زیر را داشته باشد:

یک گنبد ترد و دوست داشتنی داشته باشید

در داخل نرم و مرطوب باشید

واقعا طعم شکلات بدهد

سریع و آسان درست شود  (همانطور که باید کلوچه ها درست شوند!)

شامل مواد مبهم یا ساده و معمولی نباشید

3 روز تازه بمانید

پس از  حتی 2 روز دیگر همچنان خوب باشید!

در حالی که این لیست از ویژگی های مافین شکلاتی ممکن است برای شما واضح به نظر برسد ، پیدا کردن یک دستور العمل که همه این جعبه ها را بنویسد بسیار سخت تر از آن است که فکر می کنید! در واقع ، در تمام زندگی آشپزی خود ، هرگز با دروازه بان برخورد نکرده ام.

پس از (سالها) تلاش ، سرانجام من دست و پا زدم و متعهد شدم که دستور العمل نهایی مافین شکلاتی را تهیه  کنم ، این ترفندهای ساده ای برای پخت و پز بود که در خلق ایده من درباره مافین  شکلاتی ایده آل تهیه شد. از نتیجه نهایی بسیار خوشحالم و از به اشتراک گذاشتن آن بسیار خوشحالم!

مافین های شکلاتی به دلیل پودر کاکائو به دلیل خشک بودن بدنام هستند. اما نه ااین مافین ها!

 

ترفندهای ساده پخت بهترین مافین شکلاتی

 

در اینجا لیست کاملی از ترفندهای ساده وجود دارد که همه تفاوت های این دستور غذا را ایجاد می کند. توضیح اینکه چرا پشت هر کدام از این موارد در قسمت مواد زیر قرار دارد.

1 تخم مرغ به جای 2 تخم مرغ ؛

شکر قهوه ای به جای شکر سفید ؛

روغن به جای کره ؛

خامه ترش به جای شیر ؛

قهوه برای افزایش طعم شکلات (اختیاری) ؛

پودر کاکائو ترک برای طعم شدید شکلات ؛

 پودر کاکائو با شیر داغ ؛

مقدار خمیر کم از کیک های معمولی مافین.

به مدت کوتاهی در دمای بالا بپزید سپس درجه حرارت را پایین بیاورید تا تمام شود!

مواد لازم در مافین شکلاتی

در اینجا آنچه شما برای تهیه این مافین های شکلاتی نیاز دارید ، آمده است. اگر تعجب می کنید – قهوه؟ آیا او اشتباه کرده است؟ در زیر بخوانید که چرا !!

پودر قهوه-این یک ترفند پخت قدیمی است که برای تقویت طعم شکلات استفاده می شود زیرا شکلات و قهوه ویژگی های طعم مشابهی دارند. شما می توانید قهوه را در خمیر خام میل کنید اما پس از پخت ، مزه آن مشخص نخواهد شد. هر پودر فوری قهوه در اینجا خوب کار می کند ، نیازی به استفاده از یک قهوه گران نیست!

پودر کاکائو ترک – این یک کاکائو تیره تر با طعم و رنگ شکلات شدیدتر از پودر کاکائو معمولی است. کمی گرانتر است اما نتیجه بهتری را به همراه دارد.

پودر کاکائو معمولی (بدون شیرینی) نیز بسیار خوب عمل می کند. رنگ مافین ها چندان زیاد نخواهد بود و طعم شکلات آن نیز کمتر خواهد بود.

شیر داغ – ترفندی که در کیک شکلاتی و کیک من استفاده می شود ، مایع داغ (معمولاً آب) مخلوط با پودر کاکائو باعث افزایش طعم آن می شود! این امر طعم مافین ها را بیشتر می کند.

فقط 1 تخم مرغ – تخم مرغ برای بستن خرده کیک مورد نیاز است. بنابراین ما در اینجا فقط از 1 تخم مرغ استفاده می کنیم. در مقایسه با استفاده از 2 تخم مرغ ، رطوبت اضافی در مافین ایجاد می کند.

روغن – این چربی مورد استفاده در مافین های شکلاتی به جای کره معمولی است. در حالی که من عاشق طعم و مزه ای هستم که کره به محصولات پخته شده می آورد ، در واقع در مقایسه با روغن روی خشک شدن اثر می گذارد. آزمایشات جانبی من نیز این دستور کلوچه را تأیید کرد. بنابراین ، روغن بهتر است!

شکر قهوه ای – در حالی که شکر سفید ترد می کند ، شکر قهوه ای رطوبت را بهتر حفظ می کند ، این بدان معناست که مافین مرطوب تر است (توجه کنید که ما در اینجا به دنبال چه چیزی هستیم؟). همچنین طعم کارامل زیبایی به مافین می افزاید که طعم شکلات را عالی تداعی می کند.

در مورد ترد شدن گنبد؟ من حاضر نبودم از آن چشم پوشی کنم! بنابراین من فقط مافین ها را در دمای کمی بالاتر در 5 دقیقه اول پف می کنم که به آن یک گنبد ترد و زیبا می بخشد. اکنون ما هر دو را دریافت داریم! هم گنبدی مافین و هم رطوبت.

جوش شیرین (دی کربوهیدرات)-این باعث می شود مافین ها کمی بهتر از استفاده از بیکینگ پودر بلند شوند ، در حالی که رنگ شکلات تیره مافین را حفظ می کند. بیکینگ پودر نیز بسیار خوب عمل می کند (از 4 قاشق چای خوری استفاده کنید) اما مافین ها کمی کمتر بلند می شوند و رنگ خرده کمی رنگ پریده می دهند.

وانیل – فقط یک کم ، برای طعم و مزه! استفاده از عصاره وانیل در اینجا خوب است و بر طعم وانیل مصنوعی ترجیح داده می شود.

خامه ترش – یک ترفند پخت دیگر! این امر به ما اجازه می دهد تا رطوبت موجود در خمیر را حفظ کنیم اما قوام غلیظ تری نسبت به ، مثلاً شیر بیشتر ، حفظ می کند.

ماست را می توان به جای خامه ترش استفاده کرد.

آرد-فقط آرد نول قنادی

چیپس شکلات-من از چیپس شکلات تلخ استفاده می کنم اما هر نوع چیپس شکلاتی در اینجا خوب کار می کند. یا شکلات خرد شده! فقط مطمئن شوید که از شکلات  نسوزاستفاده می کنید ، نه اینکه شکلات . اگر از شکلات چبپسی نسوزاستفاده نکنید شاید بسوزد و کار را خراب کند.

نمک – فقط یک لمس ، طعم و مزه کیک های پخته شده را به ارمغان می آورد.

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

▢1 3/4 فنجان آرد نول (آرد قنادی) 

▢1 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین / بی کربوهیدرات 

/1/2 قاشق چایخوری نمک

/1/2 پیمانه پودر کاکائو هلندی ، الک شده 

▢1 قاشق غذاخوری دانه قهوه فوری / پودر ، اختیاری

/3/4 فنجان شیر ، پر چرب ، گرم

1/2 فنجان روغن مایع (یا دیگر روغن های بی طعم دار )

▢1 فنجان شکر قهوه ای ، بسته بندی شده 

▢1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

/3/4 فنجان خامه ترش یا ماست ساده غلیظ (در یخچال و سرد )

1 عدد تخم مرغ بزرگ  (در یخچال و سرد ، )

▢1 و 1/2 فنجان چیپس شکلات تلخ 

 

طرز تهیه مافین شکلاتی

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

مخلوط خشک ، مخلوط مرطوب ، مخلوط خشک به مرطوب. پختن. آیا واقعاً به این نیاز دارید که من جزئیات بیشتری را به شما بگویم؟

نکته خوب در مورد این مافین ها این است که لازم نیست در مورد مخلوط نشدن بیش از حد خمیر (که باعث ایجاد کلوچه خشک می شود) احتیاط کنید زیرا این خمیر به اندازه اکثر کیک های مافین ضخیم نیست.

مواد خشک را الک کنید – آرد ، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه بزرگ الک کنید. من معمولاً برای الک کردن مافین برای آرد زحمت نمی کشم ، اما به هر حال ما کاکائو را الک می کنیم.

پودر کاکائو را در یک کاسه جداگانه الک کنید.

کاکائو – پودر قهوه و شیر داغ را به کاکائو اضافه کنید و هم بزنید. این مرحله از افزودن یک مایع داغ به پودر کاکائو باعث می شود کاکائو افزایش طعم داشته باشد و طعم آن را به فوق العاده شود. این یک ترفند پخت قدیمی است ، من از آن برای چیزهایی مانند کیک شکلاتی و کیک خیس استفاده می کنم.

خمیر را تمام کنید – مواد باقی مانده مرطوب (روغن ، خامه ترش ، وانیل ، تخم مرغ ، شکر – بله ، شکر به عنوان یک ماده “مرطوب” در پخت طبقه بندی می شود!) را با کاکائو مخلوط کنید.

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

سپس این مخلوط را درون آرد بریزید و هم بزنید. در ابتدا ، پس از ترکیب آرد ، خمیر کمی شکسته به نظر می رسد (یعنی دارای رگه های روغن است). هم بزنید تا یکدست و براق شود ، اما اصلا بهم زدن را متوقف کنید. با متوقف کردن گلوتن موجود در آرد بیش از حد کار می کند و مافین های شما سفت می شوند تا نرم و بالشدار! گفته می شود ، این خمیر نازک تر از بسیاری از کیک های مافین است.

بیشتر چیپس ها را داخل خمیر بریزید و حدود 4/1 را برا روی مافین ها نگه دارید.

توجه: این خمیر نازک تر از کیک های معمولی مافین است. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد این کاپ کیک ها بسیار نرم تر و مرطوب تر از مافین های شکلاتی معمولی هستند.

حفره های قالب مافین را پر کنید. در صورت داشتن اسکوپ بستنی از آن استفاده کنید. این یک ابزار فوق العاده مفید برای مافین ، کیک ، سرخ کرده ، حتی کوفته است!

زیادی پر نکنید! حفره های قالب مافین را تا 0.5 cm از لبه پر کنید. بیشتر پر نکنید چون مافین هنگام پخت سرریز می شود زیرا این خمیر کاملاً نازک است.

روی آن را با چیپس شکلات تزئین کنید. فقط آنها را در وسط قرار دهید ، با بلند شدن کلوچه پهن می شوند.

در دمای بالا 5 دقیقه بپزید – 5 دقیقه در دمای 210 درجه سانتیگراد / 410 درجه فارنهایت (فن 190 درجه سانتی گراد) بپزید. شروع کردن با دمای کمی بالاتر باعث می شود که کلوچه شروع به افزایش کند (برای این خمیر نازک لازم است) و این مافین را ترد تر می کند.

در دمای پایین 20 دقیقه بپزید – فر را از قبل به 190 درجه سانتیگراد بگزاید تا گرم شود .و سپس 20 دقیقه دیگر بپزید. بنابراین ، در مجموع 25 دقیقه. این بیشتر از اکثر مافین ها است و به این دلیل است که خمیر نازک تر است (حاوی مایع بیشتری است).

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

نکاتی در مورد دمای فر: من می دانم که این دمای فر در مقایسه با 180 درجه سانتی گراد ، کمی غیر معمول است. من سعی کردم اینها را در انواع درجه حرارت بپزم و صادقانه فکر می کنم دماهایی که من به آن رسیده ام بهترین نتیجه را می دهد. مافین ها دارای ظاهر زیبا ، گنبد ترد و خرده مرطوب در داخل ، بدون لبه های پخته شده هستند.

نحوه تشخیص مافین ها پخته شده است: شروع به بررسی مافین ها در دقیقه 15  پخت  کنید. وقتی خلال دندانی که داخل مافین های میانی قرار می گیرد تمیز بیرون می آید ، تمام می شود. شکلات آب شده را با خمیر خام اشتباه نگیرید! اگر مطمئن نیستید در چندین مکان تحقیق کنید. (لکه ضعیف خمیر روی خلال دندان مهم نیست زیرا گرمای باقیمانده خام باقی مانده را برطرف می کند).

چند دقیقه در قالب مافین خنک کنید تا بتوانید آنها را کنار بگذارید. مافین ها مستقیماً خارج از فر شکننده هستند زیرا در داخل آن بسیار لطیف هستند ، بنابراین با احتیاط از آنها استفاده کنید.

به یک قفسه خنک کننده منتقل کنید و اجازه دهید حداقل 15 دقیقه قبل از حمله به آنها خنک شود!

چه مدت این مافین های شکلاتی تازه بمانند

این مافین های شکلاتی به مدت 3 روز بسیار تازه می مانند که در جهان مافین یک اتفاق نادر است! اکثر مافین ها ظرف چند ساعت پس از ساخت شروع به بیات شدن می کنند. روز بعد آنها معمولاً باید گرم شوند تا دوباره زنده شوند.

این کلوچه ها در روز چهارم طراوت خود را از دست می دهند ، اما یک حرکت سریع 10 ثانیه ای در مایکروویو تنها چیزی است که برای احیای آنها نیاز دارید تا به کمال تازه برسد.

 

طرز تهیه مافین شکلاتی خیس بدون فر

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

شما می توانید به جای پخت مافین در فر آنها را بدون فر هم بپزید. قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و به اندازه یک بند انگشت داخل آن آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. قالب مافین ها را داخل قابلمه بچینید و درب آن را ببندید. مافین ها را برای 30 دقیقه با شعله کم بپزید.

بعد از 30 دقیقه با یک خلال دندان امتحان کنید در صورت نچسبیدن خمیر به خلال دندان مافین های شما آماده هستند.

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای 4 نفر

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

اینها باید شگفت انگیزترین کیک های شکلاتی باشند که من از ابتدا درست کرده ام. فوق العاده نرم ، کرکی از خمیر نوتلا خانگی. آنها در کمتر از 5 دقیقه گرد هم می آیند ، در 20 دقیقه پخته می شوند و می توانند 5 … ثانیه دیگر در شکم شما باشند. فقط روی آن خامه بزنید.

 

مواد لازم

4 عدد کاپ کیک

برای مافین شکلاتی:

6 قاشق غذاخوری آرد نول

4 قاشق غذاخوری شکر

2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

نمک 1/6 قاشق چایخوری

6 قاشق غذاخوری شیر

2 قاشق غذاخوری روغن مایع

1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

برای کرم نوتلا:

4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک در دمای اتاق

1/2 فنجان نوتلا

1/2 پیمانه پودر قند

1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

 1 قاشق چایخوری شیر

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای 4 نفر

 

برای کیک های شکلاتی: فر را روی 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. 4  عدد مافین یا 4 عدد از قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول کاغذی بپوشانید. یا با روغن جداکننده و یا ترکیب روغن و آرد پوشش دهید.

در یک کاسه متوسط ​​، آرد ، شکر ، پودر کاکائو ، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. شیر ، روغن و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط شوند. خمیر را به طور مساوی بین فنجان ها تقسیم کنید.

به مدت 20-22 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز تمیز بیرون بیاید ، بپزید. بگذارید قبل از یخ زدگی کاملاً خنک شود.

برای کرم نوتلا: با همزن برقی در یک کاسه متوسط ​​، کره و نوتلا را هم بزنید تا یکدست شوند. پودر قند را مخلوط کنید تا خوب مخلوط شود. وانیل و 1/2 قاشق چایخوری شیر را اضافه کنید ؛ مخلوط کنید تا مخلوط شود. در صورت لزوم شیر اضافی اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید.

روی کاپ کیک های سرد شده بریزید یا با ماسوره خامه کشی کنید.

از کاپ کیک شکلاتی برای 4 نفر لذت ببرید

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای ۱۰ نفر

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

اگر مهمانی کوچکی دارید و می خواهید فوری برای مهمان هایتان کاپ کیک شکلاتی تازه درست کنید که بعد از مهمانی تمام شود و باقیمانده نداشته باشد شما می توانید دستور بالا را تبدیل به هر تعداد درخواستی کاپ کیک شکلاتی درست کنید.

دستور بالا برای 4 نفر طراحی شده است ولی شما مقادیر را در 2.5 ضرب کنید و بقیه روال کار تقریبا همان است که در بالا آمده است.

من اینکار را برای 10 نفر یعنی 10 کاپ کیک شکلاتی انجام داده ام که مواد لازم فقط فرق عمده کرده بقیه طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خودتان به روش بالا پیش ببرید

 

مواد لازم

 

10عدد کاپ کیک

برای مافین شکلاتی:

15 قاشق غذاخوری آرد نول

10 قاشق غذاخوری شکر

5 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

1 و یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین

نمک  یک دوم قاشق چایخوری

12 تا 15  قاشق غذاخوری شیر

5 قاشق غذاخوری روغن مایع

1 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

برای کرم نوتلا:

10 قاشق غذاخوری کره بدون نمک در دمای اتاق

یک و یک دوم فنجان نوتلا

یک و یک دوم پیمانه پودر قند

یک و یک دوم قاشق چایخوری عصاره وانیل

2.5 قاشق چایخوری شیر

 

طرز تهیه کاپ کیک مجلسی

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

کاپ کیک مجلسی  با شکلات غنی ، لطیف و کرکی که روی آن با یک خامه شکلاتی پوشانده شده است. این کیک معمولی در قنادی نیست! شما حتی می توانید کاپ کیک مخملی سیاه را نام ببرید.

 

مواد لازم کاپ کیک شکلاتی :

یک و سه چهارم پیمانه آرد

یک و سه چهارم پیمانه شکر

3/4 فنجان کاکائو با کیفیت بالا

2 قاشق چایخوری جوش شیرین

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 فنجان روغن کانولا یا روغن نارگیل

2 عدد تخم مرغ

1 فنجان دوغ

یک و یک دوم قاشق چایخوری وانیل

1 فنجان آب گرم

کرم شکلاتی:

1 فنجان کره نرم شده

3/4 فنجان کاکائو

سه و یک دوم  فنجان پودر قند

2-3 قاشق غذاخوری کرم سنگین نصف یا نصف یا شیر کامل

تزئینی

تکه های شکلاتی یا چیپس شکلاتی

 

دستورالعمل ها

فر را روی 180 درجه گرم کنید.

در یک کاسه بزرگ ، آرد ، شکر ، کاکائو ، جوش شیرین ، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. اگر الک آرد دارید ، تمام مواد خشک را الک کنید.

در کاسه مخلوط کن ، روغن ، تخم مرغ ، دوغ و وانیل را به مدت 1 دقیقه بزنید. مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. آب داغ بریزید و با هم مخلوط کنید.

قالب  کاپ کیک را با اسپری آشپزی نچسب به آرامی اسپری کنید. خمیر را به طور مساوی در هر لایه کاپ کیک پر کنید که 3/4 آن پر شده است. در 18-22 دقیقه بپزید. خلال دندان یا تستر کیک را در مرکز کاپ کیک قرار دهید تا مطمئن شوید تمیز شده است یا خیر.

بگذارید قبل از یخ زدن سرد شود.

برای تهیه بستنی شکلاتی:

در کاسه مخلوط ، کره ، کاکائو ، پودر قند و خامه را با هم مخلوط کنید تا سبک و پفکی شود. بسته به قوام ممکن است بخواهید خامه یا شیر بیشتری اضافه کنید. وقتی کیک خنک شد و از قالب های کیک خارج شد ، روی آن را با مایه کیک بریزید.

روی آن تکه های شکلات ، چیپس شکلات یا هر چیزی که دلتان می خواهد اضافه کنید.

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس ساده

 

مافین شکلاتی خیس

مافین شکلاتی خیس

 

طرز تهیه مافین شکلاتی خیس که مفصل در این اول مقاله به آن پرداخته شد را با چند راهکار ساده می توان به طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس ساده تبدیل کرد.

اگر شما به کاپ کیک شکلاتی تان چیپس شکلاتی و تکه های شکلات اضافه نکنید شما توانسته اید که کاپ کیک شکلاتی خیس ساده را با بهترین کیفیت درست بکنید.

 

برای تهیه قالب های مافین شما می توانید از بین قالب تفلون مافین 6 خانه بزرگ و قالب تفلون مافین 12 عددی

و حتی پیاله پای سیب را انتخاب و سفارش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طرز تهیه مافین شکلاتی خیس بدون فر [ آموزش جامع و کامل ]

  1. e-commerce گفت:

    Wow, marvelous weblog format! How lengthy have you
    been blogging for? you make running a blog look easy.
    The entire look of your web site is wonderful, as neatly as the content material!
    You can see similar: sklep and here
    e-commerce

  2. e-commerce گفت:

    Yes! Finally someone writes about ecommerce. I saw similar here:
    ecommerce and also here: e-commerce

  3. ecommerce گفت:

    Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article.

    I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful
    info. Thanks for the post. I will certainly return. I
    saw similar here: Sklep

  4. If you are going for finest contents like myself, simply pay a visit this website everyday for the
    reason that it offers feature contents, thanks I saw similar here: Sklep online

  5. It’s going to be finish of mine day, but before finish I am reading this wonderful post to increase my knowledge.

  6. Thank you, I have recently been searching for information approximately this topic for a while and yours is the best I have found out so far. However, what about the conclusion? Are you sure concerning the source?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *