آموزش شیرینی پزی

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ [ راهنمای جامع ]

آرد قنادی

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ این سوالی است که همه حتما به فکرشان رسیده است ولی شاید جواب خوبی را دریافت نکرده اند.

حتی قنادان با تجربه همیشه دلایل موفقیت خود را در انواع خاصی از آرد برای انواع خاصی از پخت می دانند. خبر خوب این است که تفاوت های اصلی بین اکثر آردها بسیار ساده است. خبر بد این است که این تفاوتها در عمل بسیار پیچیده هستند و تسلط بر آنها دشوار است.

 

بنابراین ، تفاوت آرد کیک و آرد شیرینی چیست؟ در حالی که هم آرد کیک و هم آرد شیرینی بسیار آسیاب می شوند ، آرد کیک بافت خوب و سبکی دارد. آرد کیک همچنین پروتئین کمتری نسبت به آرد شیرینی دارد و بر کشسانی و بافت محصولات پخته شده تأثیر می گذارد.

از آنجا که تفاوت بین آردها می تواند نسبتاً جزئی باشد ، ما همچنین در مورد برخی دیگر از انواع آرد صحبت خواهیم کرد تا مطلب واضح تری از تفاوت ها ارائه دهیم.

 

در پایان این مقاله ، درک بهتری از تفاوت بین آرد کیک و آرد شیرینی ، و همچنین درک بهتر از همه آردها ، به طور کلی خواهید داشت.

 

شباهت های آرد کیک و آرد قنادی

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

 

این دو آرد بسیار تخصصی هستند اما در نهایت بسیار شبیه یکدیگر هستند و در واقع می توانید یکی از آنها را در دستورهای قنادی جایگزین یکدیگر کنید.

در واقع آرد کیک و آرد شیرینی دو نوع آرد بسیار نزدیک به هم هستند. هر دو آرد بسیار ریز آسیاب شده ، دارای پروتئین کمی (گلوتن) هستند و تا حدی در برابر تشکیل زنجیره های طولانی گلوتن مقاومت می کنند .

 

هم آرد کیک و هم آرد شیرینی پزی برای کمک به شما در تهیه انواع بسیار سبک خمیر طراحی شده اند.

در واقع ، آماده سازی تأثیر بیشتری بر تفاوت بافت نسبت به آرد دارد.

 

تفاوت آرد کیک و آرد شیرینی

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

 

دو تفاوت اساسی بین آرد کیک و آرد شیرینی وجود دارد: میزان آسیاب شدن آرد و مقدار پروتئین آن.

 

بافت آرد

آرد شیرینی بسیار آسیاب شده است. این آرد بسیار بهتر از آردهای چند منظوره است که برای شیرینی های مختلف طراحی شده اند.

در حالی که می توانید شیرینی را با آرد همه منظوره تهیه کنید ، احتمالاً بافتی سنگین تر از شیرینی تهیه شده با آرد شیرینی خواهد داشت.

 

آرد قنادی نسبتاً همه کاره است ، اما همیشه نرم تر از یک آرد شیرینی  به نظر می رسد . آرد کیک بیشتر آسیاب می شود. اگر آرد کیک را با دست احساس می کنید ، یکی از اولین چیزهایی که احتمالاً متوجه آن می شوید این است که آرد در دست شما چقدر نرم ، خنک و سبک است.

 

پروتئین

پروتئین موجود در آرد خاصیت کشسانی و بافت را در هر شیرینی و یا کیک پخته شده ایجاد می کند.

به همین دلیل آرد شیرینی برای خمیر هایی که حالت کشسانی لازم دارند و باید ورز داد بهتر است و آرد کیک برای خمیرهایی ورز لازم ندارد و در هنگام پخت پف باید بکنند

 

پروتئین آرد شیرینی نسبت به آرد کیک کمتر است. این معمولاً به این دلیل است که از ارقام گندم ساخته شده است که به طور طبیعی پروتئین کمی دارند.

آرد شیرینی  یک آرد سفید است که تأثیرات بیشتری بر شیرینی دارد. ما بعداً در مورد تفاوت بین آرد سفید و آرد گندم کامل صحبت خواهیم کرد ، زیرا تأثیر زیادی بر آنچه می توانید از آرد خود انتظار دارید دارد.

 

از نظر آرد ، پروتئین کم به این معنی است که آرد کیک یک آرد بسیار نرم است. آردهای سفت حاوی پروتئین بالاتری هستند که منجر به تولید محصولات سفت تر یا سخت تر می شود.

این مهم است زیرا فقدان زنجیره پروتئینی در خمیر شما خاصیت ارتجاعی را کاهش می دهد ، که به شما امکان می دهد یک شیرینی ترد درست کنید و سفتی را کاهش می دهد ، که باعث نرمی در شیرینی شما می شود.

 

درست مانند بافت ، تفاوت بین آرد شیرینی و آرد کیک در این است که آرد کیک پروتئین کمتری نسبت به آرد شیرینی دارد.

به همین دلیل است که یک خمیر ساخته شده از آرد کیک و خمیر تهیه شده با آرد شیرینی ، دو بافت متفاوت از کیک را ایجاد می کند. هر دو خمیر هستند ، اما آرد تهیه شده از آرد کیک سبک تر و پف بیشتر خواهد کرد.

 

اگر یک خمیر  را با آرد کیک و خمیر دیگر را با آرد نان تهیه کنید . این دو خمیر اگر در قالب های مافین پخته  شود ، یکی از کاپ کیک که از خمیر آرد کیک درست شده است ، بسیار قابل تشخیص خواهد بود ، خمیری که از آرد کیک آماده شده خوب پف خواهد کرد ولی خمیری که از آرد شیرینی آماده شده خوب پف نخواهد کرد.

این بزرگترین دلیلی است که شما نمی خواهید آرد کیک را جایگزین نان یا آرد شیرینی  یا حتی آرد همه منظوره کنید.

 

انجام هر دستور العملی که نیاز به ورز دادن داشته باشد ، با آرد کیک دشوار است ، زیرا پروتئین زیادی برای ایجاد زنجیره پروتئین وجود ندارد. این زنجیره های پروتئینی بلوک اصلی بافت نان هستند.

تفاوت بین آرد کیک گندم کامل و آرد کیک سفید ، تأثیر قابل توجهی بر محصول نهایی شما دارد. همین امر در مورد آرد شیرینی نیز صدق می کند.

 

تفاوت آرد گندم کامل با آرد سفید

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

 

هر دانه گندم از سه قسمت آندوسپرم ، سبوس و جوانه تشکیل شده است. آرد گندم کامل فقط آردی است که از هر سه آن تهیه شده است. معمولاً کمی درشت تر از آرد سفید است ، اما می توان آن را با ظرافت مشابه آسیاب کرد.

آرد گندم کامل دارای مواد مغذی بیشتری است زیرا دارای مزایای بیشتری از مواد مغذی ذخیره شده در سبوس و جوانه است ، اما سنگین و غنی از پروتئین است.

 

آرد سفید فقط با استفاده از آندوسپرم ساخته می شود. معمولاً از نظر بافت کمی ظریف تر ، ماندگاری بیشتری در قفسه و طعم کمتر دارد. همچنین کربوهیدرات بیشتری دارد ، بنابراین طعم آن کمی شیرین تر است.

این دو آرد رطوبت را متفاوت نگه می دارند ، در خمیر کمی متفاوت واکنش نشان می دهند و حتی وقتی از یک رقم گندم تهیه می شوند طعم متفاوتی دارند.

 

سفید کردن در مورد آرد به رنگ اشاره نمی کند. در حالی که رنگ آردهای سفید شده معمولاً روشن تر از آرد کامل است ، فرایند سفید شدن بیشتر در مورد سایر خواص آرد است تا رنگ.

آسیاب به نشاسته و پروتئین موجود در آرد آسیب می رساند. به طور کلی ، این فرآیند کار با آرد سفید شده را آسان تر می کند. آنها رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارند و بهتر از انواع سفید نشده پف می کنند

 

با این حال ، ارزش آرد سفید شده کمتر از آردهای سفید نشده از همان نوع است.در صورتی که نهایت نگرانی شما بافت است ، آرد سفید شده گزینه مناسبی است. همین امر در مورد قوام  خمیر صدق می کند.

اما اگر تغذیه دغدغه اصلی شما است یا نگران بقایای شیمیایی بسیار کمی هستید ، به آرد کامل بچسبید.

 

آرد کیک در مقایسه با آرد قنادی – مقایسه نهایی

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

 

حالا تفاوت های اصلی آرد کیک و آرد شیرینی را می دانید. به یاد داشته باشید ، اگر می خواهید کیک درست کنید ، می توانید آرد کیک را با آرد شیرینی جایگزین کنید ، اما استفاده از آرد کیک به جای آرد شیرین می تواند کار شما را مشکل تر کند.

 

طرز تهیه آرد قنادی

تبدیل آرد معمولی به آرد قنادی

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟

 

آرد شیرینی می تواند به معنای تفاوت بین لایه های سبک پوسته پوسته خوشمزه و شیرینی های سنگین تر و متراکم تر باشد که می تواند سخت باشد. مشکل این است که آردهای تخصصی به سختی یافت می شوند و گران هستند. خوشبختانه می توانید آرد شیرینی خود را فقط با چند ماده ساده و ارزان تهیه کنید.

 

اگر می خواهید شیرینی کاملی درست کنید ، برای تهیه آرد شیرینی خودتان این کار را انجام دهید:

دستور تهیه آرد شیرینی خانگی

برای 1 فنجان آرد شیرینی لازم دارید:

3/8 فنجان آرد همه منظوره (6 قاشق غذاخوری)

5/8 فنجان آرد کیک (10 قاشق غذاخوری)

برای 4 فنجان آرد

1 1/2 فنجان آرد همه منظوره

2 1/2 فنجان آرد کیک

 

اگر تصادفاً آرد کیک نداشته باشید؟ می توانید 1 فنجان آرد همه منظوره بردارید ، 1 قاشق غذاخوری آرد را بردارید و 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به آن اضافه کنید. این مخلوط به آرد کمی سفت تری منجر می شود.

یکی از دستور العمل های مورد علاقه ما برای استفاده از آرد شیرینی ، شیرینی پف دار خانگی است.

 

با آرد سفید چی درست کنیم

 

%DA%A9%D8%A7%D9%BE %DA%A9%DB%8C%DA%A9 4

 

آرد ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام طوفان مغزی چیزهایی که می توانید از کالاهای اصلی انبار تهیه کنید به ذهن شما خطور می کند. آنجاست که وارد می شویم! از این مقاله برای تقویت حافظه و بازگشت به آثار کلاسیک که فراموش کرده اید استفاده کنید ، یا چند ایده جدید برای استفاده از آرد همه منظوره بدست آورید.

 

کیک یزدی با شیر

 

%DA%A9%DB%8C%DA%A9 %DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C 2

 

کیک یزدی یکی از محبوبترین کیک و شیرینی ها نزد ایرانیان می باشد. شما با مطالعه آموزش طرز تهیه ی کیک یزدی با شیر [ کاملاً تصویری ] یک کیک یزدی نمونه برای خودتان با آرد سفید درست کنید.

 

کاپ کیک شکلاتی

 

%DA%A9%D8%A7%D9%BE %DA%A9%DB%8C%DA%A9

 

شما برای اینکه یک کاپ کیک شکلاتی خوب با آرد سفید درکنید حتما طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی برای 4 نفر [ آموزش کامل و تصویری ] را مطالعه کنید و با این دستور کاپ کیک شکلاتی 4 نفره درست کنید.

 

شیرینی نان خرمایی

 

%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C %D9%86%D8%A7%D9%86 %D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

این شیرینی یکی از شیرینی هایی است که شما هم می توانید برای مجالس عزا و هم بعنوان نذری درست کنید. یک دستور عالی طرز تهیه شیرینی نان خرمایی بخوانید و بعد سراغ تهیه اش برید.

 

کیک اسفنجی

 

%DA%A9%DB%8C%DA%A9 %D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AC%DB%8C 1

 

اگر شما می خواهید یک کیک بعنوان کیک تولد و یا کیک عروسی و یا کیک مجلسی درست کنید برای شما واجب است که این آموزش را طرز تهیه کیک اسفنجی مطالعه کنید. بعد از درست کردن ین کیک می توانید کیک را تزئین و در مجلس مورد نظر ارئه دهید.

 

پخت کیک

 

%D9%BE%D8%AE%D8%AA %DA%A9%DB%8C%DA%A9

 

شما می توانید با آرد سفید کیک خانگی را با هر طعم و اندازه بپزید. خواندن 10 نکته برای پخت کیک عالی ( راهنمای جامع و کامل ) برای شما در تهیه یک کیک عالی مفید خواهد بود.

 

آیا با آرد نانوایی میشه شیرینی درست کرد

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ [ راهنمای جامع ]

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ [ راهنمای جامع ]

 

 تفاوت های آرد نانوایی و آرد شیرینی بسیار کم است ولی در عین حال نتیجه این تفاوت ها در پخت شیرینی بسیار  چشمگیر می باشد.

آرد نان نوعی آرد گندم با محتوای پروتئین گلوتن حدود 12 درصد است. این پروتئین به گلوتن  تبدیل می شود ، که باعث می شود که خمیر بازتر شود. هنگامی که مخمر در مراحل اولیه پخت نان تخمیر می کند ، دی اکسید کربن در آرد متصل به پروتئین به دام می افتد و در نتیجه خمیر کشدار با حفره های هوایی در خمیر ایجاد می شود.

 

آرد قنادی که از گندم نرم قرمز یا گندم های سفید نرم گرفته می شود ، جایگاه بی در بین آرد همه منظوره و کیک دارد. محتوای پروتئین متوسط ​​آن تعادل مناسبی را در محصولات پخته شده و شیرینی هایی که ساختار ، حساسی را دارند ، مانند کوکی ها  و انواع شیرینی  ایجاد می کند.

 

فرق آرد سه صفر با آرد سفید

 

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ [ راهنمای جامع ]

تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ [ راهنمای جامع ]

 

شاید این سوال در ذهن شما باشد که این اصطلاح آرد سه صفر ( 000 ) از کجا آمده است.

در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر ، آرد گندم بر اساس میزان پروتئین آنها طبقه بندی می شود. در اروپا ، طبقه بندی کمی متفاوت انجام می شود. این بر اساس میزان آرد آسیاب شده و مقدار جوانه و سبوس حذف شده است.

 

سیستم درجه بندی ایتالیایی شامل 2 ، 1 ، 0 و 00 و 000 است. نوع 2 درشت ترین آسیاب است و متعاقبا بیشترین جوانه و سبوس را شامل می شود. با پایین آمدن ، آسیاب بهتر می شود و جوانه و سبوس بیشتر حذف می شود. سه صفر ،  تصفیه شده ترین از لحاظ سبوس و جوانه است. بافت آن نرم و ابریشمی است

 

موقع گفتن کلمه آرد سفید منظور ما  به رنگ آرد نیست. در حالی که رنگ آردهای سفید شده معمولاً روشن تر از آرد کامل است ، فرایند سفید شدن بیشتر در مورد سایر خواص آرد است تا رنگ.

در صورتی که شما نگران  بافت کیک و شیرینی هستید ، آرد سفید گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر تغذیه دغدغه اصلی شما است یا نگران بقایای شیمیایی بسیار کمی هستید ، به آرد کامل بچسبید.

 

قیمت آرد سفید قنادی

قیمت آرد در بازار بسته به نوع و بسته بندی آن در بازار فرق دارد. آرد در بازار علاوه بر انواع مختلفی که در بالا اشاره شد ، بصورت فله و بسته بندی موجود می باشد.

بر این اساس قیمت متغییر می باشد . شما می توانید برای سفارش انواع آرد به بخش مواد اولیه قنادی رفته و آرد قنادی فله و بسته بندی 900 گرم را تهیه کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تفاوت آرد قنادی با آرد کیک چیست ؟ [ راهنمای جامع ]

  1. When I initially commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now
    each time a comment is added I get three e-mails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?
    Cheers!

  2. It is in reality a great and helpful piece of info.
    I’m satisfied that you simply shared this helpful info with
    us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

  3. Definitely believe that which you said. Your favorite reason seemed to
    be on the web the simplest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they
    plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top and
    also defined out the whole thing without having side effect ,
    people could take a signal. Will probably be back to get more.

    Thanks

  4. I couldn’t refrain from commenting. Well written!

  5. Hi there, You’ve done an excellent job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends.
    I’m confident they’ll be benefited from this site.

  6. Sharmaine گفت:

    These are truly great ideas in regarding blogging.
    You have touched some good things here. Any way keep up wrinting.

  7. gaji kerja گفت:

    Hi there! This article couldn’t be written much better! Going through this post reminds me of my previous
    roommate! He continually kept preaching about this.
    I’ll send this post to him. Fairly certain he’s going to have
    a very good read. Thank you for sharing!

  8. Dannie گفت:

    When someone writes an piece of writing he/she keeps the idea of a user in his/her mind
    that how a user can be aware of it. So that’s why this post is amazing.
    Thanks!

  9. If some one needs to be updated with newest technologies afterward he must be go to see
    this web page and be up to date daily.

  10. ناشناس گفت:

    Woah! I’m really digging the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get
    that “perfect balance” between user friendliness and visual appearance.
    I must say that you’ve done a superb job with this.
    Also, the blog loads super fast for me on Chrome. Excellent Blog!

  11. gaji kerja گفت:

    Thank you, I’ve just been searching for info approximately this topic
    for ages and yours is the best I have came upon till
    now. However, what concerning the conclusion? Are you positive in regards to
    the supply?

  12. Gennie گفت:

    Hi colleagues, good paragraph and good arguments commented at this place,
    I am genuinely enjoying by these.

  13. Donald گفت:

    This piece of writing gives clear idea for the new users
    of blogging, that actually how to do blogging.

  14. Sherry گفت:

    I’m very happy to uncover this page. I wanted to thank you for ones time for this particularly wonderful read!!
    I definitely savored every bit of it and i also have you saved to fav to
    see new information on your web site.

  15. Georgia گفت:

    I’ve been surfing on-line more than three hours nowadays, yet
    I by no means found any fascinating article like yours. It
    is pretty price enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made just right content material as you did, the internet will likely be a lot
    more helpful than ever before.

  16. LeaddyZef گفت:

    Just had to stress I’m thankful that i came on the website page. [url=http://hrok.co.kr/bbs/bbs/board.php?bo_table=free&wr_id=322745]Kauf von valsartan codramol online in Österreich[/url]

  17. Lilla گفت:

    Yes! Finally someone writes about website.

  18. Carol گفت:

    Asking questions are genuinely fastidious thing if you are not understanding anything entirely, however this paragraph provides fastidious understanding even.

  19. Wilbur گفت:

    Hi to every single one, it’s truly a fastidious for me
    to pay a visit this web site, it includes valuable Information.

  20. Verena گفت:

    Please let me know if you’re looking for a writer for your weblog.
    You have some really great articles and I feel I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some material
    for your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot
    me an e-mail if interested. Kudos!

  21. Shirleen گفت:

    I really like what you guys are usually up too. This sort of clever work and exposure!

    Keep up the awesome works guys I’ve included you guys to blogroll.

  22. Olivia گفت:

    Hi there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I
    came to check it out. I’m definitely enjoying
    the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to
    my followers! Outstanding blog and superb design and style.

  23. Frieda گفت:

    It is perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy.
    I’ve read this post and if I could I want to suggest you
    few interesting things or tips. Perhaps you could write next
    articles referring to this article. I wish to read more things about
    it!

  24. Tracee گفت:

    I just like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and take a look at again here regularly.
    I am quite sure I will be told many new
    stuff proper right here! Best of luck for the following!

  25. Florian گفت:

    I want to to thank you for this very good
    read!! I absolutely loved every bit of it. I’ve
    got you book marked to check out new stuff you post…

  26. Oren گفت:

    I think that is among the such a lot significant information for me.
    And i’m happy studying your article. But should statement on some general
    issues, The website style is great, the articles is in reality great : D.
    Good job, cheers

  27. Donnell گفت:

    Why people still make use of to read news papers when in this technological world all is available
    on net?

  28. Stacy گفت:

    I’ve read a few excellent stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting.
    I wonder how so much effort you set to make the
    sort of wonderful informative website.

  29. Patti گفت:

    Hi, i think that i saw you visited my website thus i came to “return the favor”.I am trying to find things
    to improve my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

  30. Rosalyn گفت:

    My partner and I stumbled over here by a different website and thought I may as well check
    things out. I like what I see so i am just following you.

    Look forward to finding out about your web page yet again.

  31. Launa گفت:

    Heya i am for the first time here. I came across this board and
    I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope
    to give something back and help others like you helped me.

  32. Jackie گفت:

    My spouse and I stumbled over here by a different web
    address and thought I might as well check things out. I like what I see so now i am following you.

    Look forward to checking out your web page again.

  33. Vincent گفت:

    Thankfulness to my father who shared with me
    about this website, this blog is really awesome.

  34. Ingrid گفت:

    Do you mind if I quote a couple of your posts as long as
    I provide credit and sources back to your webpage?

    My blog site is in the exact same niche as yours and my visitors would genuinely
    benefit from a lot of the information you present here.

    Please let me know if this ok with you. Thank you!

  35. Muhamed گفت:

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Glance complicated to more delivered agreeable
    from you! By the way, how can we communicate?

  36. Johnell گفت:

    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I
    provide credit and sources back to your webpage?
    My website is in the exact same niche as yours and my visitors
    would truly benefit from some of the information you provide here.
    Please let me know if this alright with you.
    Regards!

  37. Marceline گفت:

    No matter if some one searches for his vital thing, therefore he/she needs to
    be available that in detail, thus that thing is maintained over here.

  38. jus buah گفت:

    First of all I would like to say great blog! I had a
    quick question in which I’d like to ask if you do not mind.
    I was curious to find out how you center yourself and clear your thoughts prior
    to writing. I have had a difficult time clearing my
    thoughts in getting my ideas out there. I do take pleasure
    in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually
    lost simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or
    hints? Thank you!

  39. Shirita گفت:

    You made some decent points there. I checked on the web for additional information about the issue and
    found most people will go along with your views on this site.

  40. Hello, I do believe your website could be having internet browser compatibility issues. When I look at your site in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, great website!

  41. Your style is very unique compared to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this web site.

  42. This design is wicked! You certainly know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  43. My family members always say that I am wasting my time here at net, however I know I am getting familiarity all the time by reading thes good content.

  44. Gerardo گفت:

    Having read this I believed it was rather enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this article
    together. I once again find myself spending a lot of time both
    reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *